Toon posts:

Nieuwe Nederlandstalig FS tijdschrift bijna van start!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gamers/Tweakers maakt niet wat,

Ik wou jullie even op de hoogte brengen van mijn project om een Nederlandstalig FS blad uit te brengen in Holland en in België. Ik liep er al een tijdje mee, maar naar een verplichte sabatical van mijn werk van 1 maand besloot ik maar een ondernemingsplan te schrijven en die ligt nu bij de uitgever.

Voor 19 augustus krijg ik te horen of het plan wel of niet doorgaat. Als het doorgaat zal er in november of december een proefversie uit komen (grappig genoemd een "Pilot") in de vorm van een special. Het blad zal 68 pagina's bevatten waarvan minimaal 4 voor adverteerders. De grote namen in de FS bedrijven wereld hebben zich al aangemeld en voorlopig zitten we helemaal op koers naar ons eigen blad over FS. Het grootste struikelblok is oplage. Hoeveel actieve en passieve FS fans zitten er in Nederland en België? Wij willen beginnen met een oplage van 15.000 exemplaren inclusief een cd-rom. Nederlander zijnde, wat gaat het kosten, nou om jullie meteen gerust te stellen, zullen we zeker goedkoper zijn dan onze Engelstalig vrienden en gemiddeld zal een exemplaar met cd-rom €7 kosten.

Pas na de Special kunnen we beslissen of we verder gaan, alles afhankelijk van de verkoop cijfers. Dan zal er in het voorjaar nog een nummer uitkomen en aan de hand daarvan gaan we kijken met welke regelmaat we een blad zullen uitbrengen.

Als je meer informatie wilt hebben, ga naar http://www.messageboard.nl/forums/beta/701/ en lees gerust verder. Ben je een voorstander, schrijf je dan meteen in, want dan kunnen we op de hoogte houden van ontwikkelingen. Je hoef niet te posten, maar zo kunnen we zien hoeveel "online" interesse er is. Het is een tijdelijk site, totdat onze echte site klaar is!

Ik hoop gauw jullie op de site te zien en van jullie te horen!

Veel groeten,
Matthew Niederberger

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zal even wat input geven op het forum, ik vind alleen de reactie van diverse FSfanaten op het voorstel om ook militaire sims te belichten echt ver beneden peil.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn hun meningen en daar kunnen we niks aan doen, het staat vast dat we combat sims zullen gaan behandelen, zeker reviewen! Het is een algemeen FS blad, dus als er ook een heli sim uitkomt, nou ja, je weet het!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Ik ben een van de die-hard flightsimmers waar we er wel een aantal van hebben hier op GOT en we hebben dus al ruim een jaar een zeer goed lopend topic waar iedereen vragen kan stellen en screenshots kan posten (deel 31 inmiddels :z).
Ik denk dat behoorlijk veel mensen in Nederland en Belgie flightsimmen. Het is volgens mij ook een groeiende hobby.

Toch ben ik een beetje sceptisch over een Fs-Blad. Als ik reviews wil van bepaalde planes of scenery, dan lees ik dan vaak gewoon op internet bij avsim.com of fligthsim.com. Daar kan ik tot nu toe al mijn goeie vliegtuigen downloaden en reviews lezen. De meeste mensen met een goede internet verbinding doen het op die manier.

Maar ik ben bang dat flightsim en avsim.com over een tijdje ook alleen voor members wordt, dus dan zou zo'n blad een goed (koop) alternatief zijn. Ook is voor mensen die bijv geen breedband hebben en dus niet alles kunnen downloaden dit blad zeker een goed alternatief.

Maar er is toch al een engelstalig Fsblad in de handel :? Is die markt dan al niet een beetje verzadigd?

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt Ernie, je moet rekening houden met de mensen die weinig of totaal geen Engels kunnen spreken, en sinds we het hier niet over Lego stenen in elkaar zetten hebben, kan het technisch gebabbel in het Engels voor sommige lage-landers best lastig zijn om zo de volle potentie uit een FS te halen.

• Evilernie933
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:24:
Niet echt Ernie, je moet rekening houden met de mensen die weinig of totaal geen Engels kunnen spreken, en sinds we het hier niet over Lego stenen in elkaar zetten hebben, kan het technisch gebabbel in het Engels voor sommige lage-landers best lastig zijn om zo de volle potentie uit een FS te halen.
Das waar. En idd mogen de militaire sims wel iets beter behandeld worden in game-bladen. Ze krijgen bijv in de pczone maar weinig aandacht in vergelijking tot andere games...

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Daarom roepen wij ons eigen blad in het leven! Ik heb al contact gehad met Ubi Soft en wij zullen exclusief materiaal krijgen voor de nieuwe versie of add-on (heb niet alle info hier op mijn werk, dus vergeef me als ik een fout maak) van LO-MAC! Van Novalogic hebben we nog niks gehoord, en Microsoft, nou ja, dat zegt al genoeg!

• Evilernie933
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:34:
Daarom roepen wij ons eigen blad in het leven! Ik heb al contact gehad met Ubi Soft en wij zullen exclusief materiaal krijgen voor de nieuwe versie of add-on (heb niet alle info hier op mijn werk, dus vergeef me als ik een fout maak) van LO-MAC! Van Novalogic hebben we nog niks gehoord, en Microsoft, nou ja, dat zegt al genoeg!
LO-MAC is idd een ocmpleet nieuwe sim...Het is wel cool als je voor dat blad dan exclusieve previews krijgt....

tampert, kriminalpolizei

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 17:52

Raimond613

Simracer

ik ben geen FS'er maar een racesimmer maar ik vind dit een heel mooi initiatief!
Ik wist ook niet dat er al iets dergelijks bestond (engelstalig) maar als dat dus zo is lijky het mij dat hier best een markt voor is, vooral als je je meer richt op voor nederlanders interessante onderwerpen die in de engelstalige bladen niet aan de orde komen.

succes ermee :)

iracing profile

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je aardige reactie! Laten we hopen dat we goed weg komen en er wel degelijk een markt voor ons is. Zo niet, dan moeten we harder werken om deze te creëren! Maar aan steun hebben we altijd wat, dus thanks!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Flightsim is flightsim

Zolang het een simulatie is, moet het erin. Combat of niet. Je wilt toch niet Falcon 4.0 en Sturmovik erbuiten laten? :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten van niet, die zijn ieder op zich grote spelers in de flight sim wereld. Er zitten zoveel smaken in de FS wereld, maar net wat je zegt, Het is een flight sim, dus zetten we hem erin! Het rijmt nog ook! :)

Verwijderd

Hmmm goed idee ben niet zo`n actieve flight simmer maar af en toe ff een vluchtje maken hou ik wel van. Misschien dat ik het blad dan wel koop als het uitgebracht wordt. Veel succes ermee

Verwijderd

Lijkt me een goed idee, jammer dat ik geen flight sims speel. :)

Anyway, veel succes ermee. :)

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
ik snap ter nooit wat van, ik crash altijd meteen na een minuut of 5 (opstijgen lukt al helemaal niet ;P)

lijkt me iig een goed initatief en ik zal zeker het proefnummer kopen, wie weet raak ik er wel meer in geintresseerd

tip: maak het niet te duur, bijv. de pczone is imo veel te duur, daarvoor koop ik hem ook nauwelijks.. de pu koop ik vaker, omdat de goeie pc games er wel in staan en hij is gewoon veeel goedkoper..

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Captain Pervert schreef op 08 augustus 2002 @ 14:42:
Flightsim is flightsim

Zolang het een simulatie is, moet het erin. Combat of niet. Je wilt toch niet Falcon 4.0 en Sturmovik erbuiten laten? :{
Heb je gelezen wat 1 van die FS-fanaten zei? "Zitten we niet op te wachten.. beetje vijandje zoeken, locken en boem.. wat een lol".. |:( |:(

Dat zijn echt van zulke ongeloofelijke kneuzen, echt eerste klas looooooooozers die meteen dingen gaan afkraken die ze zelf niet snappen of intereseren.. :O

Ik loop toch ook geen FS2002 af te zeiken? Ik vind het zelf ook erg leuk om met een DC-8 van Miami naar Bogota te vliegen met tussenstop op Havana. :) Maar ik vlieg zelf het meeste met F4 Sp3 .. tja en dan gaan de "echte FS kenners" dan meteen zo reageren - trieste lui.

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan daarzo -.. helaas vergeten in te loggen dus als "Gast" gepost. Sjips. Naja.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Overigens wil ik best wel stukken schrijven over Falcon 4.0 ... de add-ons.. de community...online squadrons. etc. Mochten mensen dat interesant vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker weten TAZZ, stuur me even een mail met je gegevens als je dat zou willen doen. En ik geef je trouwens groot gelijk over die opmerkingen, het is erg jammer en kinderachtig, maar je hebt nu met publiek te maken dus zulke opmerkingen kan je voortaan wel verwachten, maar toch bedankt dat je er op gereageerd hebt, toont wel een zekere soort professionalisme aan om niet FS2002 af te kraken!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wat voor gegevens wil je eigenlijk hebben? :)

Verwijderd

Topicstarter
NAW gegevens zodat als ik je nodig heb ik je niet alleen via de e-way kan bereiken. Stuur maar naar matthew@cistron.nl

Verwijderd

Als die-hard simmer en luchtvaartfanaat kan ik tegen dit project maar 1 ding zeggen: Your Clrd for take off!!
Suc6

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 13:08 . Reden: woordje vergeten :) ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Matthew, check your mail

• rdluca
  • Niet online
Leuk initiatief en denk zeker dat er wel een draagvlak voor is.

Als je nu de verschillende sites en forums afgaat blijken er verspreid op de verschillende forums, waarbij ik denk aan, flightsim.com, avsim.com, fsnordic.net, simflight.com, fsplanet.com (wat betreft de Engelstalige) en NL2000.com, dutchvacc.net, FSGG en GoT, aardig wat nederlanders en vlamingen met flightsimmen bezig te zijn. Die komen vaak op alleen het betreffende forum en niet op andere. Onder deze hele club zullen er aardig wat zijn die dit initiatief zal aanspreken en een nederlandstalig blad willen steunen.

Sinds FS2002 is de flightsim-community volgens mijn aanzienlijk aan het groeien. Dacht ik ten tijde van FS4.0/FS95 dat ik een zeldzame gek was met een flightsimverslaving, nu weet ik wel beter. Ook VATSIM is uit zijn voegen aan het raken vanwege de belangstelling dus de markt is groeiende laten we maar zeggen.

Er is, zeker onder de bezoekers van ons flightsim-topic, ook veel interesse voor meer in-depth- en achtergrondartikelen. Dus aandacht voor reallife procedures, technieken en ervaring zal zeker worden gewaardeerd.
Dus MitghtyMatt brand maar los ;)

Dito voor combat-flightsims alleen hou ik me daar niet mee bezig dus kan ik er niet goed over oordelen.

Veel succes en mijn klandizie heb je bij voorbaat al.

Verwijderd

Erg goed idee!
Er is heel wat gezoek een gegraaf voor nodig om in bijv. FS2k2 panels, AI tracks en airports aan te passen. Zou mooi zijn tips en ervaringen van anderen bij de hand te hebben. Kan me voorstellen dat hetzelfde geldt voor andere sims, military of niet, boeit geen zak.

Even over de bijgeleverde CD: in het kader van commercie is het aantrekkelijk om daar demo's en shareware zaken op te plempen. Maar bijv. bij FS2k2 is er een heel levendige freeware community. Hopelijk gaan jullie ook freeware leveren op de CD. Ik heb al heel wat leuke tools gevonden, maar de uren die het kost om dat te vinden!

Veel succes! Ga zeker geinteresseerd zijn.

Verwijderd

waarom toon je niet een beetje lef en doe je het in het engels? best kans dat het aanslaat en mogelijk een wereldwijde markt

Verwijderd

Lijkt me erg leuk zo blad, als die er komt, zeker weten dat ik hem koop! :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de enthusiaste reacties! Kijk op de forum voor meer info, en schrijf je even in!

Verwijderd

goed idee man

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 08:37
Een goed idee.
Maar ik denk dat ik het blad niet zal gaan kopen.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Pagina: 1