Toon posts:

vastloper tijdens games met geforce 4 en geforce 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord = ecs k7s5a met lan
Voeding = codegen 300 watt
Geheugen = 2 x 128 mb sdram
Processor = amd athlon xp 1700+
Cooler = coolermaster hc-l61
HDD = samsung 10 gb
Videokaart = geforce 4 ti4200

mijn probleem is dat deze pc vooral tijdens het spelen van spellen een vastloper krijgt.
als ik een andere videokaart (ATI rage 128, 16 mb) erin zet werkt hij gewoon goed
zet ik er een geforce 2 mx, 32 mb erin dan crasht ie soms.
maar met die g4 is het elke keer raak :(

nu heb ik deze g4 ook nog geprobeert in me andere pc en daar werkt ie perfect.(gebruik van zelfde drivers, zelfde geheugen, zelfde hdd, zelfde OS, enz)
enigste wat anders is het moederbord,processor en voeding

namelijk:
Moederbord = ms - 6156
Processor = pentium III 450
Voeding = 230 watt

flipt me moederbord nou? me processor, me voeding of toch me g4 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:33:
Moederbord = ecs k7s5a met lan
Voeding = codegen 300 watt
Geheugen = 2 x 128 mb sdram
Processor = amd athlon xp 1700+
Cooler = coolermaster hc-l61
HDD = samsung 10 gb
Videokaart = geforce 4 ti4200

mijn probleem is dat deze pc vooral tijdens het spelen van spellen een vastloper krijgt.
als ik een andere videokaart (ATI rage 128, 16 mb) erin zet werkt hij gewoon goed
zet ik er een geforce 2 mx, 32 mb erin dan crasht ie soms.
maar met die g4 is het elke keer raak :(

nu heb ik deze g4 ook nog geprobeert in me andere pc en daar werkt ie perfect.(gebruik van zelfde drivers, zelfde geheugen, zelfde hdd, zelfde OS, enz)
enigste wat anders is het moederbord,processor en voeding

namelijk:
Moederbord = ms - 6156
Processor = pentium III 450
Voeding = 230 watt

flipt me moederbord nou? me processor, me voeding of toch me g4 ???
Kan zijn dat je psu niet genoeg leverdt aangezien die ATI minste eist en die Gf 4 het meest en anders ( net zoals ik er wel paar weken mee bezig ben geweest ) BAD nv4_disp.dll drivers ( detonator dus ) dus chek je voltage's en instal ff nieuwe drivers + die driver van ati zijn toch van je comp nu he ? als die GF er in zit ene maak een fresh instal van windows met die GF 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je voeding........... GF4 schijnt er veel stroom te trekken.......
Pak een 450 watt voeding ofzo, dan kan je weer een tijdje mee vooruit.
Installeer wel de laatste detonator drivers. (www.nvidia.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu de detonators geinstalleerd die gister zijn uitgebracht en nu werkt het in ieder geval beter (tot nu toe :P)

nu blijkt dat me athlon op 1100 mhz stond :'( op de normale 1,46 ghz loopt ie nu zelfs vast tijdens het surfen op internet

zal binnenkort kijken voor nieuwe voeding kijken of ut dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
ik heb nagenoeg hetzelfde gehad, geheugen was bij mij de oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm voeding ligt het niet aan ik heb ook k7s5a ik heb net al een deel probs gehad met mijn xp maar dan 1800 haal eerst en vooral de bios update af van de ecs site, bij google vind je het direckt...
maar ik heb geforce2mx ik kan gewoon gamen tot na 10 min crash pc vast.
ik heb geen andere kaart om te proberen als die het dan nog heeft omdat we hebben zowat hetzelfde probleem op het moment. :)

ps ik heb vandaag geprobeert met een 400w voeding van aopen en nog steeds dezelfde probs. er heerst een ziekte in deze moederborden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
paulgielens schreef op 08 augustus 2002 @ 18:27:
ik heb nagenoeg hetzelfde gehad, geheugen was bij mij de oorzaak
het rare is dat dit zelfde geheugen dus wel werkt in me andere pc.
met de verandering dat ie dan op 100 mhz draait en niet 133 mhz
maar ik neem aan dat als ie op 133 mhz fouten geeft dat ie het ook op 100 mhz zou moeten doen... of niet? :|

ik heb al de laatste biosupdate geinstalled maar dat maakt niks uit :S
ja met mijn geforce 2 mx kan ik ook eventjes gamen voor ie ermee kapt

zoals ik in vorige post aangaf heb ik hem nu wel werkend maar dan met laagste instelling waardoor ie op maar 1100 mhz draait

ik heb in de bios

cpu frequency = 100 mhz
dram frequency = 100 mhz

dit is de enigste instelling die werkt

als ik dram op 133 zet en cpu op 100 crasht ie en dat doet ie nog meer als allebei op 133 staat

maar daarvoor heb ik die $%%$#amd nie gekocht dus ik blijf verder proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het probleem verholpen is
heb nu een topower 370 watt voeding ering gepleurd en nu "lijkt" alles het goed te doen

heeft me wel 80 euro gekost maar goed :'( hij doet ut weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:43

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb ook problemen dat ie tijdens het gamen crasht...zal het dan aan m'n voeding liggen? 'kheb ook een 300 watt voeding. Hij crasht soms in het begin (als ik net een halve minuut bezig ben) en soms duurt het heel lang en soms crasht ie niet...???

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kán inderdaad aan je voeding liggen. Klok voor de zekerheid alles terug naar standaardwaarden, zet de geheugentimings was losser en draai eens 3DMark in een loop. Je kunt ook memtest86 draaien om uit te sluiten dat het aan het geheugen ligt. Probeer ook enkele verschillende Detonator Drivers om ook uit te sluiten dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

BalusC schreef op 27 augustus 2002 @ 20:38:
Dat kán inderdaad aan je voeding liggen. Klok voor de zekerheid alles terug naar standaardwaarden, zet de geheugentimings was losser en draai eens 3DMark in een loop. Je kunt ook memtest86 draaien om uit te sluiten dat het aan het geheugen ligt. Probeer ook enkele verschillende Detonator Drivers om ook uit te sluiten dat het daaraan ligt.
Terugklokken bedoel je mee dat alles wat ik overgeklokt heb terug moet zetten? Ik heb nix overgeklokt, dus die stap is al makkelijk :) (vond het niet zo nodig met een xp2100+ :p)

Geheugentimings, hoe zit dat dan? Waar kan je dat instellen?

ik zal de 3DMark es draaien. Bedankt voor me eraan te herinneren, moest ik toch sowieso nog doen...

memtest86? Wa's dat en waar krijg ik het...?

Dus de laatste nieuwe drivers van nvidia zijn niet altijd de best?? (dan bedoel ik geen beta natuurlijk)

Zoals links al onder m'n naam aangeeft: ik heb veel vragen, maar vaak maar weinig antwoorden...ik hoop dat het door veel te tweakeren dit zal veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als al die instellingen nie helpen gewoon ff een andere voeding proberen... en als ut nie werkt kan je hem altijd weer terug brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geheugentimings.. Ergens in de BIOS kun je geheugen op 'Turbo', 'Fast', 'Normal', etc zetten. Zet deze dus op 'Normal' of eventueel 'by SPD' indien beschikbaar :)

memtest86.. Google eens op die term en pak de 1e link :z

nVidia drivers, sja, "dat weet je maar nooit" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 14:12

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

En eventueel de AMD directX patch van microsoft downloaden:
nieuws: Microsoft erkent DX8.1 problemen op AMD platform

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ze hebben de patch niet downloadbaar gemaakt. Je moet gewoon wachten op de volgende service pack |:(

Ik denk dus wel dat dit het probleem is btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 06-10 10:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Mag ik nog een bericht plaatsen? Het topic is bijna een jaar oud..

Je zei dat je een ECS K7S5A had met 2x 128MB Sdram. Weet je toevallig ook of dit merkgeheugen is? Ik had het namelijk ook dat hij constant vastliep. Dit bordje is namelijk erg kieskeurig qua geheugen. Merk geheugen zal het dan ook stukken beter doen!

Ik heb nu 256ddr van Dane Alec en dat werkt perfect verder. Het enigste wat het verschil is tussen onze bordjes, is dat ik geen onboard lan heb, maar 2 netwerkkaartjes erin.

Je kan ook in de bios de snelheid op 100/100 zetten ipv 133/133 tijdelijk. Helaas is je pc dan wel trager.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 16:09
hier werkt alles wel op 300W, geen vastlopers tijdens spelletjes nu, vroeger had ik die wel, vooral op warme dagen, ik heb er toen es 2 fan's bijgestoken, en nu werkt het perfect
idle 49-32
stressed 56-33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Frits Flits schreef op 02 september 2002 @ 15:00:
Mag ik nog een bericht plaatsen? Het topic is bijna een jaar oud..

Je zei dat je een ECS K7S5A had met 2x 128MB Sdram. Weet je toevallig ook of dit merkgeheugen is? Ik had het namelijk ook dat hij constant vastliep. Dit bordje is namelijk erg kieskeurig qua geheugen. Merk geheugen zal het dan ook stukken beter doen!
[quote]

1 geheugen bankje is van samsung en van de andere weet ik het niet...
maarre probleem was al opgelost met andere voeding:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 13:58:
maarre probleem was al opgelost met andere voeding:P
Het zou helemaal geweldig zijn als iedereen gewoon direct een reactie achterlaat wanneer het probleem is opgelost. Dat is dus zeker handig voor de naslag, thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

ik had ook een codegen 350 watt voeding maar die 5 volt lijnen waren brak bekijk die enev ;)

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ik heb geen problemen meer eigenlijk raargenoeg....hij crasht niet meer gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ik heb toch weer problemen!! :( Nu was ik de demo van Hitman 2 aan het spelen en hij crasht gewoon weer.....

zijn er nog mensen die een combinatie gf 4 (mx440), ECS mobo en xp CPU hebben?

edit:

ik heb de beta drivers 40.nogiets gedownload en geinstalleerd..misschien dat het daaraan ligt...nog iemand dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Boy schreef op 09 september 2002 @ 17:59:

edit:

ik heb de beta drivers 40.nogiets gedownload en geinstalleerd..misschien dat het daaraan ligt...nog iemand dat probleem?
Die v40 Detonators zijn idd niet geweldig, zie ook dit topic:
Nieuw : Detonator 40 ervaringen deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ok. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hoe heet is je processor?
Ik denk dat het aan je cpu koeler ligt :Y)

Laatste detonators werken bij de meeste gewoon perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
mijn computer loopt nog steeds spontaan vast, tijdens bepaalde spellen heel vaak (vooral Q3 engine), bij sommige spellen nooit (alle unreal spellen inclusief UT2K3)
is er toevallig iemand in de zaal met een 440BX mobo die ook misterieuze vastloperij had
en dat heeft weten op te lossen door iets te doen wat niet zo obvious is als:
voeding, geheugen, video, of andere kaart vervangen, een fan erbij de boel terugklokken of alle denkbare software oplossingen
(heb ik allemaal al geprobeerd, hielp allemaal niet)
de bios bijvoorbeeld, is bekend dat de 1008 beta bios bij de P3b-f problemen geeft?
heeft misschien iemand die bios zodat ik hem weer terug kan flashen als blijkt dat een ouwere bios moeilijk doet over 1 Ghz coppermines, of nog altijd vastloperij geeft

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Hoe heet is je processor?
Ik denk dat het aan je cpu koeler ligt

Laatste detonators werken bij de meeste gewoon perfect
aan mijn koeler? hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Schaapje_BlaaT schreef op 09 september 2002 @ 19:03:
mijn computer loopt nog steeds spontaan vast, tijdens bepaalde spellen heel vaak (vooral Q3 engine), bij sommige spellen nooit (alle unreal spellen inclusief UT2K3)
is er toevallig iemand in de zaal met een 440BX mobo die ook misterieuze vastloperij had
en dat heeft weten op te lossen door iets te doen wat niet zo obvious is als:
voeding, geheugen, video, of andere kaart vervangen, een fan erbij de boel terugklokken of alle denkbare software oplossingen
(heb ik allemaal al geprobeerd, hielp allemaal niet)
de bios bijvoorbeeld, is bekend dat de 1008 beta bios bij de P3b-f problemen geeft?
heeft misschien iemand die bios zodat ik hem weer terug kan flashen als blijkt dat een ouwere bios moeilijk doet over 1 Ghz coppermines, of nog altijd vastloperij geeft
Heb ook een mobo met 440BX chipset (Aopen ax6bc) had ook problemen met videokaart vastlopers en zo. Kwam doordat ik een videokaart met 64 mb had(asus v7100 pro heeft Geforce 2 mx 400 chipset). toen heb ik een kennis gevraagt of ik zijn videokaart kon lenen en testen(geforce 2 mx 400 met 32 MB) en sinds die er in hangt heb ik geen problemen weer gehad met spelen en andere rare vast lopers.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik vermoed dat dat bij mij niet zal helpen, mijn ouwe 8 MB intel 740 kaartje liep namelijk
ook al zo nu en dan vast, toen dacht ik dat het misschien aan AGP lag en daarom heb ik een 64 MB kaart gekocht zodat de AGP weinig nodig zou zijn, om op die manier vastloperij te voorkomen.
misschien verbruikt die MX minder stroom en voorkomt ie zo problemen
Inmiddels heb ik door het geheugen voltage te verhogen en de AGP blabla geheugen size op 4 MB te zetten vooruitgang geboekt. Hij leek stabiel in SOF maar memtest loopt nog steeds vast, hij gaf nu ook een error, op CAS3 dat is
Ander geheugen erin pleuren hielp echter niks, dus dat zal ook wel aan het mobo liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Denk dan dat het inderdaad aan je mobo kan liggen. ik heb maar AGP 2x ondersteuning met dat mobo van mij. maar verder geen geluid/video/netwerk opties onboard. Volgend mobo wordt toch beter dan die ik nu heb. Ik heb geen problemen met geheugen. Het is ook geen A-merk maar het geeft geen problemen.

Denkt dat stroomverbruik niet echt veel verschilt tussen mx en pro versie.
Heb je je koeling al gecontroleerd? kan zijn dat het te warm wordt in de kast.

Nothing more to say...

Pagina: 1