80 Gb nog steeds 33Gb :S

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:39
Ik heb net een Maxtor 80Gb D740X liquid, maar dat ding draait niet op 80 Gb, maar op 33. Ik heb Maxblast van ?Maxtor geprobeerd te draaien, maar hij herkent hem gewoon als een 33 Gb 6L080J4 (Dit is het maxtor model van de 80Gb D740X)!?!?!? Wat nu, want mijn bios (van een Asus P2B) heb ik al geflashed naar de nieuwste 1012 van 03/03/02 en dat doet allemaal niets, behalve deze schijf aangeven, wat doe ik verkeerd, de bootflop van dat Maxblast helpt mij dus niet en de jumpersetting heb ik WEL aangepast!

Help.... :'(

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 17:55
uhm ondersteunt je bios wel schijfen groter dan 33 gig ???
denk dat met wat meer info over systeem je een beter antwoord kan krijgen
hmm ziet net dat je hem all geflashd hebt wat zijn de note's die bij die flash staat op die site ??? staat meestal in het rijtje waar je ze ook kan dle

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 15:18
er zijn soms ook jumpers op een harddisk voor BIOS-herkenning van 33GB limiet. Misschien staat dat dusdanig dat de schijf zich zo bekend maakt.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Je hebt je bios al geupdate maar stond daar ook in dat hij groter ondersteund, en als je met Partition Magic nou eens een partitie maakt van 80gig :?

• eerdepeer
Ja, idd, heb net ook weer zitten zoeken en ik heb nu net die ene F#@$Award Bios V4.51PG die net een bioslimiet kent van 32 Gb (of 33, weet ik het) Maar wat wel vaag is is dat ie die schijf herkent als een 6l080 L 4, maar dat is geen model van Maxtor, weliswaar is de hdd een 6l080J4 :s wie o wie helpt, ik begrijp er de balluh van.

Verwijderd

Heb je de jumper instelling zo staan?:

Master:
'|:::

Slave:
'::|:

Als je de jumper helemaal rechts zet staat ie op de 32GB clipping modus

PS.

Ik gok dat ze je de verkeerde HD hebben opgestuurd, je hebt namelijk de J versie, en het moet L zijn

Verwijderd

Dat had ik met die Maxtor Bios opgelost.

• eerdepeer
Hoe bedoel je met die Maxtor Bios opgelost???

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
De laatste L in 6L080L4 betekent dat het de liquid bearing versie is.

• eerdepeer
Ik heb trouwens wel een Maxtor D740X-6L volgens de sticker op de hdd....
En nu staat hij voor de master ':::| zo enik heb hem voor slave zonder jumpers geprobeerd, maar dan slaat mn bios vast, alleen met jumper werkt ie.

Verwijderd

Het is misschien jammer en wil je het helemaal niet zo hebben, maar als je mobo het niet ondersteund kan je altijd even je schijf aan een pc hangen die het wel ondersteund. En vervolgens maak je 2 partities van 30 gig en 1 van 20 gig. Dan slikt je mobo hem wel. Zo heb ik ht ook gedaan bij een oud msi bordje. Ook met bios updates kon hij hem niet aan. Dus dan was dit de enigste oplossing

• eerdepeer
Maar lieve schattebouten, op de site van Maxtor staat er geneens een model dat 6L080L4 heet....... Alleen die met een J

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 09:37

Tjark

DON'T PANIC

eerdepeer schreef op 08 augustus 2002 @ 00:42:
Maar lieve schattebouten, op de site van Maxtor staat er geneens een model dat 6L080L4 heet....... Alleen die met een J
kijken met je neus?

*insert signature here

Verwijderd

eerdepeer schreef op 08 augustus 2002 @ 00:40:
Ik heb trouwens wel een Maxtor D740X-6L volgens de sticker op de hdd....
En nu staat hij voor de master ':::| zo enik heb hem voor slave zonder jumpers geprobeerd, maar dan slaat mn bios vast, alleen met jumper werkt ie.
Heb je em al ingesteld op de manier zoals ik zei?
Zoals je hem nu hebt ingesteld staat ie op clipping modus

Links moest trouwens rechts zijn in mn vorige post, is al geedit :)

Verwijderd

Vanaf versie 1011 ondersteunt de Bios voor P2B mobo's schijven groter dan 32 GB. Op de site van Maxtor staan 3 verschillende MaxBlast progs. Je moet die progs normaal downloaden, dus zonder Accelerator o.i.d.. Voordat je MaxBlast uitvoert moeten je jumpers wel goed staan. Als dat niet zo is zal MaxBlast ook niet werken. Lees de instructies goed hoe je die prog moet gebruiken.

Als je opnieuw opstart hoef je niet gelijk naar je BIOS. volg de volgende stappen
1. Maak een bootschijf met de MaxBlast prog (onder Windows ;P)
2. Check de jumpersettings, zet het Slave/Master
3. Reboot en MaxBlast (via bootschijf) laten starten, als de jumpers goed staan dan moet je de nieuwe schijf vermeldt zien staan en kan je beginnen met formateren en stations maken

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:49:
Heb je em al ingesteld op de manier zoals ik zei?
Zoals je hem nu hebt ingesteld staat ie op clipping modus

Precies.. Kijk anders even op de website van maxtor.. Die jumpersettings op de schijf zijn niet zo duidelijk..

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de instellingen in de bios handmatig in te stellen? Ik bedoel natuurlijk aantal koppen en cilinders enzo!

Model: 6L080L4
Actual Cycls: 156.355.584
Max Cycls: 16.383
Heads: 16
Sectors: 63
Size: 80,0 GB

Edit:
Maxtor recommends that you:

1. Manually enter the Maximum Cylinder value for the hard drive if greater than 8.4 GB.
2. Manually enter the Actual Cylinder value for the hard drive if less than 8.4 GB.

NOTE: NEVER enter more than 16,383 cylinders in the system BIOS. This may potentially cause data loss.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 08:06 . Reden: ff layout veranderd ]

• eerdepeer
HEHE, ik ben dr uit. BEDANKT jongens (en misschien ook meisjes) voor de hulp. Ik las idd gewoon niet goed en zat met die jumpers te kloten, maar het is gelukt en de schijf zoeft als een dwaas!!! >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mooi, dan gaat deze dicht..

(toch eens de faq aan gaan passen m.b.t. de jumpersettings op de schijven ;))
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.