de postbank heeft nu i.s.m. compaq een pc-actie waar ze ook notebooks voor studenten verkopen. Die studentenactie behelst een notebook met een hpa 800x600 scherm. Wat is HPA? Iemand hier ervaring mee. Vergelijkbaar met tft of niet te pruimen?
hpa is in ieder geval GEEN type scherm. Er is alleen LCD, TFT of plasma (niet voor laptops) 
Misschien bedoelen ze met hpa een merk??
Hewlett Packard??
Misschien bedoelen ze met hpa een merk??
Hewlett Packard??
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
ONZIN, HPA is een TYPE LCD scherm waarvan de kijkhoek klein is. Alleen als je er recht voor gaat zitten kun je het beeld zien. Als je het aanraakt lijkt het net of er water in zit (net als een LCD schermpje van een rekenmachine)
Bij een TFT scherm is de kijkhoek groter en het kijkt prettiger.
Bij een TFT scherm is de kijkhoek groter en het kijkt prettiger.
Als je een kwaliteit zou moeten aangeven. Is het dan slechter als tft en dstn of beter als dstn en slechter dan tft,... Ik heb geen idee hoe zoiets eruit ziet. Ook wat betreft kleuren enzo.
hpa IS dstn, zoniet lijkt het er errug veel op. Je kunt beter TFT nemen, kijkt wat prettiger, zeker als je af en toe een spelletje speelt. Je word gek van je muiscursor omdat deze erg naijlt. De refresh van dit soort schermen zijn niet zo prettig. Springen wel een stuk zuiniger met energie om, maar als je ze naast elkaar bekijkt wil je geen hpa of dstn meer. Als je alleen gaat MS officen en je wilt weinig geld kwijt kijk dan naar een 2e hands laptop met TFT. Ben je ongeveer even duur uit.
Bovendien zijn die goedkope Compaqs niet altijd even goed. Niet slecht...maar ook niet goed. Neem dan een Toshiba.
Bovendien zijn die goedkope Compaqs niet altijd even goed. Niet slecht...maar ook niet goed. Neem dan een Toshiba.
Hop,hop,hop!
Koop liever geen compaq pressario laptop, want daar moet je heel voorzichtig mee omspringen, (heb in een repair centre gewerkt en ze kwamen echt heel vaak terug) compaq armada daarentegen is lekkere degelijke kwaliteit(maar wel duur), of bijv. een toshiba sattelite is ook goed. (heb ik zelf en niet kapot te krijgen).
ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.
Verwijderd
Het verschil tussen TFT LCD en HPA LCD is heel groot. HPA smeert na bij snelle bewegingen en is dus niet ideaal voor spelletjes. TFT daarentegen heeft dat veel minder.
Mijn tip:
Neem alleen een HPA als je alleen gaat tekstverwerken of dingen gaat doen waar het beeld nauwlijks beweegt.
TFT is voor alles geschikt, zelfs DVD!
Mijn tip:
Neem alleen een HPA als je alleen gaat tekstverwerken of dingen gaat doen waar het beeld nauwlijks beweegt.
TFT is voor alles geschikt, zelfs DVD!
ke bedankt voor de reacties,
ik neem toch die presario omdat ik dat op het moment kan betalen. Die notebook is vooral om tijdens het afstuderen te kunnen gebruiken en dus voornamelijk voor tekstverwerking en simulaties (alleen maar cijfers) spelletjes spelen op een noteboekie lijkt me toch al niet ideaal ook niet op een tft scherm. Wat betreft de degelijkheid, ik denk dat een toshiba ook naar de klote is als je hem laat stuiteren. Er is altijd beter maar je moet af en toe concessies doen en in dit geval wordt dat een compaq presario.
Thanx
ik neem toch die presario omdat ik dat op het moment kan betalen. Die notebook is vooral om tijdens het afstuderen te kunnen gebruiken en dus voornamelijk voor tekstverwerking en simulaties (alleen maar cijfers) spelletjes spelen op een noteboekie lijkt me toch al niet ideaal ook niet op een tft scherm. Wat betreft de degelijkheid, ik denk dat een toshiba ook naar de klote is als je hem laat stuiteren. Er is altijd beter maar je moet af en toe concessies doen en in dit geval wordt dat een compaq presario.
Thanx
Hoe duur is ie daar. Je kunt echt beter naar een toshiba kijken als je een nieuwe wilt kopen. Goedkopere compaqs zijn echt een beetje fragiel
Hop,hop,hop!
hij kost 3500 (64mb amd475, 5gighd, cd-rw etc) maar je kunt hem op afbetaling kopen. 65 piek in de maand kan ik wel missen, in 1 keer 3500 niet.
Verwijderd
Zou ik het type nummer mogen weten?
Ik dacht dat Compaq AMD alleen in de Armada 100S had zitten en niet meer in de pressario.
By the way waar studeer je?
Ik dacht dat Compaq AMD alleen in de Armada 100S had zitten en niet meer in de pressario.
By the way waar studeer je?
ja ik vind het zo kut,
In eindhoven krijgen ze die dingen bijna van philips. In twente krijgen ze mobiele wap telefoons (niet dat je er ene kloot aan hebt, maar toch) en wij. Wij moet het doen met het feit dat we straks van de beste tu afkomen en that's it.n Ben niet jaloers of zo,... maar toch
Ik werktuigbouwkunde trouwens
In eindhoven krijgen ze die dingen bijna van philips. In twente krijgen ze mobiele wap telefoons (niet dat je er ene kloot aan hebt, maar toch) en wij. Wij moet het doen met het feit dat we straks van de beste tu afkomen en that's it.n Ben niet jaloers of zo,... maar toch
Ik werktuigbouwkunde trouwens
aan het wap hebben we inderdaad geen kloot, maar wel een gratis (en deze keer ook echt, want geen abo kosten) telefoon, en op zich een best wel voordelig abonnement (geen obo kosten, vrij lage beltarieven.
ik neem er ook eentje, een ericsson rc320 (voor 200 piek bijbetaling).
aan het wap hebben we idd vrijwel niks (denk ik persoonlijk) maarja de rest is wel interessant.
info:
www.utwente.nl/civ/wap/
ohja ik doe wb in twente
<edit> -typo </edit>
ik neem er ook eentje, een ericsson rc320 (voor 200 piek bijbetaling).
aan het wap hebben we idd vrijwel niks (denk ik persoonlijk) maarja de rest is wel interessant.
info:
www.utwente.nl/civ/wap/
ohja ik doe wb in twente
<edit> -typo </edit>
HPA betekend High Performance Adressing...Ik heb ook een Compaq Laptop, met HPA scherm, de kwaliteit valt me niet tegen. Al wordt het nooit een TFT. Je moet er wel recht voor zitten.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heb in een repair centre gewerkt en ze[/quote]In welke dan?
[quote]ja ik vind het zo kut,
In eindhoven krijgen ze die dingen bijna van philips. In twente krijgen ze mobiele wap telefoons (niet dat je er ene kloot aan hebt, maar toch) en wij. Wij moet het doen met het feit dat we straks van de beste tu afkomen en that's it.n Ben niet jaloers of zo,... maar toch[/qoute]
Die laptops van de tue zijn van fujitsu/siemens. Leuke dingen hoor, maar kwalitatief niet altijdeven goed. De mijne is nu al weg ter reparatie (ik heb m net 1,5 mnd), want de netwerkaansluiting deed het niet meer.
O, en beste TU? Sorry maar das niet Delft hoor! Laatst gelezen: volgens professoren/docenten was Eindhoven de beste van Nederland, en volgens studenten die van Twente. Ook is Eindhoven bij een onderzoek naar technische universiteiten in Europa op de 3e plek beland, boven Twente (4e) en Delft (5e).
In eindhoven krijgen ze die dingen bijna van philips. In twente krijgen ze mobiele wap telefoons (niet dat je er ene kloot aan hebt, maar toch) en wij. Wij moet het doen met het feit dat we straks van de beste tu afkomen en that's it.n Ben niet jaloers of zo,... maar toch[/qoute]
Die laptops van de tue zijn van fujitsu/siemens. Leuke dingen hoor, maar kwalitatief niet altijdeven goed. De mijne is nu al weg ter reparatie (ik heb m net 1,5 mnd), want de netwerkaansluiting deed het niet meer.
O, en beste TU? Sorry maar das niet Delft hoor! Laatst gelezen: volgens professoren/docenten was Eindhoven de beste van Nederland, en volgens studenten die van Twente. Ook is Eindhoven bij een onderzoek naar technische universiteiten in Europa op de 3e plek beland, boven Twente (4e) en Delft (5e).
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ja ik vind het zo kut, In eindhoven krijgen ze die dingen bijna van philips. In twente krijgen ze mobiele wap telefoons (niet dat je er ene kloot aan hebt, maar toch) en wij. Wij moet het doen met het feit dat we straks van de beste tu afkomen en that's it.n Ben niet jaloers of zo,... maar toch[/quote]Die laptops van de tue zijn van fujitsu/siemens. Leuke dingen hoor, maar kwalitatief niet altijdeven goed. De mijne is nu al weg ter reparatie (ik heb m net 1,5 mnd), want de netwerkaansluiting deed het niet meer.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>of bijv. een toshiba sattelite is ook goed. (heb ik zelf en niet kapot te krijgen).[/quote]Hmm, ik vind die sattelite's teveel lawaai maken. Gisteren was er een vergadering op m'n werk en iemand had een toshiba bij. Dat ding (fannetje) maakte met toch een teringherrie. De Compaq Armada van een collega van me, was niet te horen tijdens het overleg
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heb in een repair centre gewerkt en ze.....
In welke dan?[/quote]Repair centre dynafix in Nuth.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hmm, ik vind die sattelite's teveel lawaai maken[/quote]ze zijn inderdaad niet stil, maar voor eigen gebruik best wel te doen.
In welke dan?[/quote]Repair centre dynafix in Nuth.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hmm, ik vind die sattelite's teveel lawaai maken[/quote]ze zijn inderdaad niet stil, maar voor eigen gebruik best wel te doen.
ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.
Is dat wel een officieel Compaq Computer Repair Center?
Pagina: 1