Toon posts:

System state backup W2k AS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb een server onder beheer gekregen, waarvan het niet mogelijk is een system state backup via ntbackup te maken, de optie komt gewoonweg niet voor. Herinstallatie service pack gaf geen oplossing. Handmatig, via backup wizard system state backuppen geeft de foutmelding: "no files selected".
Ik heb deze backup nodig, iemand een work around of een suggestie?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als workaround kun je 'm remote backuppen, zie Q315412

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen toegang tot die machine (alleen remote via TS of PcAw), een remote backup is geen optie (op dit moment althans).

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 09:14:
Heb geen toegang tot die machine (alleen remote via TS of PcAw), een remote backup is geen optie (op dit moment althans).
:? Die server staat vast niet in z'n eentje in een netwerk; de remote backup hoeft niet persé naar jouw workstation maar kan ook naar een andere server of workstation die d'r naast staat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Colocatie, achter een firewall, via een vlan, afgeschermd dus. Remote backup is geen optie.
Heb overigens vanochtend Arcserve geinstalleerd, maar weet nog niet of dit het oplost :? , volgens CAI kan ik via Arcserve 2000 de system state niet backuppen, dit zou alleen via een remote agnet kunnen.
Kan het echter niet uitstaan dat dit via ntbackup niet kan, ik kan er ook niets over vinden via ms of google.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

AS2000 kan dit inderdaad, alleen niet zonder de "Universal Client agent for Windows NT4/2000"

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog ff verder gaan spitten, maar remote een system state backup kan niet volgens ms, en de site van CA meldt dat system state alleen remote kan via id client agent.
Ik zoek nog ff verder, als iemand nog een idee heeft?, gaarne..

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 18:50:
Ben nog ff verder gaan spitten, maar remote een system state backup kan niet volgens ms[..]
Euh, je hebt Q315412 niet ècht gelezen, hè? "HOW TO: Back Up the System State Data of a Remote Computer in Windows 2000"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 08 augustus 2002 @ 21:25:
[...]
Euh, je hebt Q315412 niet ècht gelezen, hè? "HOW TO: Back Up the System State Data of a Remote Computer in Windows 2000"
Zeg vriendelijke vriend, als je dit artikel goed leest, en je leest mijn post goed, dan kom ja al snel tot de conslussie dat ik heir geen fl... aan heb.
Kunt wel vliegen af gaan vangen op deze manier maar daar schiet ik niets mee op.
Remote schedulen is niets anders dan via een commando de taken op afstand op de pc uit te voeren, het feitelijke commando wordt nog steeds op de pc uitgevoerd.
bks filetje kan ik ook handmatig wel editten en voor mijn part ieder uur schedulen remote of niet, probleem is dat hij de parameter "systemstate" niet kent.
Buiten het feit dat ik de pc niet kan benaderen vanaf een pc in hetzelfde netwerk.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoef je nie meteen zo chagerijnig te doen . . . 't idee was om je d'r op te wijzen dat je NTBACKUP ook met een command line kunt starten en dat dat niet persé op de console van het systeem in kwestie hoeft gebeuren. Je vertelt nu pas dat ook de command line parameter "system state" niet werkt

En ja, ik heb ondertussen ook wel door dat je geen NetBIOS open hebt staan op die masjien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Brahiewahiewa: jij begint van "je doet echt niet waar ik om vraag", vind je het dan gek dat mensen zo reageren :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu weer iedereen liev :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Arcserve draait maakt netjes backups, ben erachter dat dmv een service pack ik ook naar file kan backuppen. Ik heb te weinig tijd en resources (test machines) om een en ander fatsoenlijk te gaan testen, weet iemand of die system state bruikbaar is als die op dezelfde machine gebackupped is (dus niet remote)?. De site van CA is hier vrij vaag over.
Pagina: 1