Ik heb een Thermaltake Volcano 7+ maar deze maakt erg veel lawaai.
Is er een cooler die minder lawaai maakt(geen waterkoeling heb ik geen geld voor)
Is er een cooler die minder lawaai maakt(geen waterkoeling heb ik geen geld voor)
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Koop een 60>80mm fanadapter en plaats daar een stil papst fannetje op.....veel makkelijker dan gelijk een hele andere koeler kopen(die waarschijnlijk ook nog slechter koelt).Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:49:
Er zit een 70 mm fan op de volcano 7+ ...fyicooolkast schreef op 08 augustus 2002 @ 10:36:
[...]
Koop een 60>80mm fanadapter en plaats daar een stil papst fannetje op.....veel makkelijker dan gelijk een hele andere koeler kopen(die waarschijnlijk ook nog slechter koelt).
Deze kan je zo bij freezinghardware of
perfectsystems kopen.
er zit zo'n handig fanspeed gevalletje bij..zet hem eens op medium of low en voila veel minder geluidVerwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:49:
Verwijderd
Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T
Weerstandje tussen de draadjes solderen?Almachtige schreef op 08 augustus 2002 @ 18:25:
Om een of andere reden draait mijn volcano 7+ altijd minstens 500 toeren meer dan wat er op de verpakking staat, bij elke stand. Bij de laagste stand geeft die fan ook al meer geluid dan ik verwacht had!![]()
Maar dit probleem zal wel bij mijn mobo liggen, want bij mijn oude cpu-fan draaide het 1000 rpm meer dan fabrieksopgave!![]()
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Heb trouwens een Asus cusl-2c->meer mensen dit zelfde probleem?
Bnet pindle#2913

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Verwijderd
Dus...? Das toch vet handig, desnoods verleng je em iets, of zet je het in een fanbus/baybus...Row schreef op 08 augustus 2002 @ 21:47:
Alleen als je dat gebruikt heb je wel zon mooi ding in je kast hangen
Een HHC 61 ?? Die had ik een besteld bij Eynstein, nou die gaat dus mooi retour. Wat een *****ding zeg. Kost veel geld, en koelt voor geen meter. Hij is wel stil...-Nexus schreef op 09 augustus 2002 @ 13:06:
budget en errug goed is de coolermaster hhc 061 of de 001 (001 maakt meer toeren)
beiden met heatpipes!
Check mijn specs
Nederlander in België
Dan moet jij TEGEN je fan aanzitten, want op low is hij echt wel stil (misschien moet jij wel eens drupje olie in de fan doen..D-FENCE schreef op 09 augustus 2002 @ 11:16:
De TT 7+ is een goede koeler, maar de herrie die erbij komt, zelfs bij low gaan de decibellen te keer, laat staan in de andere modussen medium en hard(gehoor beschadiging).
Nee voor mij is een sh*t ding, een echte herrieschopper, kortom weggegooid geld.
Nu heb tijdelijk de standaard Intelkoeler in gebruik, maar wil toch liever een Zalman.
Zalman koelt goed en zijn praktisch stil, Zalman ruled(eigen ervaring)!!!
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
Daar begrijp ik niks van... Bij mij staat ie ook op LOW (3668 toeren) maar hij zoemt bijna net zo hard als een stofzuiger in een andere kamer met de deur dicht.Evil_Homer schreef op 10 augustus 2002 @ 10:13:
[...]
Dan moet jij TEGEN je fan aanzitten, want op low is hij echt wel stil (misschien moet jij wel eens drupje olie in de fan doen..
[ Voor 0% gewijzigd door Elektronicanet op 11-08-2002 13:55 . Reden: Toerental 20 te hoog ;) ]
Nederlander in België
Verwijderd
Compatible of CPU : INTEL Pentium 4(Socket 478) (van zalman site)Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 11:25:
Zalman-CNPS6500B-Cu
Dat ding weegt wel 898 gram dus een beetje voorzichtig als je pc gaat vervoeren!!!!
Heb jij een supergoed gehoor danElektronicanet schreef op 11 augustus 2002 @ 13:54:
[...]
Daar begrijp ik niks van... Bij mij staat ie ook op LOW (3668 toeren) maar hij zoemt bijna net zo hard als een stofzuiger in een andere kamer met de deur dicht.
Sorry kan geen andere vergelijking bedenken
Koelt wel goed btw...
Nederlander in België
Heb er eentje inzitten, maar daar hoor je niks van...Red devil schreef op 13 augustus 2002 @ 08:36:
Ik snap het ook niet, ik heb mijn volcona 7+ op low staan en al mijn 8x8 casefans komen boven het geluidsniveau van de cooler uit. Hebben jullie dan helemaal geen 8x8 fans erin???
Nederlander in België
Nederlander in België
volgens mij corresponderen de knopjes niet mde goeie stand hoorElektronicanet schreef op 13 augustus 2002 @ 11:39:
Echt raar... Ik denk dat dat ding niet goed is of zo? Op medium is het net een stofzuiger!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq