Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Samen met een ecs k7s5a of 6a heb je een perfecte, snelle, stabiele combi....
Verwijderd
Beetje veel typfoutjes
Verwijderd
De P4 gebasseerd op de Williamette kern is nooit echt een succes geworden vanwege de matige prestaties, de Northwood is een stuk succesvoller vanwege de overgang naar 0.13 micron en de extra 256KB L2 Cache
ik zou ook (als je een celeron P4 gaat nemen) wachten op de nortwood. die zal dus een nieuwe core hebben, beter te overclocken zijn, minder warm worden en dubeel zoveel cache hebben.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:56:
Ik zou geen Celeron gebasseerd op de oude P4-kern nemen, een snellere Athlon XP is zelfs nog goedkoper.
De P4 gebasseerd op de Williamette kern is nooit echt een succes geworden vanwege de matige prestaties, de Northwood is een stuk succesvoller vanwege de overgang naar 0.13 micron en de extra 256KB L2 Cache
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Als je niet gaat overklokken, dan zul je er zeker veel plezier aan beleven. Maar wanneer je van plan bent om te gaan overklokken, dan zou ik inderdaad ook wachten op de Northwood versie van de P4 Celeron. Je zou ook gewoon even kunnen wachten tot de prijzen van de langzaamste P4 Northwood's een beetje zakken
Verwijderd
Waarom hebben enkelen van jullie het altijd meteen over de Athlon XP? Deze jongen heeft kennelijk allang gekozen tussen AMD en Intel. Zijn oog is gevallen op een P4 Celeron 1700 en hij vraagt zich alleen maar af of het een waardige opvolger is voor zijn oude P!!! 500..
En ik geef hem helemaal gelijk, HekkeySE heeft al een keuze gemaakt.
Maar zowgauw sommige mensen het woord intel lezen beginnen ze meteen te melken over de amdtjus.
Hij vraagt idd of het een waardige opvolger is voor een p3 500, niet hoe hij de temperatuur in zijn kamer omhoog kan krijgen.
Amd maakt idd leuke procs voor een goeie prijs, maar daar ging het helemaal nie over.
IK vind dat dit gezeur is moet stoppen, ik zie het iets te vaak!!
Als iemand een keuze heeft gemaakt, respecteer die dan ook!
En dan maakt het niet uit of ze voor een intel of een amd kiezen.
En dat wou ik even kwijt
omdat het kan!
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
marginaal, maar als je van een p3 500 komt, zul je echt geen verschil merken tussen een P4 of Celeron 1700.FastBunny schreef op 08 augustus 2002 @ 09:39:
Is een volle P4 niet sneller met Photoshoppen enzo als een P4 Celleron? Misschien dan toch een P4 pakken?
Verwijderd
en het is een waardig opvolger voor je p3 500
Verwijderd
Zelf heb ik ook een Athlon XP1800+, maar het heeft me heel wat geld en tijd gekost om dat ding stil en koel te krijgen. Zolang de thermische problemen met de Athlon niet zijn opgelost koop ik daarom voortaan Intel processoren.
Maar daar ging het hier ook niet om.
Het beste is dus blijkbaar toch even wachten op de northwood? Weet iemand wanneer deze te verwachten zijn?
Ik weet dat ze dit kwartaal uitkomen maar ongeveer welke maand?
Thnx
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Maar naast de lancering van de Northwood Celeron snijdt Intel op 1 september ook in haar prijzen. Dat heeft vaak direct gevolgen, dus je zou in principe sneller de beschikking krijgen over een goedkoper geworden P4 Northwood 1,8GHz, dan over een P4 Celeron 2.0GHz
schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Das denk ik het goedkoopste wat je voor je machine kan doen...
199 euro voor zo'n combosetje welke in elk slot-1 bord past (vanwege de eigen PSU op de slot-1 converter)
XLerator schreef op 08 augustus 2002 @ 17:57:
Sinds wanneer is een langzamere processor (Celeron 1400) sneller dan een snellere (Celeron 1700)?
Omdat de Celeron 1700 in feite een draak van een cpu is. De P4 Willamette 1700 was al niet echt een flitsend geval en de Celeron is op dezelfde core gebasseerd maar dan met minder (namelijk 128kB) L2 cache. Persoonlijk zou het zo'n beetje de laatste cpu zijn die ik in een van m'n bakken zal aantreffen. Check er wat reviews over zou ik zeggen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
De celeron 1400 is gebaseerd op de oude p3 core, en die is nu eenmaal sneller als de willamette p4 core waarop nu de p4 celeron is gebaseerd. Desondanks raad is hem toch de p4 celeron aan, nieuwere chipset eventueel met usb2 enzo. Plus hij kan later gemakkelijk upgraden naar een echte p4.XLerator schreef op 08 augustus 2002 @ 17:57:
Sinds wanneer is een langzamere processor (Celeron 1400) sneller dan een snellere (Celeron 1700)?
Verwijderd
Ik ook... das bijna 1000 piek, voor? mobo, geheugen, cpu-tje en nog iets wat ik me nu ff niet herinner...Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 12:00:
ik vind 454 pleuro voor dat setje wel erg veel geld...
Voor dat geld heb ik m'n complete duron1200 in elkaar gezet
/edit/
En voor die mensen die zeiken over AMD...
Ik werk 1000x liever met mijn AMD DURON op 1200mhz, dan op mijn AMD XP1800+ @ 1533mhz!!!
Ik weet niet hoe het komt, maar m'n duron 'voelt' sneller aan dan m'n xp...
iemand een idee hoe dit komt? Ik zit er serieus over na te denken om een duron1400 ofzo te ruilen tegen m'n xp1800+
Ik internet eigenlijk alleen maar, en ja, af en toe ook wel eens een webcamchat (grafisch dus ook extreem
Op die duron1200 staat altijd muziek aan, werkt perfect, op die xp, met dezelfde configuratie zo'n beetje (ook 512mb geheugen, ook32mb 3d-kaart, ook amd, zelfde cooler etc.) stottert de muziek af en toe! Op m'n duron nooit
Ik zou daarom denk ik ook eerder een celeron kopen dan een P3/P4 'vol', of hoe zeggen jullie dat
dat ligt aan je geluidskaart op de athlon 1800+Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:45:
Op die duron1200 staat altijd muziek aan, werkt perfect, op die xp, met dezelfde configuratie zo'n beetje (ook 512mb geheugen, ook32mb 3d-kaart, ook amd, zelfde cooler etc.) stottert de muziek af en toe! Op m'n duron nooit
Verwijderd
ik ook.. voor 600 euro had ik een high end systeempje...Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 12:00:
ik vind 454 pleuro voor dat setje wel erg veel geld...
piv 1900
msi i850 pro 5 bord
256 ramm (PC800 Samsung)
en das 3/4 maand geleden
Maar als je met een beetje modden waarschijnlijk een celeron 1400 op je huidige mobo kunt doen, dan zou ik dat doen ipv nu al allemaal nieuw spul kopen.Domino schreef op 08 augustus 2002 @ 19:02:
[...]
De celeron 1400 is gebaseerd op de oude p3 core, en die is nu eenmaal sneller als de willamette p4 core waarop nu de p4 celeron is gebaseerd. Desondanks raad is hem toch de p4 celeron aan, nieuwere chipset eventueel met usb2 enzo. Plus hij kan later gemakkelijk upgraden naar een echte p4.
Zie hier hoe dat moet: Tualatin op 440BX/815E mod werkt!
Maar dat is waarschijnlijk met behoorlijk wat gevaar en weet iemand waar je die converters kan bestellen dan?SH007 schreef op 08 augustus 2002 @ 20:14:
[...]
Maar als je met een beetje modden waarschijnlijk een celeron 1400 op je huidige mobo kunt doen, dan zou ik dat doen ipv nu al allemaal nieuw spul kopen.
Zie hier hoe dat moet: Tualatin op 440BX/815E mod werkt!
Weet van vroeger dat die converters niet altijd even betrouwbaar waren, is dat nu nog steeds?
Verwijderd
1. Deze is zowieso een snellere core
2. Hij wordt op een hogere snelheid uitgebracht (2 GHz)
3. De NorthWood staat erom bekend nogal goed overclockbaar te zijn
4. Als je een Mobo koopt dat een Northwood celeron ondersteunt, dan kan je er later nog
altijd een volwaardige P4 in gooien
nieuws: Powerleap PL-iP3/T review
http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm
Met celly 1400 voor 199 pleuro, de S370-slot1 converter kost maar 70 pleuro.
Deze converter werkt op alle borden vanwege zijn eigen onboard VRM
De Celeron op 1,7 is absoluut geen slechte proc, zeker i.c.m. een goed mobo issut een lekker rap ding. Een Full P4 raad hik toch een beetje af, die krengen zijn zo ongelooflijk duur...... Maar jah, je mot et zelf allemaal beslisen natuurlijk.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
FSB ... CPU usage en hdd bandwhit ... maakt ook wel iets uit hoor ik heb hier nog een celly 300 staan en als de cpu usage omhoog gaat stotert het net als ik iets @ me hdd doet want de hdd is al krap kwa bandwhit bv als hij op ze duron 7200 rmp disks @ ata 100 heeft en maar 5400 rmp ATA 33 diskje's @ ze XP is de duron sneller want hdd's zijn tegenwoordig steeds meer de flesenhals
ligt dus allemaal aan de geluidskaartRS_003 schreef op 09 augustus 2002 @ 13:52:
[...]
FSB ... CPU usage en hdd bandwhit ... maakt ook wel iets uit hoor ik heb hier nog een celly 300 staan en als de cpu usage omhoog gaat stotert het net als ik iets @ me hdd doet want de hdd is al krap kwa bandwhit bv als hij op ze duron 7200 rmp disks @ ata 100 heeft en maar 5400 rmp ATA 33 diskje's @ ze XP is de duron sneller want hdd's zijn tegenwoordig steeds meer de flesenhals
Tja daar heb je gelijk in, maar dan moet ie wel een mobo kopen waar al die snufjes op zitten en dat is prijzig. Als je twee vergelijkbare mobo's neemt dan ligt het er een beetje aan wat het handigst is:Domino schreef op 08 augustus 2002 @ 19:02:
[...]
De celeron 1400 is gebaseerd op de oude p3 core, en die is nu eenmaal sneller als de willamette p4 core waarop nu de p4 celeron is gebaseerd. Desondanks raad is hem toch de p4 celeron aan, nieuwere chipset eventueel met usb2 enzo. Plus hij kan later gemakkelijk upgraden naar een echte p4.
celeron1400; snellere proc
celeron1700; hoger geheugen bandbreedte (als je tenminste DDR neemt (kan dat eigenlijk?))
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
En andersom net zo hard...dodo79 schreef op 08 augustus 2002 @ 08:46:
BalusC schreef:
Waarom hebben enkelen van jullie het altijd meteen over de Athlon XP? Deze jongen heeft kennelijk allang gekozen tussen AMD en Intel. Zijn oog is gevallen op een P4 Celeron 1700 en hij vraagt zich alleen maar af of het een waardige opvolger is voor zijn oude P!!! 500..
En ik geef hem helemaal gelijk, HekkeySE heeft al een keuze gemaakt.
Maar zowgauw sommige mensen het woord intel lezen beginnen ze meteen te melken over de amdtjus.
Hij vraagt idd of het een waardige opvolger is voor een p3 500, niet hoe hij de temperatuur in zijn kamer omhoog kan krijgen.
Amd maakt idd leuke procs voor een goeie prijs, maar daar ging het helemaal nie over.
IK vind dat dit gezeur is moet stoppen, ik zie het iets te vaak!!
Als iemand een keuze heeft gemaakt, respecteer die dan ook!
En dan maakt het niet uit of ze voor een intel of een amd kiezen.
En dat wou ik even kwijt
Feit:
Lowbudget weinig tot geen tweaken > P4 Celeron
Highbudget weinig tot geen tweaken > P4 Northwood
Lowbudget maar meer tweaken > AMD Duron
Midbudget maar meer tweaken > AMD Athlon XP / Thunderbird
Om nog even ontopic te gaan, JA, die Celeron is ZEKER 100% een goede en zeker waardige opvolger voor je 500Mhz processortje...
Meer nieuwe technieken, hogere kloksnelheid. Hoeveelheid cache is weliswaar wat minder maar door de veel hogere kloksnelheid van die Celeron zul jij (zeker omdat je maar 500MHz gewend bent) zeker merken (er is een verschil tussen snelheidswinst merken en weten dat je een snelheidswinst hebt maar geen idee waar die naartoe is (upgraden van 1500 naar 1700MHz ofzo...)).
Ik wil die lijst iets aanpassen als je het niet erg vindt.BioWEB schreef op 09 augustus 2002 @ 20:29:
[...]
En andersom net zo hard...
Feit:
Highbudget weinig tot geen tweaken > P4 Northwood
Om nog even ontopic te gaan, JA, die Celeron is ZEKER 100% een goede en zeker waardige opvolger voor je 500Mhz processortje...
Meer nieuwe technieken, hogere kloksnelheid. Hoeveelheid cache is weliswaar wat minder maar door de veel hogere kloksnelheid van die Celeron zul jij (zeker omdat je maar 500MHz gewend bent) zeker merken (er is een verschil tussen snelheidswinst merken en weten dat je een snelheidswinst hebt maar geen idee waar die naartoe is (upgraden van 1500 naar 1700MHz ofzo...)).
Highbudget maar meer tweaken > P4 Northwood
Northwood is een goede processor waar somige waanzinige o/c resultaten mee halen.
en daar wil ik weer wat aan toevoegenDomino schreef op 10 augustus 2002 @ 08:48:
[...]
Ik wil die lijst iets aanpassen als je het niet erg vindt.
Northwood is een goede processor waar somige waanzinige o/c resultaten mee halen.
Kritiek/commentaar? Welkom!
1x Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
1x MSI 845G MAX LAN,S478,i845G,3xDDR,Audio,USB2
1x Chieftec Dragon MidiTower Zilver Metallic, 34 24
1x Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
1x Intel Pentium 4 1.8Ghz, 400Mhz, S-478, 512Kb
1x Enermax UC-8FAB, 8x8 casefan, variabel toeren
[ Voor 0% gewijzigd door HekkeySE op 14-08-2002 00:41 . Reden: Foutje ]
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Hmmz die casefan heb je niet eens nodigHekkeySE schreef op 14 augustus 2002 @ 00:40:
Ok ben eruit, heb wat dingen veranderd, maar heb dit dus gekocht.
Kritiek/commentaar? Welkom!
1x Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
1x MSI 845G MAX LAN,S478,i845G,3xDDR,Audio,USB2
1x Chieftec Dragon MidiTower Zilver Metallic, 34 24
1x Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
1x Intel Pentium 4 1.8Ghz, 400Mhz, S-478, 512Kb
1x Enermax UC-8FAB, 8x8 casefan, variabel toeren
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Weet ik, maar dat is voor een ander systeempjeMary Wana schreef op 14 augustus 2002 @ 08:09:
[...]
Hmmz die casefan heb je niet eens nodigmaar het ziet er aardig uit
veel computer plezier
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Met mn p3 500 begint het gewoon behoorlijk traag te worden, daardoor een nieuwe.Waterlelie schreef op 14 augustus 2002 @ 17:26:
mmm, waar heb je een 1800 p4 voor nodig als je geen spellen speelt en met een p3 500 ook al prima psp kandraaien
Misschien een beetje overkill maar kan teminste weer een tijd vooruit voor die 100 euro extra
Ik had het niet zozeer over het overclocken maar meet over Windows tweaken enzo. Dus VIA drivertjes, goede VIA drivertjes vinden, VIA 4in1 of VIA 3in1, goede combinatie vinden tussen VIA drivertjes en videokaart drivertjes enzo.Domino schreef op 10 augustus 2002 @ 08:48:
[...]
Ik wil die lijst iets aanpassen als je het niet erg vindt.
Meestal ben je wat langer bezig om een Athlon machientje optimaal te krijgen op zowel normale kloksnelheden als overclockte settings dan een Intel machientje.
Dit doet totaal niet onder aan de kwaliteit van de processoren. Ik twijfel er geen moment meer aan dan AMD net zulke goede producten levert als Intel en andersom.
Dus als ik het goed begrijp heeft Intel nooit problemen en AMD vaak of altijd.HekkeySE schreef op 08 augustus 2002 @ 10:25:
Inderdaad heb ik mijn keuze gemaakt tussen een intel en amd, heb altijd intel gehad en nooit problemen. Bij amd ligt dat toch vaak anders.
Wordt wakker
Dit doet me denken aan de situatie dat alleen Nike of Adidas goede sportschoenen schijnen te maken.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik zeg dat ik geen problemen heb gehad met intel maar wel met amd.OgWok schreef op 14 augustus 2002 @ 23:56:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heeft Intel nooit problemen en AMD vaak of altijd.
Wordt wakkerOoit van het Intel Memory Tanslation Hub probleem gehoord, daar zijn heel wat moederbord fabrikanten nog misselijk van.
Dit doet me denken aan de situatie dat alleen Nike of Adidas goede sportschoenen schijnen te maken.