• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo iedereen,

Van mijn werk heb ik een (oude) nokia 5110 gekregen. Als ik hier een tijdje (langer dan 15 minuten) mee belde, kreeg ik een enorme koppijn. Nu dacht ik dat het aan mij lag, of dat ik last had van de aanstellerietus ofzo. Echter, sommigen van mijn collega's hadden precies dezelfde kwaaltjes.

Als oplossing had ik daarom een (nieuwe) nokia 6310i gekocht. Ik dacht: een nieuwe telefoon, werkt vast veel fijner (plus er zit Java op, maar daar gaat het nu even niet over). Echter, je raadt het al: bij deze telefoon heb ik precies hetzelfde. Ik krijg er hoofdpijn van, en soms doet zelfs mijn wang pijn. De laatste keer had ik er zelfs 3(!!) dagen last van.

Ik vroeg me dus af of er meer mensen dit verschijnsel kenden, en of jullie misschien een advies hadden, behalve de telefoon niet of minder gebruiken, of (weer) een andere telefoon kopen...

Alvast bedankt voor de reactie!

Erik

Verwijderd

Misschien bel je met de gsm in een onjuiste houding, klinkt dom maar zou best kunnen.
Maar ik zou ff een dokter bezoeken voor de zekerheid.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik denk echt dat het tussen de oren zit, de stralingsnormen waar ze aan moeten voldoen zijn echt 10tallen keren lager dan het niveau waarop ze merkbare invloed op het lichaam zouden hebben.

Verwijderd

Misschien duw je te hard tegen je gsm?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
misschien een headset kopen ? Dan zit je niet met je gsm tegen je kop aan.

• Tanu
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik weet het niet. GSM-straling heeft 2 effecten: thermische (opwarming dus..) en niet-thermische effecten. De meeste onderzoeken waarnaar altijd verwezen wordt, hebben betrekking op thermische effecten. Eén niet-thermisch effect dat 'n aantal jaren geleden in 'n vakblad (Connexie geloof ik) beschreven werd, is het feit dat bellen met 'n gsm 'n stofje in je lichaam aanmaakt, wat ervoor zorgt dat je je gelukkiger voelt! :+

Dit voorbeeld geeft aan dat er dus meer aan de hand is dan je op 't eerste gezicht zou denken. Zelf heb ik geen last van hoofdpijn als ik iets van 40 minuten bel. Had vroeger geregeld langere gesprekken aan met de gsm, en daar kreeg ik wel hoofdpijn van, kan natuurlijk ook komen door degene aan de andere kant van de lijn (8>

Verwijderd

ach, ik heb de overtuiging dat het wel schadelijk is. Net zoals die monitor straling, radio golven enz enz. Kan ik dit bewijzen? nee, maar feit is dat het aantal kanker gevallen blijft stijgen. Ik vertrouw het allemaal niks

• Tanu
  • Laatst online: 29-12-2023
Het aantal gevallen van kanker blijft onder andere mede stijgen, door een grotere bevolking, én 'n betere zorg: kanker wordt eerder geconstateerd dan 'vroeger'.

Gebruik zelf bijv. een laptop, dus geen monitorstraling, bel niet te veel met m'n gsm, stop m'n hoofd niet te vaak in de magnetron en drink elke dag 'n glas melk O-)

Verwijderd

Mssn, kun je wel niet tegen bepaalde tonen of zoiets. Het lijkt me iig heel sterk dat het aan de straling ligt. Er is zelfs geen geval bekent van mensen die rondom zo'n zendmast wonen.
Pagina: 1