Enkele vragen

Pagina: 1
Acties:

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 08:50
1. Ik heb P4 2.26ghz er werd me verrteld dat koelpasta niet nodig is hoeveel graden gaat de temperatuur omlaag als ik het wel gebruik(nu is idle 40 stressed 42)
2. Tot hoever kan ik mijn vcore aanpassen in mijn bios zonder dat het schadelijk is voor de proccesor.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1. Dat verschilt per koelpasta en hoe je het aanbrengt. Het kan tot 5 graden oplopen, maar vaak minder.
2. Dat maakt niet uit, zolang je systeem stabiel blijft en goed is gekoeld. Je kunt het ook meteen op de hoogste stand zetten en dan het boeltje inbranden, dan kun je later nog verder overklokken.

Verwijderd

1) Koelpasta niet nodig? bedoel je dan dat je gewoon dat rose ding op de koelblok gebruikt hebt?

2) Als je geen last hebt van vastlopers of niet wil overclocken heb je toch geen enkele reden om je vcore aan te passen

Verwijderd

"Don't fix it when it aint broke"

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
"If it aint broke tweak it"

Verwijderd

"if it's tweaked, leave it"

• ismael86
Ik heb een Asus P4S533 mobo en ik heb de sis udma drivers geinstalleerd en windows 2000 geeft aan dat mijn DVD speler en hd SCSI zijn terwijl het gewoon ide is?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's normaal bij ATA66 controllers en sneller :)

• ismael86
ik heb hem nu @2.6ghz met standaard cooler zonder temperatuur verhogingen p4 rocks :)
Met overklokken wat heeft fsb en pci snelheid te maken met de snelheid van de cpu?

Verwijderd

De snelheid van de Frontside bus (FSB) vormt de basis van de snelheid van de overige delen (CPU, PCI en AGP bus) in de computer.
De multiplier is de vermeningsvuldigingsfactor die in combi met je FSB de snelheid van de processor bepaald.
Om je pc in z'n geheel sneller te maken is het zaak de FSB zo hoog mogelijk te krijgen en de multiplier zo laag mogelijk.......(correct me if I'm wrong)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 08:23:
1) Koelpasta niet nodig? bedoel je dan dat je gewoon dat rose ding op de koelblok gebruikt hebt?
Jij hebt volgens mij een AMD, die van m'n pa had ook een rose sticker :)
Die heatsink van de P4 2,26GHz heeft een zwarte sticker.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ismael86 schreef op 08 augustus 2002 @ 08:49:
Met overklokken wat heeft fsb en pci snelheid te maken met de snelheid van de cpu?
Voor dit soort vragen verwijs ik je naar een ander subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling. Check daar ook de FAQ voor bergen informatie met betrekking tot het overklokken :)
Pagina: 1