@home gaat onderhoud aan mailservers plegen !

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Zojuist reikte mij hetvolgende mailtje:
-----------------------------
Beste @Home abonnee,

@Home zal vanaf 9 augustus 2002 onderhoud verrichten aan de mailservers. Naar verwachting zullen de werkzaamheden binnen drie weken zijn afgerond. Het onderhoud zorgt ervoor dat de mailserver betrouwbaarder wordt en in de toekomst een blijvend goede dienst geleverd kan worden.

Door de werkzaamheden kan het voorkomen dat u binnen de komende drie weken na 9 augustus gedurende ca. een uur geen e-mail kunt ophalen. Als dit gebeurt, dan raden wij u aan om het na een uur nog een keer te proberen. Mocht u problemen blijven houden, dan kunt u op de Online Help lezen hoe u deze kunt oplossen.

Onze excuses voor eventueel ongemak. Als u nog meer vragen heeft, dan kunt u op de Online Help terecht voor meer informatie (http://help.home.nl/mailserver).

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice

------------------------------------
En volgens de mailheaders kwam hij van corp.blabla etc .home.nl
Dus lijkt me niet fake ofzo.
Ze gaan iets aan die mailservers doen !!! WOEI !!! 8)7 B) _/-\o_

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

gaan ze eindelijk die 386 met een ISA SCSI kaart er uit kwakken?

werd tijd,

die servers zjin RETE traag als je vergelijkt met planet/xs4all/wanadoo

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Nah , ze zijn (als ze werken) best snel maar vaak down... dat is juist het probleem bij mij :(

Goed nieuws dus :)

Verwijderd

Klubbheads schreef op 08 augustus 2002 @ 00:29:
Nah , ze zijn (als ze werken) best snel maar vaak down... dat is juist het probleem bij mij :(

Goed nieuws dus :)
hier zijn ze dus rete sloom :(

k heb al SMTP op me bak gezet omdat die zovaak down is :)

• Mr.CeeJay
ik heb ze eigenlijk bijna NOOIT down en de snelheid is gewoon 16kb up en een goede 200 down, meer dan genoeg. Ik klaag nergens over, alleen vind ik dat die upload omhoog moet :( al was het alleen voor de mail !

@echo off

Verwijderd

About damn time ook zeg.

Alleen .. hoe kom jij aan dat mailtje? Ik moet voor die info naar de newsgroups.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
Misschien omdat ik dat mailtje 2x heb ontvangen >:)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmmmm IK kijk NOOIT op me @Home mail adres :+
Heb lekker World Access.. veel grotere mailbox, webmail is lekker makkelijk en wxs.nl is makkelijk(sneller :P) te typen dan home.nl :+

Jammer genoeg zit ik nogsteeds aan de SMTP van @Home dus die mogen ze van mij ook wel uns onderhand goed maken.. ( nu nog de brakke verbindingen... )

C:\>_

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 01:03:
About damn time ook zeg.

Alleen .. hoe kom jij aan dat mailtje? Ik moet voor die info naar de newsgroups.
Tsja, 't is raar, maar ook ik heb dat mailtje ontvangen. Ik snap eigenlijk niet waarom ze opeens dit soort mailtjes gaan zitten versturen terwijl voorheen alle info via athome.nl.aankondiging verliep...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mailtje ook 2x ontvangen, wordt hoog tijd dat ze eens wat aan de mail gaan doen ;)

Verwijderd

Is dat niet een beetje krom?

Ze versturen een mail om door te geven dat de mailservers brak zijn en aangepast gaan worden? >:)

• Mr.CeeJay
ja idd, dat is een goede opmerking !
Wil je net DIE mail ophalen, zijn ze met onderhoud bezig ;)

@echo off

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 23:13
Ik heb het meeltje ook ontvangen (in 2voud). Iedereen die dit soort berichten niet krijgt...op de @home portal moet je je ff aanmelden voor deze "nieuwsbrieven" (staat bij het onderdeel accounts dacht ik)

5 weken de tijd hiervoor nemen :?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb dat mailtje ook gehad (ook in 2voud btw :? ) maar om nou te zeggen dat die servers langzaam zijn... :/

Nog nooit problemen gehad in de 2,5 jaar dat ik nu @home heb.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

W00t .. nu ben ik ook dual-gemaild .. 3 dagen verder of zo :D

Verwijderd

@Home zal vanaf 9 augustus 2002 onderhoud verrichten aan de mailservers. Naar verwachting zullen de werkzaamheden binnen drie weken zijn afgerond. Het onderhoud zorgt ervoor dat de mailserver betrouwbaarder wordt en in de toekomst een blijvend goede dienst geleverd kan worden.
Ze gaan dus iets betrouwbaarder maken wat volgens hun al heel goed is ?

Naja altijd mooi natuurlijk.

[edit]
Heb trouwns maar 1 mailtje gehad :'( ben ik niet goed genoeg ofzo...

Verwijderd

Heb er niet zoveel verstand van, maar is 3 weken niet wat veel tijd om wat mailservers in orde te brengen ??

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 18:29:
[...]
Ze gaan dus iets betrouwbaarder maken wat volgens hun al heel goed is ?

Naja altijd mooi natuurlijk.
Veel slechter kon het niet worden >:)

• Robin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 18:21:
W00t .. nu ben ik ook dual-gemaild .. 3 dagen verder of zo :D
Ik kreeg em ook pas vandaag :)

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 19:21
Zijn er eigenlijk nu mensen die geen verbinding via @home hebben die op Tilburg zitten aangesloten??
Vanaf maandag heb ik hier geen verbinding meer en de helpdesk wil ik het niet eens over hebben. Sinds gisteren is er namelijk een storing voor iedereen die op Tilburg zit, zei die s*kk*l.

• kamerplant
  • Niet online
Heb er niet zoveel verstand van, maar is 3 weken niet wat veel tijd om wat mailservers in orde te brengen ??
Dat lijkt me wel een aanwijzing dat ze het toch serieus willen fixen :)
Het lijkt mij tenminste beter dan een upgrade van een kwartiertje, en dat er dan een diskettestation extra bij komt om de mail in op te slaan :+

🌞🍃

• Mr.CeeJay
ik heb hem idd ook in 2voud gekregen.
Ze wisten kennelijk niet wie wel of niet de mail had ontvangen nadat de mailserver plat ging omdat ze die mail aan 'iedereen' tegelijk gingen mailen :X

@echo off

Verwijderd

ik heb um 3x al :|

maare niet iedereen zit steeds op het @home portal te lezen :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gilly schreef op 08 augustus 2002 @ 19:56:
Zijn er eigenlijk nu mensen die geen verbinding via @home hebben die op Tilburg zitten aangesloten??
Vanaf maandag heb ik hier geen verbinding meer en de helpdesk wil ik het niet eens over hebben. Sinds gisteren is er namelijk een storing voor iedereen die op Tilburg zit, zei die s*kk*l.
Sinds mijn verbinding maandagmiddag weer tot leven terugkeerde heb ik geen problemen meer gehad... (m'n verbinding lag er dus sinds zaterdagavond laat uit vanwege die brand waardoor glasvezelkabels waren gesmolten)

Verwijderd

Nou als 1 persoon alle servers moet doen in Nederland :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 14:08:
[...]Nou als 1 persoon alle servers moet doen in Nederland :D
ze gaan vast van 1 pc naar een dozijn pctjes >:) en dan moeten ze loadbalancing uit vogelen >:)

Verwijderd

Geef de schurft aan athome, neem een account bij bijv. xs4all en gebruik dit account voor je mail en dergelijke. geen gezeik meer. gebruik athome enkel als accessprovider, xs4all als dé serviceprovider.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ook al een flinke tijd Xs4all... voor POP3, SMTP en NNTP... werkt veel beter.

Ik kreeg zojuist trouwens wèèr een mailtje van @Home over onderhoud aan de mailservers. Alleen nu beginnen ze pas op de 14e ipv de 9e...

Verwijderd

Nahja had hem al tee keer gekregen en nu een nieuwe vanavond... loopt wel lekker daar met de administratie!!

Geachte @Home abonnee,

@Home zal vanaf 14 augustus 2002 onderhoud verrichten aan de mailservers. Naar verwachting zullen de werkzaamheden binnen drie weken zijn afgerond. Het onderhoud zorgt ervoor dat de mailservers betrouwbaarder worden en in de toekomst een blijvend goede dienst geleverd kan worden.

Door de werkzaamheden kan het voorkomen dat u binnen de komende drie weken na 14 augustus gedurende ca. een uur geen e-mail kunt ophalen. Als dit gebeurt, dan raden wij u aan om het na een uur nog een keer te proberen. Mocht u problemen blijven houden, dan kunt u op de Online Help lezen hoe u deze kunt oplossen.

Onze excuses voor eventueel ongemak. Als u nog meer vragen heeft, dan kunt u op de Online Help terecht voor meer informatie. (http://help.home.nl/mailserver).

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice

- Wellicht heeft u al een email ontvangen waarin wij u hebben geinformeerd dat de werkzaamheden vanaf 9 augustus a.s. zullen beginnen. Bij deze een rectificatie.

(ook leuk btw dat hun klantenservice niet meer gratis is!! lekkere klantenservice dus!! :( )

• Reptile209
  • Laatst online: 19:13

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:44:
(ook leuk btw dat hun klantenservice niet meer gratis is!! lekkere klantenservice dus!! :( )
Juist wel: door een drempel neer te zetten om de helpdesk te bellen (lees: betalen dus), worden mensen aangespoord om eerst zelf een oplossing te zoeken en _dan_ pas te bellen. Dat scheelt jou (als klant met een echt probleem) een enorme wachtrij. Reken dat half uur tot een uur wachten maar eens om naar een uurloon, dan kan je best een paar cent per minuut lappen.
Ok, als ze je laten dokken _en_ een enorme wachtrij of geen fatsoenlijke hulp geven, dan is dat geen service ;)

Zo scherp als een voetbal!

• Mr.CeeJay
Reptile209 schreef op 10 augustus 2002 @ 00:50:
[...]

Juist wel: door een drempel neer te zetten om de helpdesk te bellen (lees: betalen dus), worden mensen aangespoord om eerst zelf een oplossing te zoeken en _dan_ pas te bellen. Dat scheelt jou (als klant met een echt probleem) een enorme wachtrij. Reken dat half uur tot een uur wachten maar eens om naar een uurloon, dan kan je best een paar cent per minuut lappen.
Ok, als ze je laten dokken _en_ een enorme wachtrij of geen fatsoenlijke hulp geven, dan is dat geen service ;)
voor de minder belangrijkere zaken moet je ze gewoon mailen. :)

@echo off

Verwijderd

Reptile209 schreef op 10 augustus 2002 @ 00:50:
[...]

Nahja de hulp die ze geven is okay maar als ik dan eens bel dan moet ik ok wel een half uur wachten ofzo... niet echt kort vind ik dan. Was vroeger niet zo lang... maargoed de meeste zaken kan ik nu zelf oplossen ja! Voordeeltje dus! ;)

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 08 augustus 2002 @ 18:30:
[...]

Ik kreeg em ook pas vandaag :)
Ik heb hem nog niet gekregen :'(

Maar ik heb dan ook geen @home :*)

Verwijderd

Ik heb 'm voor een 3e keer gekregen .. nahja :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gaan ze ook hun mailbeleid van de helpdesk wijzigen? Want die is echt megabrak!

Ik stuurde ze afgelopen week een mailtje want ik wilde restitutie ivm de storing afgelopen weekend/maandag hier in Tilburg. Wat krijg ik terug? Een standaardmailtje waarin staat uitgelegd wat restitutie behelst en als je het wilt dat je ze moet mailen... ik mail ze dus nog een keer, dat mijn vorig mailtje dus al een aanvraag was, krijg ik vandaag g*dver3$#$%#$% wèèr datzelfde standaardmailtje terug...

Beter bewijs dat ze hun e-mail niet lezen kan ik niet bedenken...

Verwijderd

Kana zuigt

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb er nu al 4 gekregen inmiddels :?
2 met melding dat het de 9e was ofzo, en later nog 2 dat het de 14e was...

Lekker bezig daaro ;)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mjah, heb een tijd geleden een keer gemailed over een probleem dat ik een kennis NIET direct kon bereiken.... echt compleet verhaal zitten tikken, veel informatie en dingen gezegd waardoor het geen standaard probleem is.

Krijg ik gvd ook zo'n kana :r ( ook na het uitdrukkelijk laten merken dat ik een kana nix heb enzo ).

edit: waarom kick ik in hemelsnaam zoiets :?

mahjah.. iig is de mailserver van @Home evenbrak as ever... heb nu maar weer ff een eigen mailserver :(

C:\>_

• Quenda
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Snap hier even nix van, zie mijn reply nergens meer :?

Ik ontvang al ruim 24 uur geen @home mail meer en vraag mij af of er meer mensen (uiteraard @home gebruikers) zijn die dit hebben?

Verwijderd

/me heeft de hele dag gewoon @home mail gehad.

• Quenda
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Ik zit zelf in de regio Groningen, misschien dt het per locatie anders is momenteel?

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 17:22
Tilburg OK
Snelheid kan echter beter....

• sll
  • Laatst online: 00:04

sll

Bij mij in de stad Groningen werkt alles goed.

Onderhoud is hier ook al klaar, want de mailserver is de laatste tijd véél sneller dan hij ooit geweest is.

• JeroenT
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Het wordt eens tijd dat ze de hele toko daar inclusief backbones en com21's gaan upgraden :( :'(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Klubbheads schreef op 03 september 2002 @ 16:22:
Het wordt eens tijd dat ze de hele toko daar inclusief backbones en com21's gaan upgraden :( :'(
Hoezo? Heb vanmiddag nog met 475 kilobyte/sec zitten downloaden... mij hoor je niet klagen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Bij mij is de mail van @home minder vaak down als GoT :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Quenda
  • Niet online

Quenda

(overleden)
sll schreef op 03 september 2002 @ 16:17:
Bij mij in de stad Groningen werkt alles goed.

Onderhoud is hier ook al klaar, want de mailserver is de laatste tijd véél sneller dan hij ooit geweest is.
Tot het weekend heb ik totaal geen problemen gehad, sedert zaterdag heb ik géén mail meer mogen ontvangen via @home :'(
Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19
Het rare is dat ik verder al mijn mail kan ophalen (via andere providers..)
help!
Pagina: 1