Toon posts:

Allied Data-> Linksys Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik heb een probleem :'( Ik zal het dan ook zo compleet mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb via Cistron een ADSL verbinding, hierbij heb ik gekocht een Allied Data Copperjet 810. Deze was te benaderen op het bekende 192.168.1.1 ook werd hier een stukje software bij geleverd. Een moniter en een configurator. Deze modem werd aangesloten op mijn netwerkkaart via een rode (ik denk) crosslink kabel. Ik hoefde niks in te stellen. Alles werkte perfect. Nu heeft mijn vriendin ook een pc, en zo ge-emancipeerd dat ze is, moest ze natuurlijk ook op internet. Chatten met haar vriendinnen enzo |:(
En aangezien ze dat ook wilt doen als ik niet thuis ben, heb ik een router gekocht.
De Router is een Linksys BEFSR41 met een 4p hub. Voorzien van de laatste firmware. Die router gebruikt ook 192.168.1.1. Hij is aangesloten tussen mijn modem en computer met het rode cross link kabeltje, en mijn pc (en die van me vriendin) met cat.5 UTP kabel. (internet online gaming werkt touwens perfect)

Het probleem is het volgende. Ik kom dus niet meer in het configuratie scherm van me modem. De tooltjes van de modem (de monitor en configurator) geven niks meer aan. MSN gaat goed, behalve het versturen van bestanden en "hulp op afstand" werken niet. Een webserver opzetten lijkt onmogelijk. En als ik de software van de router wilt installeren vraagt ie voor dat je de setup start, of je wel een internet connectie hebt..... UITERAARD, want me msn werkt en ik kan gewoon browsen. Dus ik klik op "next" hij gaat zoeken en geeft aan dat ik GEEN internet connectie heb.

Het enige wat ik heb veranderd in de config van de router is bij forwarding
"ext.port".... 80 to 80.... protocol tcp aangevinkt ..... protocol UDP aangevinkt, IP adress 192.168.1.100 (server) en "Enable" aangevinkt

De pc's draaien beide op Windows XP prof

Ik hoop dat ik niks vergeten ben, en dat het probleem duidelijk is, anders hoor ik het graag.

Wie o wie kent dit probleem en heeft een oplossing voor me?

een wanhopige......... eehhh, tja, zeg maar n00b ofzo ;)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22
Ik opteer om de router heel even eraf te slopen, en de Allied data een ander IP te geven. Ik vermoed dat je dat al gedaan hebt (lees lees, ja), maar moet dat ding niet gereload worden?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Lees,lees... Nee, dat heb ik niet gedaan :D en wat bedoel je met gereload?

Ik weet wel dat als ik van Router verander ( wat ik een week geleden had gedaan om een andere router moest testen) moet ik twee uur wachten voor ik weer verbinding heb. Volgens Cistron heeft dat met mac en ip adressen te maken enzo. Dus je heb best kans dat als ik die router er tussen uit gooi en weer even via de modem verbinding maak, ook weer 2 uur moet wachten. Maar stel dat ik dat doe, waar moet ik die 192.168.1.1 van die modem dan in veranderen? Een willekeurig IP adres??

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:39:
Lees,lees... Nee, dat heb ik niet gedaan :D en wat bedoel je met gereload?

Ik weet wel dat als ik van Router verander ( wat ik een week geleden had gedaan om een andere router moest testen) moet ik twee uur wachten voor ik weer verbinding heb. Volgens Cistron heeft dat met mac en ip adressen te maken enzo. Dus je heb best kans dat als ik die router er tussen uit gooi en weer even via de modem verbinding maak, ook weer 2 uur moet wachten. Maar stel dat ik dat doe, waar moet ik die 192.168.1.1 van die modem dan in veranderen? Een willekeurig IP adres??
bv. 192.168.1.2, als het maar in 192.168 range zit.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
owkay, ga ik dat vanavond meteen proberen.

Maar dat zou dus het hele euvel kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus ook niet het geval.... Heb me Router een ander ip adres gegeven.... maar de problemen zijn gebleven. 1 ding is wel opgelost.... Mijn pc is nu te pingen. alleen nog niet bereikbaar. Dit kwam omdat in mijn router Block WAN Request op Enabled stond.

Iemand anders nog ideeen? want die gasten van Cistron kwamen er helaas niet uit

Verwijderd

je kan je modem een ander ip geven maar ook je linksys router mischien lullig maar RTFM

ps dan moet je het aan de goede gasten van cistron vragen

en evt een update van je linksys

Verwijderd

Als je even belt met de helpdesk van Allied en vraagt naar Evert die kan je zo helpen..... Moet er wel even de tijd voor nemen....

• Springs99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02-2023

Springs99

Blasphemy

hmm, waarom niet de modem als router laten fungeren? Ik heb 3 pc's hier via een switch hangen op de modem. Werkt perfect

Zie hier voor handleiding:
http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810info.htm

Let them fight the good fight, I'll fight the war.

Pagina: 1