Sorry misschien een beetje een dom vraagje, maarja met de search kan ik niks vinden/werkt half. Maar mijn vraag is dus: is er een progje om de temp van je videokaart te zien? Sinds kort heb ik een Club3D GF4 Ti4200 en na een aantal minuten spelen lopen alle games vast, ik denk dat ie te warm wordt. En wat is trouwens een goede temperatuur van de videokaart?
hehe ik had pas geleden ook last van een hitte probleempje maar toen liep ie niet vast maar toen ging het grafische werk er een beetje raar uitzien 
Het enige wat je zou kunnen doen is het koelblok van je GPU voelen en als je je handen brandt weet je genoeg, dan moet je iets aan je airflow doen, of je videokaart beter koelen.
En nog iets heel belangrijks alles terugklokken naar fabrieks instellingen!!! (als je aan het overklokken bet geweest)
Het enige wat je zou kunnen doen is het koelblok van je GPU voelen en als je je handen brandt weet je genoeg, dan moet je iets aan je airflow doen, of je videokaart beter koelen.
En nog iets heel belangrijks alles terugklokken naar fabrieks instellingen!!! (als je aan het overklokken bet geweest)
Verwijderd
Als hij hardware monitoring heeft je kaart dan kun je dat met de bijbehorende software uit laten lezen.
Leadteks hebben daar Winfox voor maar die zal niet voor je Club3d werken.
Moet je maar ff op hun website kijken.
Leadteks hebben daar Winfox voor maar die zal niet voor je Club3d werken.
Moet je maar ff op hun website kijken.
Ik heb hem (uiteraard) nooit overgeklokt, ik heb de zijplaat van m'n kast er al afgehaald en een casefan in de kast gedaan. Eerst verhielp dit het probleem, maar sinds dat warme weer van de laatste tijd is het probleem teruggekomen 
Ik zal ff kijken of ie hardware monitoring heeft..
Ik zal ff kijken of ie hardware monitoring heeft..
Verwijderd
Zucht, Zouden de fabrikanten hier zelf niet over nadenken van "ow, hij kan te warm worden,, naah, maakt niet uit"
Dit is vette onzin, elke kaart die ik in mijn systeem heb gehad (en dat zijn er al heel wat) is nog nooit vastgelopen door de hitte etc, zo'n ti 4200 wordt niet erg wam, (hij mag warm zijn), Meestal ligt het dan aan je drivers, dat kun je controleren door als weer een spel vastloopt door op numlock te drukken, gaat het lampje uit, dan zijn het je drivers, doet 'ie niets, dan zit je systeem vast. Het hoeft niet altijd aan je warme onderdeel te liggen, In combinatie met xp ligt het dan meestal aan de drivers, (ik heb 1x gehad dat XP door ging pushen aan m'n hardware maar dat werdt te veel dus blauw scherm & reboot). Check je memory timings van je Systeem, Je FSB dat niet te hoog ingesteld staat...
Het ligt echt niet aan m'n drivers hoor, heb bovendien al ongeveer alle drivers geprobeerd maar dat maakte geen enkel verschil. Ik krijg ook geen blauw scherm als ie vastloopt, het beeld blijft gewoon hangen en ik hoor het laatste geluid heel snel herhaald worden.
Zoals ik al eerder zei: een tijdje geleden heb ik het opgelost door m'n kast open te laten en er een casefan in te zetten, en nu, heel toevallig als het steeds zulk warm weer is, keert het terug.. kan gewoon geen driver probleem zijn
Zoals ik al eerder zei: een tijdje geleden heb ik het opgelost door m'n kast open te laten en er een casefan in te zetten, en nu, heel toevallig als het steeds zulk warm weer is, keert het terug.. kan gewoon geen driver probleem zijn
Verwijderd
Het lijkt mij erg ongewoon dat een videokaart voor problemen zorgt door hitte. Mijn stiefvader draait op een pII 400 67graden, een system temp van 50 graden, een videokaart waar je je vingers aan fikt, diskettes komen er als gesmolten kaas uitdruipen, & het draait al 3 jaar zo stabiel. Ik snap het niet met jullie cooling, of anders heb je inderdaad een fabrikant aangetroffen die echt zo stom is geweest om er erg lame cooling op te zetten om de kosten te drukken.
Ik heb hier een Ai Radeon 8500 LE draaien van Hercules [ zie specs onderaan ] die draait op 250/250 standaard is dat voor de OEM versie. Alleen als ik een uurtje 3d-Mark en Wolfenstein etc. gedraaid heb doet het soms gewoon pijn als ik het geheugen aanraak. Alleen ik heb er nooit problemen mij ivm. Vastlopers etc.
Totdat ik een demo van Moto GP installeerde dat spel liep heel goed alleen meestal na 1 ronde gereden te hebben liep hij vast en zag ik een vast scherm en hoorde ik ook nog het geluid. Ik wist steeds niet waar het aan lag totdat ik andere drivers installeerde, en nu heb ik het niet meer. Dus het hoefd niet altijd [ bijna nooit ] aan je Videokaart te liggen.
Totdat ik een demo van Moto GP installeerde dat spel liep heel goed alleen meestal na 1 ronde gereden te hebben liep hij vast en zag ik een vast scherm en hoorde ik ook nog het geluid. Ik wist steeds niet waar het aan lag totdat ik andere drivers installeerde, en nu heb ik het niet meer. Dus het hoefd niet altijd [ bijna nooit ] aan je Videokaart te liggen.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Verwijderd
Ik weet nog dat ik mijn koelblok van mijn MX eraf was gevallen (hehe, tweakers instinct) , & dat ik nog heb zitten gamen in Unreal op 1024x768x32 Zonder Enkel Probleem, Alleen werdt de chip erg Heet, meer niet.
Ik heb met deze warme dagen ook zat Uitvallers gehad,, Maar dan praat je niet over een videokaart die heet wordt, Alles werdt heet in mijn kast, (tja, warme lucht als koel-aanvoer...
), nee, dat werkt niet echt, Het beste wat ik kon doen met dat weer was een idle programma laten runnen & met rust laten.
Ik heb met deze warme dagen ook zat Uitvallers gehad,, Maar dan praat je niet over een videokaart die heet wordt, Alles werdt heet in mijn kast, (tja, warme lucht als koel-aanvoer...
Als je echt de exacte temperatuur wil weten kan je het toch altijd met een thermometer proberen ?
kingfriko
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()