Toon posts:

processor op welk moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op welke moederbord kan ik deze processor beter plaatsen: Athlon (Thunderbird)
1330 MHz 128/256 KB Socket A 133 MHz

op een Abit KT7A-RAID of de ASUS A7V RAID

Ik heb beide moederborden en ben van plan om een eigen PC te maken met water koeling om de CPU misschien later te overklokken is dit dan een goede processor en op welke moet ik hem plaatsen of hebben jullie een beter idee

ik hoor het graag

thanks
(8>

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik gok op de Abit :?

Verwijderd

Als je de specs er voor me bij zegt wil ik wel proberen om iets nuttigs te verzinnen...

Verwijderd

Zoek eens (met Google) een review van beide borden, misschien is er zelfs wel een round-up waar ze allebei in voorkomen. In dat soort artikelen wordt meestal ook wel gekeken naar de overclock-functies.

Ik weet iig wel dat Abit z'n overclock-zaakjes dik in orde heeft..

Verwijderd

Op de Abit KT7A-Raid sowieso.
Ik neem overigens aan dat je het over de Asus A7V133-Raid hebt, want een gewone A7V is er alleen met extra ATA100 controller geweest, maar dus niet met RAID-functionaliteit.
Op het gebied van overklokken heeft de Abit net een streepje voor, ik zou dus die nemen.
Nadeel wel van de Abit is dat de ruimte om de socket nog al klein is, bij Asus was dit beter geregeld als ik het goed heb

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 01:00:
Op de Abit KT7A-Raid sowieso.
Ik neem overigens aan dat je het over de Asus A7V133-Raid hebt, want een gewone A7V is er alleen met extra ATA100 controller geweest, maar dus niet met RAID-functionaliteit.
Op het gebied van overklokken heeft de Abit net een streepje voor, ik zou dus die nemen.
Nadeel wel van de Abit is dat de ruimte om de socket nog al klein is, bij Asus was dit beter geregeld als ik het goed heb
Die a7v is er wel degelijk met raid controller want die ligt bij parabon thuis. En die a7v133 heb ik zelf :)

/edit

Specs A7V
Specs A7V133

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Fire_escape schreef op 08 augustus 2002 @ 01:01:
[...]
Die a7v is er wel degelijk met raid controller. Enige verschil met de a7v133 is dat ie een hogere fsb aan kan. Ik heb die a7v133 namelijk zelf :)
Dus niet, de A7V(die heb ik weer zelf gehad) heeft de beschikking over een Promise ATA100 Controller, maar die heeft verder geen RAID-functionaliteit(vast wel te modden naar een RAID-Bios)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 01:05:
[...]
Dus niet, de A7V(die heb ik weer zelf gehad) heeft de beschikking over een Promise ATA100 Controller, maar die heeft verder geen RAID-functionaliteit(vast wel te modden naar een RAID-Bios)
He meneer, doe je wel ff je raid in de bios aanzetten dan ;)

/edit

btw: http://www.tweakhardware.com/guide/a7v-raid-easy/ check dat es :)

Bios flashen en het werkt

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Fire_escape schreef op 08 augustus 2002 @ 01:07:
[...]
He meneer, doe je wel ff je raid in de bios aanzetten dan ;)

/edit

btw: http://www.tweakhardware.com/guide/a7v-raid-easy/ check dat es :)

Bios flashen en het werkt
Dat heet dus modden, zo wordt het bord niet standaard geleverd(wat ik bedoelde)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer het gewoon uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.