Toon posts:

MOBO probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn harddisk geformateerd om deze opnieuw te installeren. Ik start op en installeer win 98. Nadat deze is geinstalleerd en ik start weer opnieuw op vindt het moederbord de harddisk niet meer en ook geeft die een floppy 40 error terwijl deze wel juist is aangesloten. Sluit ik nu de harddisk aan op de raid-controller dan doet die het wel.
Verder is de pc ook erg instabiel en vernietigd die gewoon bestanden op de harde schijf zonder dat ik hiervoor toestemming heb gekregen.

Ik weet niet hoe dit kan, wel heb ik voor dit probleem een nieuwe bios erop gezet die ondersteuning zou bieden voor de AMD XP. Ik heb dus net snel weer de oude bios erop gezet, maar helaas, hij werkt nog steeds niet en veroorzaakt dus nog steeds dezelfde problemen.

Heb ik mijn mobo verkloot of kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen????

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
sorry, mijn pc is een AMD TB 800 met een MSI K7T turbo RAID!

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Was de PC ervoor ook al niet erg instabiel dan? Zo nee, heeft er altijd Win98 op gestaan? Is er echt niks anders veranderd aan je PC?Dus qua aansluitingen e.d.?

Geef mensen trouwens even de kans om je post uberhaupt te lezen!

Verwijderd

Klinkt als een gare mobo................

Verwijderd

Topicstarter
sorry, nee, er is totaal niets veranderd aan de configuratie, alleen de nieuwe bios, maar die heb ik er al afgegooid. Verder was die vroeger wel stabiel maar af en toe hing de pc wel, maar ging die na 5 seconden gewoon weer vrolijk verder.
Qua installaties is het exact hetzelfde.
Wat kan dit zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig id wat dit kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aub helpen, want ik zit hier echt met een vet groot probleem?!

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle hardware ontkoppeld en nog steeds geeft die een floppy 40 error aan. Is mijn mobo nu echt naar de haaie? of kan ik nog iets anders doen?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

Djees kan je niet ff wachten, topic 2x kicken in een half uur is wel erg overdreven.

En ja mobo lijkt niet meer levend te zijn

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Controleer eens je bios instellingen wat betreft de floppy controller en ide controllers...

Verwijderd

Topicstarter
Alles is goed ingesteld. Hij vindt alle IDE controllers, behalve geeft hij een floppy 40 error. Moet ik nu een nieuw mobo gaan kopen? Zo ja, welke kunnen jullie me aanraden?

Alvast bedankt

PS. Als ik de harddisk op de IDE controller aansluit dan hangt ie wel bij het opstarten, terwijl een cdrom speler wel gewoon werkt op de zelfde ide aansluiting

Verwijderd

Trek eens die hele floppy drive eruit, kijken wat hij dan doet.
Ennnuh gebruik je misschien een kabeltjes met een twist erin, kan zijn dat je hem dan op de verkeerde connector hebt gezet.
Ik denk niet dat je mobo rot is, zal eerder iets de connector of de fd-kabel zijn

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 13:23:
Ik heb alle hardware ontkoppeld en nog steeds geeft die een floppy 40 error aan. Is mijn mobo nu echt naar de haaie? of kan ik nog iets anders doen?
je hebt echt geen geduld he doe eens rustig man

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de floppy helemaal loskoppel dan start de pc gewoon op. Ben hem nu aan het installeren om te kijken wat hij doet.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Volgens mij zit ie je te pesten :) Het wordt denk ik eens tijd om hem te straffen :P (nomfi)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ja lekker, maar een topic steeds zo verschrikkelijk snel kicken heeft op mij een vreemd effect. Bekijk oude topics, gebruik google of wat dan ook, maar deze gaat zo dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.