Ik zit al een aantal dagen te klooien met een heel vreemd IIS probleem.
Eerst ff wat hardware specs :
- Compaq Proliant Server
- 2 Gb memory
- 2 x 1 GHz P3 CPU
- 2 x 9 GB disk als gemirrorde system disk
- 4 x 18 GB disk, 3 x gebruikt in RAID5 set, 4de disk als hotswap.
Dan ff de software zaken :
- Windows 2000 Server + SP3
- SQL 2000 Server + SP2
- IIS 5
- Inclusief alle security, etc fixes voor Win2k, IIS en SQL2k
Deze server serveert een intranet site die ik (in ASP) gebouwd heb.
Het volgende zeer vreemde probleem doet zich voor. Alle pagina's worden goed geserveerd behalve de pagina's waar een ASP for....next loop in voorkomt. Deze pagina's worden op de meest vreemde moment afgebroken. Soms al na 2 regels code, soms na 30 regels code, soms na 200 regels code, soms helemaal niet.
Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat in die for...next loop een query naar de db werdt gemaakt en dat daar ergens niet goed ging en daardoor het zaakje werd afgebroken, maar nu heb ik een simpele pagina gemaakt die alleen een for...next loop van 10 iteraties heeft en simpelweg gewoon "hallo" op het scherm schrijft en die heeft hetzelfde probleem. De code is goed, maar blijkbaar is er iets met IIS of zo aan de hand.
Heeft iemand toevallig dit ooit ook eens gehad en opgelost ?
Ik heb TechNet afgezocht, ge-googled, ben in MS nieuwsgroepen aan het rondvragen geweest, maar tot op heden vergeefs. Het zijn maar 2 van de 100 pagina's die het niet doen, maar toch.. ze zijn nogal belangrijk.
Eerst ff wat hardware specs :
- Compaq Proliant Server
- 2 Gb memory
- 2 x 1 GHz P3 CPU
- 2 x 9 GB disk als gemirrorde system disk
- 4 x 18 GB disk, 3 x gebruikt in RAID5 set, 4de disk als hotswap.
Dan ff de software zaken :
- Windows 2000 Server + SP3
- SQL 2000 Server + SP2
- IIS 5
- Inclusief alle security, etc fixes voor Win2k, IIS en SQL2k
Deze server serveert een intranet site die ik (in ASP) gebouwd heb.
Het volgende zeer vreemde probleem doet zich voor. Alle pagina's worden goed geserveerd behalve de pagina's waar een ASP for....next loop in voorkomt. Deze pagina's worden op de meest vreemde moment afgebroken. Soms al na 2 regels code, soms na 30 regels code, soms na 200 regels code, soms helemaal niet.
Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat in die for...next loop een query naar de db werdt gemaakt en dat daar ergens niet goed ging en daardoor het zaakje werd afgebroken, maar nu heb ik een simpele pagina gemaakt die alleen een for...next loop van 10 iteraties heeft en simpelweg gewoon "hallo" op het scherm schrijft en die heeft hetzelfde probleem. De code is goed, maar blijkbaar is er iets met IIS of zo aan de hand.
Heeft iemand toevallig dit ooit ook eens gehad en opgelost ?
Ik heb TechNet afgezocht, ge-googled, ben in MS nieuwsgroepen aan het rondvragen geweest, maar tot op heden vergeefs. Het zijn maar 2 van de 100 pagina's die het niet doen, maar toch.. ze zijn nogal belangrijk.