Iemand enig idee hoe ik mijn harddisk aanduiding C:, D: etc.. kan wijzigen onder windows ME? Middels systeem/apparaatbeheer gaat dit niet.
Kan niet zomaar... Windows ME draait op DOS en daarin liggen de schijfletters vast.
Eerst de primaire paritie van de eerste schijf, dan de primaire partities van volgende schijven, daarna de logische partities van de eerste schijf en eventuele logische stations op verdere schijven.
Eerst de primaire paritie van de eerste schijf, dan de primaire partities van volgende schijven, daarna de logische partities van de eerste schijf en eventuele logische stations op verdere schijven.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
IK heb het volgende probleem. Ik had windows ME op C:, data op D:, Windows XP op E:. Heb er een extra harde schijf ingezet, waardoor XP nu op F: staat. Middels het bootmenu kan ik XP nu niet meer starten. in boor.ini staat het volgende:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"
Wat zou ik hier eventueel moeten wijzigen zodat hij XP vanaf F: gaat starten? (als dit tenminste een optie is).
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"
Wat zou ik hier eventueel moeten wijzigen zodat hij XP vanaf F: gaat starten? (als dit tenminste een optie is).
Die extra schijf zit zeker 'voor' de XP schijf?? (XP is bijv sec. master en die nieuwe schijf is pri. slave of zoiets?)
Je kunt dat bestand eens aanpassen en de waarde achter 'rdisk' wijzigen. Die geeft aan van welke schijf XP probeert op te starten.
Maak er eens rdisk(3) van als het de 4de schijf in je systeem betreft (telling begint bij 0)
Je kunt dat bestand eens aanpassen en de waarde achter 'rdisk' wijzigen. Die geeft aan van welke schijf XP probeert op te starten.
Maak er eens rdisk(3) van als het de 4de schijf in je systeem betreft (telling begint bij 0)
np
Pagina: 1