onboard raid controler

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
even een n00b vraag

ik heb een asus p4b533-e twee harddisks (ibm 30gb,maxtor80gb) een dvd speler,een cdromspeler,maar nu wil ik een ls120 floppy drive aansluiten die ik gekocht heb,maar ik kom er nu achter dat ie op een ide kabel moet en niet op de gebruikelijke floppy kabel,nu schijnt er op een ide kabel maar twee apparaten te kunnen,dit houdt dus in dat ik dan al vol zit .

mijn mobo heeft ook onboard raid controller,kan ik mijn maxtor 80 gb gewoon op die raid connector die op mijn moederbord aansluiten? en werkt dat dan als zijnde een gewone ide?

er staat in mijn mobo boekje "you can use the raid feature to set up a disk array configuration and to support additional ide devices"
nou dat ene stukje van die zin -->and to support additional ide devices" ik maak hieruit op dat ik de raid controller ook kan gebruiken om een gewone hdd op te zetten.

ik wil dus eigenlijk weten of ik mijn maxtor ata133 80 gb op de raid controller kan zetten en of dat dan gewoon werkt als normale ide connector

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 23:50
Is dit niet 2 keer hetzelfde 2 hdd's,2 cdrom,1 ls120

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• marcelsmit
scherp gezien,nog even een keer kijken in de 2 hdd's ...... topic,dan zie je waarom.
ik wilde de topic naam veranderen maar wist niet hoe,en ook wist ik niet hoe de oude topic te verwijderen :(

Verwijderd

Wat moet je met een DVD speler EN een cdromspeler??
Ik zou zeggen lose the cdromplayer en zet daar je LS120 op

• marcelsmit
die cdrom speler heb ik net gekocht ,een 56x en die dvd speler is maar 40x,het liefst wil ik alles erop ,als ik die maxtor 80gb gewoon kan aansluiten op die raid controler als gewone ide ben ik gered,maar weet dus niet of dat kan,vind er ook niet echt veel info over

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 20:56
jaaaaa, raid controllers zijn ook als gewone ide controllers te gebruiken al werken atapi devices er meestal niet op (cdrom, ls120, zip)

• marcelsmit
:x dus mijn maxtor 80 gb ata133 kan gewoon op de raid controler en de raid controler kan dan ook werken als gewone ide controler zonder dat ik dingen hoef te doen,met twee hdd's ofzo ? ik kan dus eigenlijk twee extra hdd's kwijt op de raid controler.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:14
meestal kan het wel alleen moet je vaak wel de driver installeren tijdens het instaleren van w2k of xp.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• marcelsmit
ja ik heb xp nu,moet ik de raid controler even enablen in de bios en de jumper op mijn mobo omzetten,en die driver,moet ook geinstalleerd worden als ik hem als gewone ide controler wil gebruiken en niet als raid controler?

Verwijderd

wackomack schreef op 08 augustus 2002 @ 12:42:
die cdrom speler heb ik net gekocht ,een 56x en die dvd speler is maar 40x,het liefst wil ik alles erop ,als ik die maxtor 80gb gewoon kan aansluiten op die raid controler als gewone ide ben ik gered,maar weet dus niet of dat kan,vind er ook niet echt veel info over
Dus?
Je merkt geen fuck van die 56x of 40x hoor.
Je had beter een cdwriter kunnen kopen. Ik zie echt het nut niet van een DVD-speler (die op 40x CDROMS leest) EN een 56x CDROM-speler.

• marcelsmit
:( maar ja,zonde om em er weer uit te gooien natuurlijk,hij is net nieuw,en ik heb al een cd rewriter in mijn 2e pctje

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-04 02:16

Floor-is

5.2

Op zich kan het hoor, op mijn moederbord kan je gewoon 1 disk op de raidcontroller zetten.

Je moet dan wel even aanklooien met de driver, maar meestal is hier in het boekje van je mobo wel iets over te vinden :)

Bericht hierboven

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

je kan die raid idd als gewone idecontroller laten functioneren,
gewoon niks in de BIOS van de raidcontroller instellen, dan geeft ie 'n melding dat er geen raid array is geiinstalleerd,
maar dan loopt ie wel gewoon door.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Pagina: 1