[Flash] overgang gradient swf --> html

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Ik heb een topframe die bestaat uit een verticale gradient (va wit naar grijs). Mijn linker en rechterdeel van mijn het topframe zijn spacers van 1px breed en 44 px hoog (dit is dus dezelfde gradient). Hoe sla ik die spacers op of hoe maak ik de swf zo dat de gradient in de swf en de gradient in de spacer mooi in elkaar overlopen. Flash doet raar met comprimeren zodat de gradient niet mooi overloopt.

Als het niet duidelijk is hoor ik het wel. Ik vind het namelijk nogal een beetje moeilijk om het uit te leggen :)

Verwijderd

geef anders een voorbeeld waar het fout gaat,

anders zou ik zeggen, haal je hele gradient in html, of helemaal in flash.

• Stalkert
ok. hier hebben ze het ook klaar gekregen: http://www.xanthic.net/ , check het bovenframe. Het middengedeeltje is flash en het linker en rechtergedeelte is gewoon een image. Anders gezegd hoe krijg ik mijn flash zo opgeslagen dat hij niet raar gaat comprimeren en dat het gradient over het hele topframe hetzelfde is.

Verwijderd

niet in flash die gradient maken, maar het pixelbased image in flash importeren en daar ook voor je gradient gebruiken.

• Stalkert
ja dat doe ik dus.. gebruik dezelfde image. Alleen flash comprimeerd de swf anders. Ik de jpg output in flash op 100 gezet.
Vaag he ?

Verwijderd

use png,

flash gaat met png, (bmp) beter om dan met jpeg of gif.

Verwijderd

als je t nou omkeert?
in flash een gradient maken en die gebruiken voor je swf EN exporteren naar gif ofzo zodat je m kan gebruiken als plaatje..
idee?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

de gradient zal je wel in flash zelf gemaakt hebben?

wat mij het beste lijkt is dat je de gradient tekent in een prog zoals photoshop,
opslaan als jpeg op de beste kwaliteit, dan je hem dan importeert in flash, zorgen dat flash ook op de beste kwaliteit staat.

nu is het volgens mij gewoon even kijken en aanpassen, het kan nu zijn dat er 1 of 2 pixels verschil is, maar dat moet je dat even aanpassen in flash.

als het nu niet rechtstaat moet het in je flash zitten, kwestie van plaatje op een iets andere positie zetten.

• Stalkert
xingrs schreef op 07 augustus 2002 @ 23:46:
de gradient zal je wel in flash zelf gemaakt hebben?

wat mij het beste lijkt is dat je de gradient tekent in een prog zoals photoshop,
opslaan als jpeg op de beste kwaliteit, dan je hem dan importeert in flash, zorgen dat flash ook op de beste kwaliteit staat.

nu is het volgens mij gewoon even kijken en aanpassen, het kan nu zijn dat er 1 of 2 pixels verschil is, maar dat moet je dat even aanpassen in flash.

als het nu niet rechtstaat moet het in je flash zitten, kwestie van plaatje op een iets andere positie zetten.
dat is precies wat ik gedaan had.. ik dacht dat dit werkte maar niet dus ..
ik zal eens proberen om de gradient in flash te maken en dan te exporteren naar gif

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:43:
use png,

flash gaat met png, (bmp) beter om dan met jpeg of gif.

• Stalkert
PNG heb ik nu geprobeerd maar resulteert tot hetzelfde :(

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

hoe exporteer je je spullen dan in photoshop??

• Stalkert
in photoshop:

png --> save for web
bmp --> save as en dan .bmp

• Stalkert
ik heb het zover dat de image er in flash zelf (dus voor de export) er goed uitziet. Het zit hem dus ergens in het exporteren naar swf.

Hoe kan ik hem exact exporteren als dat hij er nu uitziet ?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Flash5:
File -> Publish settings -> Tabblad Flash -> JPG quality

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

http://www.impressivedesign.nl/mvb/got/gradient/

midden bovenin zit flash stukje, als ik heel goed kijk zie ik de randen nog net. Is jpg achtergrond, png in flash. ff snel in elkaar gezet.

• Stalkert
Bedankt voor de reactie. Het is nu gelukt. Wat was het ?

Bij publish settings heb ik compress movie (flash 6) aangevinkt
hoe raar het ook klinkt, maar het werkt

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

1Ik doe het zonder compress movie.
Bij mij werkt dit perfect:

File -> Publish Settings -> Flash -> Jpeg Quality op 100
Tab HTML -> Quality Best
Pagina: 1