Radeon 9700 toch niet volledig DirectX 9.0 compatible ?

Pagina: 1
Acties:

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Toch wel interresant om te weten dat DirectX 9 misschien in eerste instantie gebaseerd is op de Radeon 9700, maar nu misschien toch ook features gaat ondersteunen van de NV30 die de Radeon 9700 niet ondersteund. Zou dit kunnen betekenen dat nVidia toch de eerste zal zijn met een DirectX 9 videokaart ??

Hier het artikel:
We are not allowed to talk about NV30 anymore as NVidia seems not to like it, but we think that we still can tell you something interesting about graphics. About NV40, for instance ;-)

Well, this time we will not touch the thing that is still about one and a half years to go, but talk about how NVidia is going to bring all the features NV30 can offer to the real life.

As we have noted several times already, Microsoft used RADEON 9700 as a target platform for the DirectX 9. However, when they have seen what we have seen, the specifications and capabilities of the NV30, they were impressed not less than we were. After that, the software giant decided to implement som additional features in the DirectX 9 so that developers were able to use them without being limited to their target platform.

DirectX 9 will also support branching in static and dynamic forms, long pixel and vertex shaders "beyond RADEON 9700 DirectX 9", 128-bit color precision and maybe also loops and calls & returns. As a result, when the NV30 will be available, developers will have an API that is able to utilise its features and capabilities. Keeping in mind that NV30 and DirectX 9 schedules are now aligned according to NVidia, we can expect them to appear in the very close timeframe.

Waiting for the DirectX 9.1 and ATI with their R350.
Maar dan rest mij nog 1 vraag (behalve de vraag of dit wel waarheidsgetrouw is):

Gaat het in dit geval om DirectX 9.0 of DirectX 9.1 ??

Aldus Reactor Critical

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik denk dat je dit met een korreltje zou moet nemen.

nVidia is er toen niet voor niets door Microsoft uitgetrapt bij de samenstelling van de specs van DX9.0. Dus waarom zouden ze nu wel ineens met hun in zee gaan en de extra mogelijkheden van de NV30 als onderdeel van DX9.0 op nemen? Als het wel zo zou zijn, dan is dit een achterbakse streek van Microsoft. Eerst met ATi om de tafel gaan zitten en de R200 als ontwikkelbasis nemen voor DX9.0 en dan ineens dingen gaan veranderen.... tsssk... Daar zie ik MS trouwens wel voor aan... Maar ik denk dat ze misschien die extra features (beyond DX9) dingen in DX9.1 gaan opnemen, maar daar heeft ATi de R350 voor die wel volledig DX9.1 compatible is.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zo'n geintje hebben ze al geflikt met de pixel shader van de oerRadeon...

Verwijderd

ATi heeft gisteren haar nieuwste videokaart officieel uitgebracht. De Radeon 9700, ons allen inmiddels welbekend, is uitgerust met de nieuwe VPU (Visual Processing Unit) op een kloksnelheid van 320MHz, en met 128MB DDR geheugen op 620MHz effectief. Dit alles kan twee monitoren onder andere voorzien van volledige DirectX 9 support. Vanaf 19 augustus zou deze videokaart in de winkels te vinden moeten zijn, waar het de recentelijk uitgebrachte Radeon 9000 gezelschap zal gaan houden. Er zullen volgens ATi in de loop van het jaar meer kaarten gebaseerd op de Radeon 9000 en 9700 uitkomen:

nieuws: ATi Radeon 9700 Pro officiëel uitgebracht

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 14:38 . Reden: schele typo ]

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
De specificaties van Nvidia zijn waarschijnlijk DirectX 9.1 en sommige schijnbaar zelfd onderdeel van DX10. Maar ATI komt begin volgend jaar met de R350 die volledig DX9.1 compliant moet zijn en DDR-II moet gaat bevatten (de R300 ondersteunt dit ook al).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik vraag me toch af of dan de 9000 wel iets van DX9 meekrijgt. Volgens mij dus niet, al wordt nog wel wat anders beweerd. Volgens mij is DX9 specs niets anders dan volledig programmeerbaar, terwijl 8.1 nog wat statische elementen kent.

9.1 zal wel flow control extra krijgen.

• hiostu
de 9000 heeft geloof ik niet van DirectX 9, wel een aantal functies die de Radeon 9700 heeft, zoals het videoshader gedeelte.

Verwijderd

Is een Radeon 9700 de moeite waard als je nu en Geforce 3 hebt , voor bijv ut2003 , Doom 3 etc , of kun je dan beter nog een tijdje wachten?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Je kunt beter een tijdje wachten. Tenzij je alles in high detail wil draaien@ 1280x1024

• hiostu
Ik zou minstens tot de volgende iteratie wachten, R350, NV30. Tenzij je natuurlijk geld over hebt ;).

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
oeh, smikkel
nieuwe videokaarten, kunnen ze eindelijk de prijzen omlaag gooien
als de Ti4200 voor 100 euro over de toonbank gaat dan ga ik het serious overwegen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Reactor Critical need I say more????? (niks korreltje zout, kom hier met die pallet)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43
Schaapje_BlaaT schreef op 08 augustus 2002 @ 17:06:
oeh, smikkel
nieuwe videokaarten, kunnen ze eindelijk de prijzen omlaag gooien
als de Ti4200 voor 100 euro over de toonbank gaat dan ga ik het serious overwegen
Ga daar maar niet vanuit als je kijkt wat de geforce3ti500 nu nog kost.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
de geforce2 ultra is ook nooit echt goedkoop geworden, topmodellen worden dat niet
de mainstream kaartjes zoals de 4200 moeten het hebben van hun prijs/kwaliteit verhouding
en als er dan veel snellere kaarten in omloop komen kan de prijs kelderen
daar hoop ik op, maar ik verwacht het niet direkt ofzo
uiteindelijk is dat ding wel 100 euro, maar dat zal nog wel even duren vrees ik

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1