Toon posts:

Nieuwe map op Netwerk lukt wel, maar pas na refresh zichtb??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem: Ik heb een paar XP-machines in een netwerk hangen, met een NT4-server.

Nu is er 1 machine waarbij het aanmaken van mappen op de server wel lukt, maar ze worden pas zichtbaar als er een keer gerefreshed wordt: de overige pc's gaat het wel in één keer goed (aangemaakt mappen worden direct zichtbaar)

iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
't Is misschien ver gezocht, maar misschien werkt dit wel :

Normally when the contents of a window change you may need to wait a few seconds, or press F5, to refresh the display to see the updated information. This tweak configures the system to perform faster automatic updates.

Open your registry and find the key below.

Create a new DWORD value, or modify the existing value, named "UpdateMode" and set it to equal "0" for faster updates.

Restart Windows for the change to take effect.

Registry Settings
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Update]
Value Name: UpdateMode
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: default = 1

bron:
http://www.winguides.com/registry/display.php?id=628

Verwijderd

f5 is nu eenmaal een belangrijke toets bij windows :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:23:
Ik heb een raar probleem: Ik heb een paar XP-machines in een netwerk hangen, met een NT4-server.

Nu is er 1 machine waarbij het aanmaken van mappen op de server wel lukt, maar ze worden pas zichtbaar als er een keer gerefreshed wordt: de overige pc's gaat het wel in één keer goed (aangemaakt mappen worden direct zichtbaar)

iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?
heb ik ook last van (wie niet) maar daarom tiept ik gewoon de het volledige unc pad in als ik hem wil hebben 8)
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 12:00:
f5 is nu eenmaal een belangrijke toets bij windows :)
offtopic:
na ctrl-alt-del dan :X