mjah

omzetting van naam (www.domein.tld) naar IP gaat via dns..
maw: bel een provider, blaat dat je een domein wil..... samen met DNS hosting.. Vervolgens (laat) je de DNS configgen zodat alles bij jouw (vaste) IP uitkomt, en klaar.
let wel op: .nl domeinen zuigen, je MOET kvk hebben.. anders moet je het via via doen en staat het domein NIET op je eigen naam... mocht je ooit gezeik krijgen heb je dus een probleem.
* DJSmiley heeft voorkeur voor .com/net/org/nu enz, lekker op eigen naam
www.gandi.net regged com/net/org domeine voor 12 EUR ex /jaar, incl gratis DNS gebruik .. heb alleen geen ervaring met hun DNS, ik heb eigen dns servers..
omzetting van naam (www.domein.tld) naar IP gaat via dns..
maw: bel een provider, blaat dat je een domein wil..... samen met DNS hosting.. Vervolgens (laat) je de DNS configgen zodat alles bij jouw (vaste) IP uitkomt, en klaar.
let wel op: .nl domeinen zuigen, je MOET kvk hebben.. anders moet je het via via doen en staat het domein NIET op je eigen naam... mocht je ooit gezeik krijgen heb je dus een probleem.
* DJSmiley heeft voorkeur voor .com/net/org/nu enz, lekker op eigen naam
www.gandi.net regged com/net/org domeine voor 12 EUR ex /jaar, incl gratis DNS gebruik .. heb alleen geen ervaring met hun DNS, ik heb eigen dns servers..
Als het de bedoeling is om zelf een server te gaan draaien, moet je eens kijken op http://www.no-ip.com . Je kunt daar nl. een simpel domeinnaampje, zoals pietje.no-ip.com aanmaken en laten verwijzen naar jouw IP-adres, zelf als je een dynamisch IP hebt.
Je kan hier beter niets zetten....
Verwijderd
Kijk eens op http://www.uni.cc
Leuk om eens e.e.a. uit te proberen. Bieden best veel en helemaal voor noppes.
Leuk om eens e.e.a. uit te proberen. Bieden best veel en helemaal voor noppes.
Verwijderd
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met www.joker.com.
com/net/org ook 12 eur/j (geen nl-domein)
daar kan je redelijk veel zelf instellen.
de www. prefix verwijst naar mijn dynamische ip door het simpel weg te laten verwijzen naar mijdomein.dyndns.org
andere prefixen verwijzen naar andere static ip's of subdirs
suc6
m
com/net/org ook 12 eur/j (geen nl-domein)
daar kan je redelijk veel zelf instellen.
de www. prefix verwijst naar mijn dynamische ip door het simpel weg te laten verwijzen naar mijdomein.dyndns.org
andere prefixen verwijzen naar andere static ip's of subdirs
suc6
m
Pagina: 1