Games in DVD verpakkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik vind het zo jammer dat (bijna) alle games tegenwoordig in DVD verpakkingen worden verkocht. ;(

'Vroeger' kreeg je een mooie doos erbij, waar voornamelijk lucht in zat ok, maar ze stopten er ook mooie grote boekjes erbij (bijv. Diablo I&II).
Soms zat er zelfs een postertje bij dat niet zestien keer was opgevouwen zoals tegenwoordig en de doos zelf was eigenlijk ook mooi genoeg om te tentoonstellen. Bijvoorbeeld de metalen verpakking van Quake 3 Arena! Ze probeerden dat succes van die doos te evenaren met een tinnen verpakking om Return to Castle Wolfenstein, maar die was weer zo klein als een DVD verpakking! :(

Ik heb ook enkele dozen C&C Tiberian Dawn, Tiberian Sun en Firestorm en die zien er gewoon mooi uit naast elkaar! :*) Maar als ik daarnaast de DVD verpakking van Red Alert 2 zet dan valt dat in het niets.
Afbeeldingslocatie: http://www.epitome.nl/images/ccboxes.jpg 8)
Tevens heb ik een SiN shrine gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.epitome.nl/images/sinboxes.jpg _/-\o_

Het gaat zelfs zo ver dat ik een stuk minder games koop omdat ik de verpakking gewoon niet mooi genoeg vind... :P Het zal echter ook aan mijn ADSL extra abonnement liggen. :X

Ik denk ook dat de DVD verpakkingen veel meer diefstal gevoelig zijn dan de grote dozen van vroeger. Probeer jij maar eens met zo'n grote doos onopgemerkt weg te lopen, dat terwijl de DVD verpakking praktisch in elke binnenzak past. Tevens hoorde je nooit zoveel over het jatten van serials van games uit winkels dan na de invoering van de DVD verpakkingen voor games! |:(

Producenten en winkeliers doen er dus goed aan om de marginale winst op magazijn/winkelruimte in te leveren voor mooiere en minder diefstal gevoeligere verpakkingen! (8>

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Helemaal mee eens. Ik heb ook een verzamling mooie ouderwetse dozen :)

Warcraft 3 is m'n eerste DVD hoes spel. ik vind 't maar nix :(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Epitome schreef op 08 augustus 2002 @ 12:29:
Het zal echter ook aan mijn ADSL extra abonnement liggen. :X
ach ja, dan hoef je je nooit druk te maken over de doosjes :) :X

• DeX
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Ze zijn steviger..
nemen minder ruimte in..
Passen in je kontzak.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik vind DVD verpakkingen eigenlijk juist wel mooi :)
Dozen zijn vaak ook wel mooi, maar die zijn weer zo groot.

The devil is in the details.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

Elroy

Zelda!!!

Ja ik vind het wel leuk dat ze nu allemaal in DVD doosjes zitten.
Die dozen waren altijd te groot en het was dan ook moeilijk om elke keer die doos ergens in mijn kamer te dumpen.

Maar waar ik me aan erger is het feit dat er nog cd's inzitten en geen DVD's.
Bij grote spellen stoppen ze dan ook liever 4 CD's erin dan 1 DVD |:(

Specs Computer

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Dozen gooi ik altijd weg, dus die hoef ik niet zo perse. Wat el vervelend is, is dat al die DVD dingen niet in m'n CD-rekje passen, maar het voordeel dat ze zo groot zijn is wel dat er een boekje in past oid. Dan heb je dat niet ergens los rondslingeren.

Verwijderd

Elroy schreef op 08 augustus 2002 @ 12:52:
Die dozen waren altijd te groot en het was dan ook moeilijk om elke keer die doos ergens in mijn kamer te dumpen.

omdat nog niet alle mensen een DvD speler hebben k'denk dat dat pas over een jaar, anderhalf jaar komt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 12:57 . Reden: quote erbij dezet >:) ]

Verwijderd

ik gooi grote dozen altijd weg en heb een DVD rekje... gaat perfect... nemen qua lengte meer ruimte in, maar ik vind het qua opbergen beter

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

T-8one

take it easy, take a sisi

waarschijnlijk hebben ze de cd's nu in dvddoosjes zitten omdat die kleiner zijn en dit bij transport naar de winkels minder ruimte inneemt en hierdoor goedkoper is.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

duidelijk is dat de producenten hier niks mee te maken hebben. insiders weten dat de winkelier hier om vraagt omdat ze dan meer schapruimte hebben!

en het wordt inderdaad tijd voor dvd games! helemaal mee eens!

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

ZaWoot

Red Is The Color

Doos :?
Voor diegenen die het ook niet weten.....

doos (de ~)
1 uit een lichte stof vervaardigd bakje met deksel waarin voorwerpen bewaard of vervoerd kunnen worden
2 [inf.] wc

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Fr3aKER schreef op 08 augustus 2002 @ 12:33:

Van die WIII is ook die collectors edition verkrijgbaar (in VS). Die is wel heel erg vet moet ik zeggen.
DVD doosjes zijn wel praktisch, maar idd een stuk minder mooi

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb plank vol met dozen. Daar staan zeggen en schrijven 12 spellen op. Ik heb nog zo`n plank met DVD spellen en daar staan 40 spellen ofzo op.

Ik vind dozen ook mooi, maar ze zijn niet stevig. nu de DVD box de standaard is, vind ik het ook weer mooi om zo`n leuke rij DVD boxjes te hebben.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Jaguar645
Dozen roeleren!!! :P

ik haat die DVD doosjes zijn niet mooi ;(

die grote dozen kunnen tenminste geshowed worden en vallen goed op :)

heb zelf hier 17 dozen staan die zien der echt wel 100x beter uit dan die 5 rotte DVD doosjes naast mekaar

Verwijderd

DeX schreef op 08 augustus 2002 @ 12:34:
Ze zijn steviger..
nemen minder ruimte in..
Passen in je kontzak.
DUDE !!!!

JIJ HEB EEN DIKKE REET!!!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 14:17:
[...]

DUDE !!!!

Niet zo schreeuwen man... ben niet doof :X

Anyway.. ik heb ook liever een verpakking dan zo'n neppe DVD-geval. Het staat gewoon leuker (*) en er zit tenminste een handleiding enzo bij.

Jammer genoeg is de enige dozen die ik heb van DooM en Need for Speed Special Edition zijn ( wel gave gamez :P ).

C:\>_

• DeX

DeX

[...]

DUDE !!!!

:X :X :X :X

Hebbie weer een Tech post erbij he..

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001

NoTimeRemains

I know

wel koel ik heb zo een aantal dvd's op een rijtje staan en daar staat ook WC ]|[ tussen komt me oom ei nieuwe dvd ff kijke in de dvd spelert en doet maar nie! :)

This is the Way.

• Jaguar645
HIValicious schreef op 08 augustus 2002 @ 14:25:
wel koel ik heb zo een aantal dvd's op een rijtje staan en daar staat ook WC ]|[ tussen komt me oom ei nieuwe dvd ff kijke in de dvd spelert en doet maar nie! :)
neem een cursus NL aub ;)

maar LOL :D slimme oom ook :P der staat toch PC/CDROM op die DVD's

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Cardbox dozen zijn zo ontzettend veel mooier dan van die domme DVD doosjes. Ik koop tegenwoordig spellen uit de budgetbak gewoon puur en alleen voor de doos.

Ik heb 39 cardbox dozen staan en nog 24 DVD dozen. Maar de cardbox dozen zijn zo veel mooier. Dan heb je nog het idee dat je iets 'koopt' ipv zo'n dom plastic DVD doosje waar de cd's dan nog in duffe paper sleeves zitten. Ik bedoel, neem "Emperor: Battle For Dune". Daar zitten 4 cd's in 1 DVD doosje gepropt, dat ziet er gewoon niet uit.

Nee geef mij maar een doos als die van "Baldur's Gate I". Gewoon een mooie grote doos, de 5 cd's netjes in een hoesje, handleiding erbij. Dan heb je wat.

Overigens, hail to the SiN shrine!

Ik heb een Baldur's Gate Shrine :P

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een Falcon 4.0 doos en een Half-Life DVD-doosje en dat is meer dan genoeg.
Voor de rest 2 meter CD-R's met spellen die geen shrine waard zijn.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

jullie zijn raar ;) ze nemen toch gewoon minder ruimte in...

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:17

Maximus

There is no substitute

kvind die DVD dinkies wel relaxed :) ze nemen idd minder ruimte in en het heeft iets speciaals. Ik bedoel je hebt niet een stapel dozen op je kamer wat alleen maar stof aantrekt. De enige dozen onder me bed zijn de cube + controller. Maar ik vind die DVD doosjes wel relaxed

PhD i.o.

Verwijderd

Ik vind de dvd doosjes veel handiger en mooier. En als je je spel eens uitleent aan iemand weet je tenminste zeker dat alles nog heel is als je het terugkrijgt. Die rotte cd doosjes gaan zo snel kapot.

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 16:17:
Ik vind de dvd doosjes veel handiger en mooier. En als je je spel eens uitleent aan iemand weet je tenminste zeker dat alles nog heel is als je het terugkrijgt. Die rotte cd doosjes gaan zo snel kapot.
Ze zijn inderdaad een stuk stviger!

Boekje zit alijd bij het cd'tje.. Behalve Falcon 4 dan..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02
Was Red Alert 2 nooit in een doos te koop ofzo?
Ik heb 'm wel in een doos, maar jah, ik heb dan ook de collectors edition :D

En ik vind die DVD doosjes wel mooi. Nemen minder ruimte in, zijn sterker en je kunt ze voor een andere cd (of dvd) gebruiken :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Emdicy
In het begin vond ik die DVD-doosjes ook niets, maar zolangzamerhand begint het te wennen. Het is misschien wat minder mooi, maar het neemt veel minder ruimte in en alle dozen zijn even groot, dat staat ook wel netjes. Al die oude dozen waren allemaal net iets anders.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:23

Willybubba

Nut up or shut up.

Het doosje op zich boeit mij nieteens zo, dat DVD doosje is idd wel steviger enzo... maar wat ik WEL jammer vindt is dat je er niks in kwijt kan... waardoor de manuals meteen al een stuk minder interressant worden, zie bijvoorbeeld maar WarCraft 3! De manual die op de CD staat als PDF... de ECHTE manual in de USA of bij de CE... is VEEL mooier!!!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Epitome
  • Laatst online: 29-09-2025
IceStorm schreef op 08 augustus 2002 @ 14:50:
Overigens, hail to the SiN shrine!

Ik heb een Baldur's Gate Shrine :P
PICS!! Foto's van andere game-shrines zijn ook welkom!! :)

Ik geloof dat bij id software een vitrine staat met alle door hun uitgebrachte games!
Dat is een mega-shrine! :D

Ik heb spijt dat ik enkele id-games niet gekocht hebt, al was het maar om de doos! ;(
E.g. Quake 3 in huge box:
Afbeeldingslocatie: http://68.12.198.137:8080/Quakecon2001/GoodBoys/Someone%20had%20a%20huge%20Quake3%20box.JPG
En dan zitten mensen te klagen dat die normale dozen al te groot zijn!! :P

• NitroX infinity
Hmm, tja, je kunt er ook zo'n manual inproppen als bij RA2 zit, die past wel.

'k spaarde die dvd doosjes altijd, aangezien compuserve wel een per maand door de bus gooide >:) Maar ik ben ze op de een of andere manier kwijtgeraakt. :(

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

DVD doosjes zijn toch veel makkelijker? en gaan veel minder snel stuk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002

Pubbert

random gestoord

ik heb fifa2001 en fifa2002 en mohaa in dvd doos.. meer eigenlijk niet.. >:)

maar het matige is idd dat ze niet in een cdrek passen...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• IceStorm

IceStorm

schnumi schreef op 08 augustus 2002 @ 16:39:
DVD doosjes zijn toch veel makkelijker? en gaan veel minder snel stuk.

Argh, respect the cardbox aub!

De jeugd van tegenwoordig, bah waar gaat het heen.....

Verwijderd

Epitome schreef op 08 augustus 2002 @ 12:29:
Ik vind het zo jammer dat (bijna) alle games tegenwoordig in DVD verpakkingen worden verkocht. ;(

'Vroeger' kreeg je een mooie doos erbij, waar voornamelijk lucht in zat ok, maar ze stopten er ook mooie grote boekjes erbij (bijv. Diablo I&II).
Soms zat er zelfs een postertje bij dat niet zestien keer was opgevouwen zoals tegenwoordig en de doos zelf was eigenlijk ook mooi genoeg om te tentoonstellen. Bijvoorbeeld de metalen verpakking van Quake 3 Arena! Ze probeerden dat succes van die doos te evenaren met een tinnen verpakking om Return to Castle Wolfenstein, maar die was weer zo klein als een DVD verpakking! :(

Ik heb ook enkele dozen C&C Tiberian Dawn, Tiberian Sun en Firestorm en die zien er gewoon mooi uit naast elkaar! :*) Maar als ik daarnaast de DVD verpakking van Red Alert 2 zet dan valt dat in het niets.
afbeelding 8)
Tevens heb ik een SiN shrine gebouwd:
afbeelding _/-\o_

Het gaat zelfs zo ver dat ik een stuk minder games koop omdat ik de verpakking gewoon niet mooi genoeg vind... :P Het zal echter ook aan mijn ADSL extra abonnement liggen. :X

Ik denk ook dat de DVD verpakkingen veel meer diefstal gevoelig zijn dan de grote dozen van vroeger. Probeer jij maar eens met zo'n grote doos onopgemerkt weg te lopen, dat terwijl de DVD verpakking praktisch in elke binnenzak past. Tevens hoorde je nooit zoveel over het jatten van serials van games uit winkels dan na de invoering van de DVD verpakkingen voor games! |:(

Producenten en winkeliers doen er dus goed aan om de marginale winst op magazijn/winkelruimte in te leveren voor mooiere en minder diefstal gevoeligere verpakkingen! (8>
waar zijn:

Red Alert 1
Red Alert CounterStrike
Red Alert Aftermath

en zo zijn er nog een paar die je niet hebt :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

IceStorm schreef op 08 augustus 2002 @ 16:45:
[...]

lol heb ook zat cardboxen hier liggen maar die dingen zijn gewoon onhandig. :Y) DVD dozen zijn de de toekomst get used to it. >:)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• NitroX infinity
IceStorm schreef op 08 augustus 2002 @ 16:45:
[...]

Die cardboxen gaan exclusief worden, je weet wel, collectors edition :)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
kheb van allebei een aantal staan maar soms vind ik dvd hoesjes makkelijker dan zon grote doos, echter baldurs gate 2 heb ik in grote doos en die hoort imho gewoon niet als dvd verpakking, die doos was gewoon vet :)
daarnaast hoop ik echt dat doom iii toch weer zon grote doos wordt want dat spel wordt 100% legaal van mij :)

bovendien vind ik die filmmaatschappijen erg irritant, allemaal verschillende soorten dvd hoesjes...als ze nou gewoon 1 soort doos nemen dat staat veel mooier

• ilovetechno
  • Laatst online: 24-11-2025
dozen zijn veel te groot

Verwijderd

zolang ze de tekst op de zijkant maar op een normale manier er op zetten (van boven naar onder GVD^#$%#^!!) vind ik het zo erg...er zijn er altijd een paar bij die DAT net andersom doen en daar erger ik me zwart-rood-geel aan (de kleuren van de Duitse vlag, erger ergeren kan niet)

• xilebo
  • Laatst online: 27-08-2023
IceStorm schreef op 08 augustus 2002 @ 14:50:

Nee geef mij maar een doos als die van "Baldur's Gate I". Gewoon een mooie grote doos, de 5 cd's netjes in een hoesje, handleiding erbij. Dan heb je wat.
[off topic]haha, die heb ik laatst gekcoht in noorwegen voor een paar euro; zitten ze met z'n 5en in zo'n klein dvd doosje, hoe krijgen ze het voor elkaar...[/off topic]

ik vind ze wel roeleren.. die dvd doosjes.. vouwde ze eerst altijd uit elkaar en douwde ze dan in een grotere doos ergens in de kelder..

Verwijderd

[...]

DUDE !!!!

Er zijn ook mensen die hun broeken iets groter dan normaal dragen. :X

Doe ik ook, handig man. :P
In de ene zak een Discman + 2 cd's , in de andere past dan nog een GBA+mobieltje+portemonnee, en dan zijn m'n kontzakken nog leeg. 8-) :P

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:28:
[...]

Er zijn ook mensen die hun broeken iets groter dan normaal dragen. :X

Doe ik ook, handig man. :P
In de ene zak een Discman + 2 cd's , in de andere past dan nog een GBA+mobieltje+portemonnee, en dan zijn m'n kontzakken nog leeg. 8-) :P
offtopic:
doh.. ik heb me gamecube in me kontzak..

owja.. ik vind die dvd hoesje veel beter dan die dozen.. die dvd hoesjes bewaar ik tenminste :+

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
[...]

DUDE !!!!

Hehe idd, ik heb het net geprobeerd maar het past toch echt niet hoor.

Persoonlijk boeit die doos me eigenlijk niet, die flikker(de) ik meestal meteen weg, maar die dvdhoesjes staan zo slordig tussen me stapel cd's, ze zijn nog lastiger te hanteren ook :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
DVD doosjes gebruiken waarvoor ze ontwikkeld zijn, DVD's in stoppen dus! Vind ze voor DVD's echt top, maar games .... worden er 4 cd's in zo'n sneu ding gepropt en dan ook nog een zielig formaat boekje erbij. En dat kost je weer 50 euro (games worden duurder door die doosjes ipv goedkoper wat toen gezegd werd!).
Schijt dozen, en ik merk aan mij zelf dat ik amper nog games koop sinds ze in die doosjes zitten. De meerwaarde t.o.v. de kopie is er wel af.

Kartonnen dozen zijn fijn mooi _/-\o_ jammer dat deel van de hobby er af is :( (bedoel zie die sneue RA2 dvd box daar staan)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/games9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mooiste.clanpages.com/speedy_new/wolfbox2.jpg

Flickr | Lego collectie

• kamerplant
  • Niet online
Ik wist helemaal niet dat nieuwe spellen in DVD doosjes worden gestopt, joh, ik heb wat gemist zeg,
Een spel zou ik alleen maar kopen voor het doosje of de serial, maar aangezien die doos nu dus ook niks meer is hoeft dat ook niet meer.

Nou ja, aan de andere kant: Die DVD doosjes zijn natuurlijk ook kleiner, zodat je het nog neer kunt zetten op plekken waar weinig ruimte is. Nu heb ik wat dozen gewoon in een doos zitten aangezien ze te groot zijn, dus heb ik er ook niks aan. :\

Maarja, het maakt mij eigenlijk weinig uit wat voor'n doos het is, maar meer wat er in zit :)

Trouwens; wat iemand zei: Het is tijd dat de DVD games komen, daar ben ik het helemaal mee eens.
Als je kijkt, een oud spel als Need For Speed 2 was al 650MB, de installatie was op z'n minst een MB of 30.
Nu: Nog steeds even groot, of soms op meerdere CDs geperst, waardoor installaties vele GBs vaak zijn. De CD zelf heb je daarna ook niet meer nodig.
Dus als je een beetje verzameling games hebt en je wilt ze allemaal geinstalleerd hebben, kost het je zo 100GB. :\
Dus liever dan maar een DVD, ik zou niet weten waarom niet ook. Niet omdat veel dat niet hebben: Mensen met nieuwe system kunnen alleen de games draaien, en die hebben meestal wel een DVDspeler :)

amen.

🌞🍃

• Jaded
  • Laatst online: 07-10-2025
Daikatana heb je zeker alleen voor de doos gekocht :X

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
het boeit toch niet dat dozen minder stevig zijn... je koopt het spel en de doos gebruik je voor decoratie rondom je pc ;)

het spel kun je altijd nog meenemen in een gewone jewelcase, of zoals ik, ik grote CD-mappen :P

Xbox360 gamerprofile

• xilebo
  • Laatst online: 27-08-2023
die mappen roeleren jah..

Verwijderd

Elroy schreef op 08 augustus 2002 @ 12:52:

niet iedereen heeft dvdspeler in zn pc ? :O

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:43:
[...]

niet iedereen heeft dvdspeler in zn pc ? :O
Zie mijn reply.. :P
maarja, spellen stoppen ze toch ook niet op diskette's omdat niet iedereen een cd-rom speler heeft.. ja daaaag.
Ik denk dat ze gewoon te scheiterig zijn om die stap te zetten, als eenmaal een groot spel dat doet volgen er heus wel meerdere, en op ten duur MOETEN ze wel.

🌞🍃

Verwijderd

[quote]TAG_Speedy schreef op 08 augustus 2002 @ 18:08:
DVD doosjes gebruiken waarvoor ze ontwikkeld zijn, DVD's in stoppen dus! Vind ze voor DVD's echt top, maar games .... worden er 4 cd's in zo'n sneu ding gepropt en dan ook nog een zielig formaat boekje erbij. En dat kost je weer 50 euro (games worden duurder door die doosjes ipv goedkoper wat toen gezegd werd!).
Schijt dozen, en ik merk aan mij zelf dat ik amper nog games koop sinds ze in die doosjes zitten. De meerwaarde t.o.v. de kopie is er wel af.

Kartonnen dozen zijn fijn mooi _/-\o_ jammer dat deel van de hobby er af is :( (bedoel zie die sneue RA2 dvd box daar staan)

[quote]

jezus, hoeveel originele spellen heb jij wel niet? ik heb nog nooit zoveel originele bij iemand thuis gezien? :P , ik ben blij dat er nog mensen zijn die de spellen origineel kopen _/-\o_ , niet dat ik het ook doe *D

• Speedy
Jaded schreef op 08 augustus 2002 @ 18:28:
Daikatana heb je zeker alleen voor de doos gekocht :X
Klopt, meer voor de grap (25 gulden bij de FRS), spel heeft de hdd nooit gezien. En zo staan er wel meer, maar tis hobby he :)
jezus, hoeveel originele spellen heb jij wel niet? ik heb nog nooit zoveel originele bij iemand thuis gezien? , ik ben blij dat er nog mensen zijn die de spellen origineel kopen , niet dat ik het ook doe
Het zijn er een stuk of 90 in totaal (en dan nog wat OEM's en console grut)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

DataBeest schreef op 08 augustus 2002 @ 20:46:
[...]

Zie mijn reply.. :P
maarja, spellen stoppen ze toch ook niet op diskette's omdat niet iedereen een cd-rom speler heeft.. ja daaaag.
Ik denk dat ze gewoon te scheiterig zijn om die stap te zetten, als eenmaal een groot spel dat doet volgen er heus wel meerdere, en op ten duur MOETEN ze wel.
euh, iedereen met een pc heeft een cdromspeler, maar niet iedereen heeft dvdspeler. ik heb zelf geen dvdspeler, en dat zou ik nooit kopen ook :P

• gill

gill

Love my lindsey...

Persoonlijk vind ik het ook spijtig dat we geen kartonnen dozen meer kunnen kopen, maar anderzijds is het wel goed voor het stockeren. Ik heb onlangs nog nieuwe rekken gaan kopen voor al m'n games op te zetten, dus werd het eigenlijk wel tijd dat ze niet meer zoveel plaats innemen. (Zit nu aan meer dan 500 games -->500 dozen :p ).

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Proxy
  • Laatst online: 07-03-2025
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 16:02:
jullie zijn raar ;) ze nemen toch gewoon minder ruimte in...
Helemaal niet, nu heb ik en een rek en een DVD-doos, die te handig zijn om weg te gooien.

Verwijderd

gill schreef op 08 augustus 2002 @ 20:54:
Persoonlijk vind ik het ook spijtig dat we geen kartonnen dozen meer kunnen kopen, maar anderzijds is het wel goed voor het stockeren. Ik heb onlangs nog nieuwe rekken gaan kopen voor al m'n games op te zetten, dus werd het eigenlijk wel tijd dat ze niet meer zoveel plaats innemen. (Zit nu aan meer dan 500 games -->500 dozen :p ).
haha, abnormaal zeg. je moet wel rijk zijn om 500 spellen origineel te kopen :P

500 x 50 gulden per spel gemiddeld 25000 piek :?

• gill

gill

Love my lindsey...

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 21:03:
[...]

haha, abnormaal zeg. je moet wel rijk zijn om 500 spellen origineel te kopen :P

500 x 50 gulden per spel gemiddeld 25000 piek :?
Is echt een collectie geworden... sommigen koop ik goedkoop (oudere die ik nooit heb gehad en zo, bv originele Doom). 't Is een hobby :)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• IceStorm

IceStorm

TAG_Speedy schreef op 08 augustus 2002 @ 20:53:
Klopt, meer voor de grap (25 gulden bij de FRS), spel heeft de hdd nooit gezien. En zo staan er wel meer, maar tis hobby he :)

Ben ik niet de enige met die vage hobby :P

(heb hier meerdere spellen staan waarvan de cd's nog nooit de hoes hebben verlaten :)).

Budgetbakhunten roelt :+

• gill

gill

Love my lindsey...

IceStorm schreef op 08 augustus 2002 @ 22:31:
[...]

Ben ik niet de enige met die vage hobby :P

(heb hier meerdere spellen staan waarvan de cd's nog nooit de hoes hebben verlaten :)).

Budgetbakhunten roelt :+
Yep, vind ik ook! Maar er gaat natuurlijk niets boven dat ene doosje (DVD of niet) eindelijk in de winkel zien staan, van dat spel daar je al zo lang op wacht.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

gill schreef op 08 augustus 2002 @ 20:54:
_/-\o_

Ik dacht dat ik met ruim 200 originele spellen veel had :)

Ik ben waarschijnlijk wel de enige gek die nu via eBay nog oude MSX spellen koopt enzo :) (soms voor de originele winkelprijs of meer)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

SiN shrine
Humpf, ik vind hem maar niets.
Ik mis namelijk: SiN - The Movie.
Wil je die er wel even snel bijzetten? ;)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Och, vind 't wel prettig, maar moet toegeven. toen ik Duke Nukem 3D met Trillende handjes voro de Macintosh kocht en er met mijn hand langzaam overheen streek, en de ribbeltjes en de letters 'Atomic Edition' las met m'n vingers genoot ik, maar oten ik laatst nog Medal of Honor kocht, had ik 't gevoel van niks. Ik had de doos, en streek er met hand overheen, niks. Totaal niks, 't was glad, soepel en klein snel. Je kon de doos zó opentrekken.

Maarja, evolutie :z :Y)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

tazzman

a real boardmonkey

Tja vroeger dan maakte je de doos (dus een echte kartonnen DOOOOS) open .. aan de bovenkant of je tilde de voorkant er af.. en WHOOOAAH!!! Daar was de 500+ pagina dikke Falcon 4.0 handleiding en een kaart van Korea.. hmm wat is dit Communication Manual?.. .Getting started handleiding... Flight Cadet boekje... leuk hoor. Oh ja daar is ook nog een jewel case met de CD :)

En nu? Nu weet je dat er gewoon GEEN behoorlijke manual bij zal zitten (FS2002 -> PDF?!!! bijna 200 piek en dan niet eens een HANDLEIDING? FOXTROT TANGO!) .. neuh ik vind hem maar pet.

Ook 1 van *DE* redenen om Falcon 4.0 te kopen was .. de mega handleiding!! De beste kopieerbeveiliging die je maar kan hebben. Niemand gaat 600 pagina's kopieren .. en iemand die echt serieus het spel wilt hebben, die koopt hem toch wel dan.

En vergeet Falcon 3.0 niet.. de Binder Edition met wederom een hele vette dikke handleiding en.. de videoband "Art of the Kill!!" Heeft iemand die nog?

EF2000, F-15 Strike Eagle II + III, F-19 Stealth Fighter, Pirates! X-Wing, Falcon AT, Falcon 1.0 - het waren allemaal games die ik gekocht heb en waar gewoon echt een hele dikke lekker lezende en onmisbare handleiding bijzat.. en soms nog wat leuke goodies ook. Die kaart van Pirates! hangt hier met tig rollen tape aan elkaar.. maar onmisbaar gewoon :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb me juist altijd afgevraagd waar zo'n grote lompe doos voor nodig was???

PIII 800@804 Mhz

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Ik vind die DVD dozen maar niks. Ok ze zijn steviger en nemen minder ruimte in, maar daarvoor koop ik ze niet. Ik wil een mooie doos die ik mooi ter display neer kan zetten.

Met een doos heb je ook een gevoel dat je gewoon wat beters koopt dan dat je alleen zo'n lelijke dvd-box hebt (want ook al zijn deze dozen goedkoper voor de distributeurs de spellen worden hierdoor niet beter).

Tevens de handleidingen enzo zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, Westwood had altijd (naar mijn mening) mooie handleiding bij hun C&C saga zitten (plaatjes, zag er netjes en mooi uit). Dit hield spontaan op toen de DVD boxjes kwamen, kijk maar naar de handleiding van C&C red alert 2 gewoon 3 keer niets. Het niveau werd nogmaals verlaagd met de handleiding van dune emperor daar staan helemaal geen plaatjes in en deze is nog kleiner en dunner.

Ook de manier van wegstoppen van meerdere cd's in een DVD-box is gewoon ook dikke elende. Hierbij moet ik weer denken aan mijn ervaringen met Red Alert 2, gewoon een stuk karton waar ik de 2de CD-ROM in moest stoppen (hoelang dacht je dat deze het volhield, nou niet LANG :( )

ALL BOW DOWN BEFORE THE BOX _/-\o_

Man, ik wil mijn goede oude doos terug :'( is dit teveel gevraagd!!! :(

• NitroX infinity
Tja, ik wil net als iedereen pronken met iets duurs (WinXPpro) of iets speciaals (C&C:RA2 Collectors Edition) en dan wil ik wel graag een grote doos ja, maar om nou voor een "normaal" spel zo'n grote doos te hebben? Nee, daar zijn die DVD doosjes voor geschikt. Een manual lees ik zoiezo al haast nooit en als ik 'm wil lezen staat ie wel ergens online, anders heb ik maar pech.

• Bartjeuhz
iemand de doos van NeverWinterNights gezien.....geen DvD dooz....beetje de kleine uitvoering van de goeie ouwe dooz....ik vind em wel koel

Steam: CatBearCow

• Christiano007
  • Laatst online: 17:47

Christiano007

Ich bin der champion

Ik vind het jammer van de dozen, kon je altijd wel mee patsen ''Kijk mij veel spellen hebben'' terwijl je er maar een paar had :P nee , ze waren gewoon veel mooier. Je koopt nu een..lullig verpakkingsdoosje met een CD-tje erin en dat is het.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Ik koop vooral oude spellen nog weleens om de doos, ik heb sommige oude spellen wel meerdere keren gekocht, ik raak die (het spel zelf dus) om de een of ander reden ook vaak kwijt.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Humnz, 3 cd mappen van 240 is ook wel indrukwekkend.
[conversatie]
gast: Is dat alles wat je aan games hebt?
ikke: Ja.
gast: Is ook niet veel!
ikke: Til het maar eens op.
[/conversatie]

Ja dozen waren wel grappig, maar als je er een muur mee vol hebt staan is de lol er wel van af. Over het brandgevaar maar niet te spreken. ;)
Bewaar alleen de dozen van de games die echt indruk op me maakten. En dus must-haves zijn.
Heb nu zelfs de cd-hoesjes en dvd-hoesjes op zolder liggen in een doos.
Alles heb ik in mappen zitten. Ook mijn films ed.
En de handleidingen bewaar ik in een lade, dat ik ze snel weer kan vinden als ik ze nodig heb.

Verwijderd

Ik vind die DVD doosjes ook maar 10x niks. :(
Bij Blizzard games kreeg je vroeger altijd interessante manuals en andere dingen zoals een Blizzard kladblok o.i.d. Dan heb je het gevoel alsof je nog iets gekocht hebt. En dat voor minder dan 100 gulden. Tegenwoordig kosten die games al zo'n 50 euro en dan zit er zo'n zielige manual bij waar de serial key duidelijk op staat ook nog!!

• Termi
Ik heb zelf ook zo'n 30 games doosjes :). EN dat is gewoon mooi. Ik vind het ook netter staan als er een doos op zit, neem settlers 4. Das echt een schitterende doos, zit nog normaal boekje bij en cd. Maar die doos is zo :9~, want zit relief in.

Ik heb wel het gevoel dat gamesfabrikanten nu veel minder op dvd doosje en cover gaan letten. Volgens mij omdat het tegenwoordig meer om het spel gaat, en meeste spellen maken toch ergens reclame...

* Termi moet toch is zijn cd plank aan passen, die is berekende op een hoogte van 15,5 en een dvd doosje 18 is |:(.

Verwijderd

Fr3aKER schreef op 08 augustus 2002 @ 12:33:

Om eerlijk te zijn vind ik die ouderwetse dozen ruimtevreters, want die dvd hoesjes vind ik wel cool (maar dan moet je niet in de war komen als je film wilt pakken die er bijna op lijkt :Y)).

En aan de enekant "wat ik snel gelezen heb" dat de nadeel bij de serialnummers ligt, want dan kan je idd makkelijk onopgemerkt een hoes gappen.

Misschien is het geen gek idee om op het boekje die erin zit daar de serialnummer op te zetten die appart bij de cd-rom in de lade te leggen, of gewoon showmodellen neer te zetten zonder serial, dat is ook een optie, maar ik ga dan nog liever verder voor de dvd-hoes, aan die grote dozen heb ik niks aan, want dan krijg je net zo'n: klein vliegtuigje (model) in een joekel van een hangar verhaal.

Verwijderd

Ik ben het er ook helemaal mee eens - dat de dozen van vroeger je ten minste een goed gevoel gaven nadat je weer zoveeeel geld over de balk had gesmeten. Want veel geld is het, voor een jochie van 10 a 11 jaar. Maar dan had je er tenminste nog iets voor.

- Een mooi vormgegeven doos incl mooie opdruk
- Een lekkere dikke vette handleiding incl. screenshots in kleur
- Af en toe een grote poster
- Prijzen die je kon winnen als je wat instuurde
- etc.

En wat krijg je nu? Na de invoering van de euro gaan de krengen(dvd-boxes) vaak al ver over de 100 gulden en waar betaal je voor? Voor de cd en een zielig boekje, waar alleen instaat hoe je het kreng kan installeren en wat je moet doen als ie niet opstart etc.

Zonde. Eeuwig zonde vind ik het. :'(

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:00:
[...]
En wat krijg je nu? Na de invoering van de euro gaan de krengen(dvd-boxes) vaak al ver over de 100 gulden en waar betaal je voor? Voor de cd en een zielig boekje, waar alleen instaat hoe je het kreng kan installeren en wat je moet doen als ie niet opstart etc.
[...]
Daar is een oplossing voor hoor! Die heet Davilex :P

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 09 augustus 2002 @ 12:11:
[...]
Daar is een oplossing voor hoor! Die heet Davilex :P
Whehe - oja , niet zo snel aan gedacht. Davilex rules , maar mijn msx roms roelen meer :):P

Verwijderd

Hoewel ik nog helemaal geen spelletjes in DVD hoesje heb gekocht vind ik ze nu al 10x beter :) omdat ze gewoon veel steviger en kleiner zijn --> makkelijker op te bergen, en ze kunnen er tenminste tegen als je er veel gewicht op legt. Die kartonnen raakten heel snel beschadigd. En tsja, die prijs... tis natuurlijk wel vervelend dat games duurder worden, maar da's min of meer logisch denk ik... misschien het volwassen worden van de games-branche ofzo :(. gebruiksaanwijzing heb je toch niet nodig bij de meeste shooters/actiegames ;).

Verwijderd

De oude dozen waren idd een beetje groot en kwetsbaar vergeleken met die dvd hoesjes, welke waarschijnlijk wel het gewicht van een gemiddeld persoon kunnen dragen. Toch vind ik het jammer, dozen van Diablo 1&2, en stonekeep (oohhh holografisch shiny thingie) staan bij mij thuis nog goed zichbaar op een plank... vind ik gewoon cool. Dat zal wel nooit gaan gebeuren met DVD hoesjes.

Verwijderd

[kniesoormode]

Maar als je ze toch weglegd ergens onder, dan gaat het verder ook niet meer om de doos toch? Als je de dozen mooi vind om ze ergens te stallen zodat je ze kunt zien, is het geen probleem dat ze kwetsbaar zijn. Als je ze dus hier niet voor hebt, kan je ook de doos leeghalen, alles opbergen en de doos weggooien. De CD zit toch in een apart hoesje.

Bij de DVD is dit niet het geval... Je hebt nu gewoon een groot CD-hoesje. In dit soort gevallen neemt dus de DVD weer veel plek in.

[/kniesoormode] :)

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

RMU

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 16:17:
DVD doosjes zijn wel mooier als je er een hele stapel van hebt >:) en die gewone cd doosjes zijn gaan wel snel kapot jah dat klopt

• Speedy
Wat is dat toch de hele tijd met dat kwetsbaar van de kartonnen dozen? Je haalt toch gewoon de Jewelcase met de cd-rom uit de doos en doet die in je cd-rek, eventueel handleiding in boekenstandaard ernaast (zo doe ik het althans) en de doos zet je op de kast/plank en wordt verder nooit meer gebruikt. Beetje onhandig ook steeds de doos los als je een game wil spelen, daarvoor zitten die cd's in jewelcases, die geen snot kosten en zich hier bij stapels leeg door de kamer liggen. Snap ook niet dat mensen dat snel kapot hebben, nooit echt last van gehad (op een enkele na misschien) tis geen duplo he :)

Flickr | Lego collectie

• Termi
Ik vind DVD doosje zelf tegenover het plastic doosje van normale cd neit zo super fijn, het is zeer grote doos voor 1 CD :P. Terwijl cd-doosje past ie mooi in... Het voordeel is wel dat je boekje bij hebt en zo, maar goed dat is tegenwoordig ook niks meer... Geef mij maar cd-doosjes :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:54:
euh, iedereen met een pc heeft een cdromspeler
Valt nog vies tegen.

:)

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

ach ja, laat ik ook eens mijn mening geven. Ik vind de dozen wel mooi, alleen jammer, dat ze niet allemaal even groot zijn. Een ander nadeel is, dat ze veel sneller stuk gaan. De DVD hoesjes vind ik een mooi alternatief, alleen jammer dat ze niet in je cd rek passen.

Wat betreft de collectors editie, het gebeurd zelden, dat er in nederland een collectors editie in de winkel te koop is

Sometimes human's are...

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:00:
Ik ben het er ook helemaal mee eens - dat de dozen van vroeger je ten minste een goed gevoel gaven nadat je weer zoveeeel geld over de balk had gesmeten. Want veel geld is het, voor een jochie van 10 a 11 jaar. Maar dan had je er tenminste nog iets voor.

- Een mooi vormgegeven doos incl mooie opdruk
- Een lekkere dikke vette handleiding incl. screenshots in kleur
- Af en toe een grote poster
- Prijzen die je kon winnen als je wat instuurde
- etc.

Zonde. Eeuwig zonde vind ik het. :'(
Amen! Ben het helemaal met je eens.
Ik ga zo ff naar de winkel om te kijken hoe duur Age of Wonders 2 is. Als het in een grote doos zit dan koop ik hem meteen, zit het in een dvd-doosje, dan ga ik wel eerst de iso spelen en kijken of ik het de investering waard vindt om er een dvd doosje bij te kopen. Want je krijgt eigenlijk alleen een doosje erbij dan, tenminste ik beschouw een zes keer dubbelgevouwen stuk papiertje met daarop de minimum systeemeisen en het telefoonnummer van de helpdesk niet als handleiding!

_/-\o_ Cardbox dozen _/-\o_

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
DVD doosjes zuigen.

Ter illustratie een deel van mijn PC collectie. Dat staat toch zo veel mooier.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/pvanscha/journal/34.jpg

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Heb liever een mooie DVDdoos waar je nog wat mee kunt dan een versleten grote doos waar je weinig mee kunt :)

//edit
Patvs schreef op 20 October 2003 @ 18:45:
DVD doosjes zuigen.

[afbeelding]
Jeee-zus :D

[ Voor 59% gewijzigd door Booth op 20-10-2003 18:50 ]

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:36
Patvs schreef op 20 October 2003 @ 18:45:
DVD doosjes zuigen.

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ Dat ziet er wel strak uit zo al die games :D

Maar ik heb liever dvd doosjes ... zijn veel relaxter met opbergen en heb je tenminste ook meteen boekje bij de hand :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Timocos schreef op 20 October 2003 @ 18:58:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Dat ziet er wel strak uit zo al die games :D

Maar ik heb liever dvd doosjes ... zijn veel relaxter met opbergen en heb je tenminste ook meteen boekje bij de hand :)
Passen die boekjes in die DVD-doosjes dan? |:(

1 Los pamfletje met reclame erop misschien, maar een deftige handleiding staat meestal gewoon in PDF op de CD-rom... :/

Wel mooi icon heb je :P

[ Voor 4% gewijzigd door McFlipp op 20-10-2003 19:01 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:36
McFlipp schreef op 20 October 2003 @ 19:01:
[...]

Passen die boekjes in die DVD-doosjes dan? |:(

1 Los pamfletje met reclame erop misschien, maar een deftige handleiding staat meestal gewoon in PDF op de CD-rom... :/

Wel mooi icon heb je :P
Mja ok ... meestal zijn geen dikke boeken ... maar er staat toch genoeg info in :Y)

jij ook :P

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• ravw
  • Laatst online: 23:24
Sorry waarom een Topic open gooien die al een jaar uit is :(

ik zie het nut er niet van in maar open gewoon even een nieuwe topci .
Zo iets laat een foto's zijn van je verzameling .

Dit was mijn verzameling in 1999 :)
En toen begon ik net

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Software_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Software_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Software_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Software_10.jpg

Ach maar wat wil je ook kocht toen ook voor bijna 400 GLD permaand aan software :)

Ik heb pas nog 12 vuiniszakken ( met dozen)weggegooid om dat ik ruimte moest maken :)

[ Voor 67% gewijzigd door ravw op 20-10-2003 19:15 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Eerst vond ik dozen ook beter... Maar nu heb ik al 2, 3 planken met DVD hoesjes... Nu vind ik DVD hoesjes weer mooier :D Al m'n oude dozen zien er afgeragd uit, de flappen staan open, en dat terwijl ik er toch altijd heel netjes op ben geweest.
Ook die doosjes van de N64 heb ik 2 planken van, maar daarvoor geldt hetzelfde. Ik heb er eens eentje met de post gehad, dat wil je niet weten man :/

Verwijderd

Oud topic schoppen om de discussie op gang te brengen = ok
Oud topic schoppen om de discussie om op te showen hoeveel dozen jij wel niet hebt = nee

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.