Toon posts:

[w2k server] melding event viewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een w2k server als domain controller draaien en krijg steeds de volgende melding in de event viewer die ik niet kan achterhalen.

"can`t determine the redirector of the connection type"

wat is het probleem ??? het netwerk draait verder prima inclusief internet verbinding.

Verwijderd

(move -> WOS?)

welk event ID krijg je erbij?

Ik gok 3019?

Als ik op Technet rondsnuffel kom ik dit artikel tegen.

Kan dus niet zoveel kwaad, en er wordt ook nog uitgelegd waardoor het komt.

Voila!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Even zoeken op http://www.eventid.net naar het ID wat bij die melding hoort.

3019 lijkt er idd wel op!
Event ID: 3019
Source MRxSmb
Type Warning
Description The redirector failed to determine the connection type.
Comments Adrian Grigorof: We encountered this message when one maps a drive to a share on the same computer.
Links Q267934
Contributors Adrian Grigorof

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:12:
welk event ID krijg je erbij?

Ik gok 3019?
shit dat weet ik even niet, zit nu even niet achter die server.

maar als ik mijn server schoon opstart en ik heb de event viewer geleegd dan staat die daarna weer helemaal vol met rode kruisjes en die melding steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 08 augustus 2002 @ 11:17:
Even zoeken op http://www.eventid.net naar het ID wat bij die melding hoort.

3019 lijkt er idd wel op!
[...]
oke thanx ik snap hem al, hij voert namelijk mijn logon script ook op de server uit als ik inlog..... vandaar dat die natuurlijk "net use" mappings ook maakt op de server zelf terwijl de originele locatie al op de server is.....

ik vermoed dat die daarom de melding geeft als ik het zo goed lees.

Verwijderd

Als je trouwens die W2K server met 1 pootje aan internet hebt hangen, heb je dan ook de nodige services "ge-unbind" (wat een r*twoord) van de interface die aan internet hangt, anders zou het zelfs zo kunnen zijn dat jij al je shares aan heel de wereld aanbiedt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:21:
Als je trouwens die W2K server met 1 pootje aan internet hebt hangen, heb je dan ook de nodige services "ge-unbind" (wat een r*twoord) van de interface die aan internet hangt, anders zou het zelfs zo kunnen zijn dat jij al je shares aan heel de wereld aanbiedt...
mmm. leg dat eens nader uit als je wilt. ik heb gewoon @home kabelinternet gedeeld via mijn w2k server en werk inderdaad met 2 nic`s. 1 voor i-net en 1 voor interne netwerk.

bij de nic voor i-net heb ik wel file and printer sharing en client for ms networks uitgezet. alleen de tcp/ip staat bij de internet nic aan.... bedoel je dat soms ??

Verwijderd

Da's precies wat ik bedoel.

Als je file and printer sharing en client for ms networks hebt uitgevinkt, ben je al een eind in de goede richting.

Heb ook iets van een vuurmuur draaien? No worries dan.

Het was maar een tip.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:27:
Da's precies wat ik bedoel.

Als je file and printer sharing en client for ms networks hebt uitgevinkt, ben je al een eind in de goede richting.

Heb ook iets van een vuurmuur draaien? No worries dan.

Het was maar een tip.
tip zijn altijd welkom ! :)

ja ik draai norton personal firewall op mijn server, of weet je een betere voor op de server ??

en ik draai norton antivirus corporate versie 7.6, ik weet alleen niet of je daarmee ook de clients automatisch kunt up-daten vanaf de server want ik heb me er nog niet in verdiept.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:50:
[...]
ja ik draai norton personal firewall op mijn server, of weet je een betere voor op de server ??
Dit kan je ook met de ingebouwde NAT en RAS dingen van Windows 2000 server af, en je bent redelijk beschermd (zeg nooit dat dit foolproof is ;) )

Resultaten kan je checken op www.grc.com en let op poort 139 (zie portmap faq alhier)
en ik draai norton antivirus corporate versie 7.6, ik weet alleen niet of je daarmee ook de clients automatisch kunt up-daten vanaf de server want ik heb me er nog niet in verdiept.
Het is idd mogelijk om de server automatisch een update richting clients te doen. Lees de PDF bestanden erover, hier werkt het prefect 8)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 08-08-2002 12:12 . Reden: typo's :X ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1