Hi
Ik krijg binnenkort eindelijk mijn nieuwe PC
Ik heb hierbij 2 HD van 80 GB (Western Digital, WD800JB). Deze wil ik op Raid0 zetten (highpoint)
Op mijn Gewone IDE komt een 60 GB Seagate voor backup
Nu wil ik mijn gegevens op mijn Raid drive graag steeds backuppen. Dit wil ik dus doen met behulp van Ghost
Alleen heb ik nog een aantal vragen:
1) Klopt het dat Ghost de Raid schijf ziet als 1 HD van 160 GB??
2) Als ik dan een image maakt van mijn raid schijf, kan ik deze dan gewoon op mijn Seagate schijf opslaan en hoe groot wordt die image dan??
3) De image die ik op mijn Seagate schijf heb opgeslagen, kan ik die image zonder problemen weer op mijn Raid schijf zetten??
Stel dat mijn array broken is, dan is dus alles wat op de HD's stond weg
Ik kan nu dus mbv ghost de gegevens weer terugzetten via de image die ik heb opgeslagen op mijn Seagate schijf
Iemand die mij kan helpen
Wil dus niet dat ik al mijn gegevens kwijt raak
Ik ga WinXP pro gebruiken (Fat32)
Ik krijg binnenkort eindelijk mijn nieuwe PC
Ik heb hierbij 2 HD van 80 GB (Western Digital, WD800JB). Deze wil ik op Raid0 zetten (highpoint)
Op mijn Gewone IDE komt een 60 GB Seagate voor backup
Nu wil ik mijn gegevens op mijn Raid drive graag steeds backuppen. Dit wil ik dus doen met behulp van Ghost
Alleen heb ik nog een aantal vragen:
1) Klopt het dat Ghost de Raid schijf ziet als 1 HD van 160 GB??
2) Als ik dan een image maakt van mijn raid schijf, kan ik deze dan gewoon op mijn Seagate schijf opslaan en hoe groot wordt die image dan??
3) De image die ik op mijn Seagate schijf heb opgeslagen, kan ik die image zonder problemen weer op mijn Raid schijf zetten??
Stel dat mijn array broken is, dan is dus alles wat op de HD's stond weg
Ik kan nu dus mbv ghost de gegevens weer terugzetten via de image die ik heb opgeslagen op mijn Seagate schijf
Iemand die mij kan helpen
Wil dus niet dat ik al mijn gegevens kwijt raak
Ik ga WinXP pro gebruiken (Fat32)
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L