Toon posts:

[Access] Nieuwe records verbergen in form

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zooitje query's met analyses die ik op forms (doorlopend) laat zien, alleen het slordige hiervan is dat je net als in een tabel onderaan een nieuwe record ziet staan.

deze wil ik graag niet zichtbaar hebben. Ik heb al vanalles geprobeert, maar het zal natuurlijk wel een Property instelling o.i.d simpels zijn waar ik dan met mijn |:( weer eens overheen heb gekeken.

De Search is mijn eerste middel, maar die werkt niet }) foei!!!!

dus hulp is welkom! ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:48:
Ik heb een zooitje query's met analyses die ik op forms (doorlopend) laat zien, alleen het slordige hiervan is dat je net als in een tabel onderaan een nieuwe record ziet staan.

deze wil ik graag niet zichtbaar hebben. Ik heb al vanalles geprobeert, maar het zal natuurlijk wel een Property instelling o.i.d simpels zijn waar ik dan met mijn |:( weer eens overheen heb gekeken.
Dan moet je nog maar eens kijken. :)

Kun je je gegevens niet tonen in een ListView oid?

https://fgheysels.github.io/

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb hier geen Access maar uit mijn hoofd is het het volgende.

Gan naar de eigenschappen van je formulier. Zoek naar een veld waarin iets staat over gegevens toevoegen. Je kan namelijk een formulier op drie manieren gebruiken. Optie 1 (standaard) is een overzicht van alle gegevens en het invoeren van nieuwe gegevens. Optie 2 is het weergeven van alle bestaande gegevens zonder invoermogelijkheid. Optie 3 is alleen de invoermogelijkheid.

Zoals ik al zei kan ik de exacte termen hier niet voor je opzoeken maar ik hoop dat dit helpt.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Verwijderd

Topicstarter
WvdWest schreef op 08 augustus 2002 @ 09:53:
Heb hier geen Access maar uit mijn hoofd is het het volgende.

Gan naar de eigenschappen van je formulier. Zoek naar een veld waarin iets staat over gegevens toevoegen. Je kan namelijk een formulier op drie manieren gebruiken. Optie 1 (standaard) is een overzicht van alle gegevens en het invoeren van nieuwe gegevens. Optie 2 is het weergeven van alle bestaande gegevens zonder invoermogelijkheid. Optie 3 is alleen de invoermogelijkheid.

Zoals ik al zei kan ik de exacte termen hier niet voor je opzoeken maar ik hoop dat dit helpt.
ik weet wat je bedoelt, nl de "data entry" instelling, maar dan zie je alleen de data die je zelf invoerd tussen het openen en sluiten van een form.

wat ik wil is de resultaten van een query, maar dan niet met de laatste lege record. 8) , dit om te voorkomen dat er op deze manier een record wordt toegevoegd!!! maar het liefst wel zo dat je data kan wijzigen.

Verwijderd

Zet AllowAdditions = false in je form properties et voila het nieuwe record is verdwenen

• WvdWest
  • Niet online
Bedoel je dan niet gewoon optie 2 die ik heb beschreven. IIRC dan kna je hiermee alleen de gegevens weergeven die bij het openen van het form al in je datasource zitten. In dit geval dus je query. De mogelijkheid om een nieuw record toe te voegen is er dan niet.

edit:

Zie reply van Erik. Dit is precies wat ik bedoel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, 8)7 ik heb er dus overheen gekeken. Ik dacht echt dat ik alles geprobeert had, maar dit dus nog niet.

Bedankt voor de reacties, ik ben weer een blije DB-pruller

:) :) :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

WvdWest schreef op 08 augustus 2002 @ 10:01:
Bedoel je dan niet gewoon optie 2 die ik heb beschreven. IIRC dan kna je hiermee alleen de gegevens weergeven die bij het openen van het form al in je datasource zitten. In dit geval dus je query. De mogelijkheid om een nieuw record toe te voegen is er dan niet.
Niet helemaal, wat jij bedoelt is een combinatie van 2 properties.
Je hebt nl:
DataEntry en AllowAdditions.
Door AllowAdditions en Dataentry beide op "Yes" te zetten krijg je een leeg formulier met het nieuwe record voor.
DataEntry werkt alleen als je AllowAdditions = "Yes" hebt staan.

Uit Access help:
The DataEntry property has an effect only when the AllowAdditions property is set to Yes.

• WvdWest
  • Niet online
Inderdaad. Nu weet ik het weer. Wel lastig om zoiets uit je geheugen op te graven zonder Access voor handen te hebben. In ieder geval is kweeniealles nu geholpen.

Verwijderd

WvdWest schreef op 08 augustus 2002 @ 10:23:
Inderdaad. Nu weet ik het weer. Wel lastig om zoiets uit je geheugen op te graven zonder Access voor handen te hebben. In ieder geval is kweeniealles nu geholpen.
Tja ik zit nu midden in Access formulieren te maken :*)
Pagina: 1