Toon posts:

[CF] Zijn dit goeie CaseFans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.thermaltake.com/products/dcfan/a1214.htm

hier gaat het dus om, krijg er van Exile (www.exile.nl) 3 gratis opgestuurd vanwege het ongemak bij de bestelling.

Ik vindt het allemaal wel stoer en vet die temp meter, maar is de fan wel een beetje goed?

CFM zegt mij zoiezo weinig... hoeveel CFM is goed?

En ik ben van plan om 1 van de 3 TT fans in mijn voeding te doen (El Cheapo voeding, een slak blaast harder dan die fan doet) is dat een goed idee?

Temps Idle nu is 44 cpu/42 system

Ennuh, als ik nou in de voorkant van me kast een blowhole wil maken, hoe doe ik dat het beste? Ik heb wel eens met een dremel plastic proberen te doen maar dat gaat enorm stinken en duurt ongelofelijk lang...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/stefan.kop/voorkant.jpg

Verwijderd

[
Ennuh, als ik nou in de voorkant van me kast een blowhole wil maken, hoe doe ik dat het beste? Ik heb wel eens met een dremel plastic proberen te doen maar dat gaat enorm stinken en duurt ongelofelijk lang...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 08:12:
[

Als je dat mooi vindt,kun je het beste dremelen lijkt mij. Maar het is niet nodig om een blowhole te maken,want als je het voorfront van je case eraf haald,zul je zien dat er al een plaats is waar je je fan kan plaatsen(dit kan je aan de binnenkant van je case bevestigen)Maar waarom wil je dat? Je temp. zijn echt goed te noemen,en wat dacht je van het geluid van de fans.
Btw. leuke case,ik heb hem hier ook,alleen ik heb hem gisteren gespoten(hamerslagzwart)echt een aanrader (mijn monitor komt vandaag aan de beurt)
Succes ermee.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 08:12:
Als je dat mooi vindt,kun je het beste dremelen lijkt mij. Maar het is niet nodig om een blowhole te maken,want als je het voorfront van je case eraf haald,zul je zien dat er al een plaats is waar je je fan kan plaatsen(dit kan je aan de binnenkant van je case bevestigen)Maar waarom wil je dat? Je temp. zijn echt goed te noemen,en wat dacht je van het geluid van de fans.
Btw. leuke case,ik heb hem hier ook,alleen ik heb hem gisteren gespoten(hamerslagzwart)echt een aanrader (mijn monitor komt vandaag aan de beurt)
Succes ermee.
Je hebt gelijk, de meeste cases hebben ruimte voor fan's maar ik merk wel dat bij mijn kast er weinig lucht door het voorfront komt. Dus een gat maken zou wel beter zijn (ik doe het niet omdat ik bang ben mijn front te |:( en ik het niet supermooi vind).

[ Voor 0% gewijzigd door zandpaddo op 08-08-2002 09:22 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, mijn vorige computer had ook een fan voorin, die kon ik net zo goed uitzetten, werkt voor geen meter met dat plastic ervoor

Daarom dus mijn vraag voor hoe het beste te doen.

Net zoals dat ik aan de zijkant van me computer een 120mm fan wil doen, heb geen idee hoe ik dat blik (ja volgens mij is dat gewoon blik, el cheapo kast maar wel al lekkere temps :P ) moet boren.

Verwijderd

Ik heb nog een stel van die dingen liggen, ze koelen perfect maar het lawaai dat ze maken is behoorlijk. Ik gebruik nu zelf een stel Noiseblocker fans en die bevallen me prima (zie specs).

Verwijderd

Aangezien het plastic is is het makkelijk te bewerken.

Wat ik zou doen. (en ook gedaan heb bij mijn eigenkast ;) )

Methode 1 ;

- Teken een rondje af op de grote die je wilt.
- Pak een boor machine en boor allemaal gaatjes. Aan de binnenkant (duh) van het rondje.
- Nu heb je allemaal gaatje. Met waarschijnlijk nog verbindings stukjes er tussen. Die kan je gewoon weg knippen.
- Neem je (half-)rond vijl ten hande en vijl het helemaal mooi rond. Tis Plastic dus je zit er zo doorheen!!!!

Het kost even wat tijd maar dan als je het goed doet heb je ook een heeel mooi gat. :)

Methode 2 ;

- Neem een zeven-gaten-boor en boor een gat er in.
- Even de randjes netjes afschuren.

Have phun! :)
Pagina: 1