Voedingsprob of moboprob ?

Pagina: 1
Acties:

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 13:37
Vaag probleem......Als ik de een pci-device eruit haal (in dit geval mijn leadtek winfast xp2000 tv-kaart) haal ik meer geheugenscore in Sisoft Sandra 2k2 en ook in alle madunions benchmarks (PC en GPU). Plop ik dit device weer terug in zijn gleuf......liggen de scores ongeveer 10 % lager. Toch vreemd......mbm geeft niet echt vreemde waarde bij de spanningen aan.

Specs comp: (niks is ge-oced)

Voeding: 300 W low-noise voeding van Paradigit

k7s5a mobo
1800+ proc. (met Alpha 8045 met papst nogwatfan (normaal 12v)
256 mb ddr no-name geheugen
2 x cdromfuckers
1 x floppy device
1 x 60 gig d740x hd
leadtek ti4200 videoplank AGP
3 x PCI devices; leadtek tv-kaart, netwerkkaart en een geluidskaart 128 pci

Verder geen mods en casefans.

Niet bepaald dat je zegt.....goh dat moet problemen geven qwa energiezuigerij gesproken....maar toch even wat scores:

Met PCI device in zijn gleuf Zonder
PCMark2k2 memoryscore +/- 2350 pt +/- 2600 pt

3dMark2k1se +/- 8200 pt +/- 8900 pt

sisoft2k2 memory score +/- 1600 mb/s +/- 1800 mb/s

Logisch dat als het geheugen sneller loopt, dat de scores ook hoger zijn.......dit kan alleen in principe als deze meer brinta krijgt, of als er iets een conflict geeft (meestal irq)........ik kan geen irq-conflict vinden.

Hebben jullie als (ervaren) tweakers misschien een suggestie, waar het aan kan liggen......misschien zuigt de voeding (wel effe motiveren dahn) of is het een bekend conflict/bug in het mobo. Oja ik draai win2k pro.

thxs

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je de TV-Kaart installeerd met de driver CD dan word er soms een programma in je tray gezet, als dit zo is, probeer die eens uit te zetten, het zou kunnen helpen

• Drake
Tja....heb kale install gedaan van win2k met sp3 en alle (up-to-date date drivers) rechtstreeks van mijn HD....brhalve wat tools, zoals winfox 2 en Winfast en creative mixer, wat momenteel opgestart wordt (volgens customizer xp) is:

Synchronization Manager
Newsupd
Disc Detector
Creative Mixer
Winfast Scheduler
NvCplDaemon
nwiz
NVRT
Winfast_2K
WinFast2KLoadDefault
RAM Optimizer (Customizer XP),

Denk persoonlijk niet dat het hieraan ligt. De computer is op zich net geinstalleerd en nog erg kaal...aleen windows met alle drivers (wel alles up-to-date)

• Drake
Erik1 je hebt gelijk......winfast scheduler blokt iets in mijn geheugen !
Het is nu inderdaad opgelost.

Maar dat progje zorgt er wel voor dat er een afstandbediening voor mijn tv-kaart kan gebruiken....toch wel handig.

Zijn er toevallig nog handige andere progjes die met een leadtek afstandbediening werken ?