Toon posts:

Lite-On 40x brander -> hoge fluittoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een 40x Lite-On brander _/-\o_

het opmerkelijke is dat als tijdens het branden een hoge fluittoon te horen is. Is dat normaal?? ik had hiervoor een 2x brandertje en die was nl. geruisloos :7

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
vrij normaal.

ik heb dit ook soms met mijn 24 keer brander van lite-on.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
ja, is normaal. komt volgens mij van de luchtstroom die gecreeerd word door het snelle ronddraaien van het schijfje.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, ik vind het nl. een redelijk irritant geluid.

Verwijderd

misschien heb je de schroefjes wel te vast of net niet vast genoeg. Hij draait erg snel en maakt redelijk wat lawaai, maar mijn LiteOn 40x piept echt niet!

[tip: je moet 'm overclocken naar 48x, scheelt erg veel!]

Verwijderd

Topicstarter
mijn brander overclocken? hoe doe ik dat?

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
de servomotor tunen? :D (zou wel koel zijn btw, sowieso lachen dat je die krengen ook kunt overklokken)

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

was me niet opgevallen bij m'n opa... die had ik zo'n ding cadeau gegeven voor z'n verjaardag

zal die fluittoon wel niet boven het geluid van de pc uit horen :P

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:05:
Ik heb sinds deze week een 40x Lite-On brander _/-\o_

het opmerkelijke is dat als tijdens het branden een hoge fluittoon te horen is. Is dat normaal?? ik had hiervoor een 2x brandertje en die was nl. geruisloos :7
das de power van liteon :) zet hem op 24x ofzo en het word al iets zachter ...

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 14:00
Hmm...ze fluit naar je ;) Misschien eens andere cdr's proberen? Is maar een suggestie...lijkt mij niet dat het veel uitmaakt. Maar ach, het duur maar een aantal minuten nietwaar?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

mijn brander overclocken? hoe doe ik dat?
Je zoekt een .bin firmware op van je brander (snellere versie dan je eigen) en het progje mktflash.exe vervolgens boot je in ms-dos modus. En flashen maar! :P

Ik ben met mijn firmware upgrade heel wat vooruit gegaan!, van 3,5 minuut naar 2,5 minuut zonder buffer underrun! normaal brand mijn 40x (ik denk die van jou ook) met stapjes steeds sneller. Tussen die stapjes is een buffer underrun. Ik brand nu constant steeds sneller. Moet je echt proberen.
Pagina: 1