Toon posts:

serial cable sniffer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben bezig aan een apllicatie die werkt met een modem op /dev/ttyS0 ... via de seriele poort dus. Nar het schijnt zou er iets bestaan dat ik tussen de modem en de com poort kan hangen, waarop ik kan zien welke data er over die kabel gaat ...

Ik weet dat er software sniffers zijn voor /dev/tty* maar dat kan ik in mijn geval niet gebruiken ... het zou echt iets moet zijn dat ik tussen de modem en de com poort kan hangen. Ik had al gedacht aan een tweede linux bak, maar dat zal mijn probleem waarschijnlijk niet oplossen.

Het probleem is namelijk dat ik bepaalde karakters mis in de applicatie, 'k denk dat de com poort er iets mee doet ... daarom wil ik kunnen zien wat er over die kabel gaat. Het zou bestaan ... iemand ooit al eens gezien ? Of iemand die een merknaam heeft ofzo ?

Thanks !

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik heb ze ooit ook gezien ja , waar weet ik echt niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, AlliedData zou zo iets hebben, maar niets op hun site te vinden. Zal hen morgen eens bellen. Iemand anders die nog suggesties heeft ? :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-04 03:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heel simpel, je sniffer is een extra PC... Je zet de RxD van de sniffer op de TxD lijn die je wilt bekijken. Start Hyperterminal, kies je compoort en je snelheids-settings en klaar!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Zoals sebastius zegt kun je dat met een splittertje en een PC doen, 1 richting op, 2 richtingen kan ook als je 2 seriele poorten en 2 HT-sessies gebruikt. Alleen Rx of TX en SG aansluiten, niet de handshake-lijnen.

Ik gebruik veel een oud monochroom 486SLC-17 laptopje voor dit soort metingen, 1 richting op dan.

Professionele seriele protocol-analyzers bestaan ook, soms standa-alone (HP had hele mooie), soms als accessoire voor een portable. Die hebben dan ook logging- en capture-mogelijkheden, en tonen ook het verloop van de handshake-signalen. De prijs is die van een leuke middenklasse auto.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of gewoon je poort naar je 2e seriele poort laten lopen .. txd com1 -> rxd com2
dan kun je ook alle data monitoren
In via de originele en uit via de ander poort

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jah die pc is misschien een optie ....

De data die aankomt op de seriele poort bevat speciale chars like DC1 (\11), DC3(\13), ik denk dat de seriele poort hier iets mee aanvangt waardoor ik ze niet meer in de apllicatie te zien krijg. De kans is dus groot als ik het doe met een pc, dat die chars daar ook wegvallen ...ik denk dat een standalone de beste oplossing is. Maar daar is niets over te vinden op het net :/

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:49:
Jah die pc is misschien een optie ....

De data die aankomt op de seriele poort bevat speciale chars like DC1 (\11), DC3(\13), ik denk dat de seriele poort hier iets mee aanvangt waardoor ik ze niet meer in de apllicatie te zien krijg. De kans is dus groot als ik het doe met een pc, dat die chars daar ook wegvallen ...ik denk dat een standalone de beste oplossing is. Maar daar is niets over te vinden op het net :/
Als je de seriele poort instelt op "geen software-handshake", dan laat-ie XON en XOFF wel met rust.

Overigens, bestook Google eens met
rs-232 protocol-analyzer
en
rs-232 protocol-analyser
dan krijg je zowel hardware- als software-versies aangeboden.

[ Voor 0% gewijzigd door mvdejong op 08-08-2002 09:50 . Reden: Google suggesties ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wacht es ff .. de seriele poort kent maar 7 of 8 bits data woorden.
Dus de waarde hoger is dan 127(7bits) of 255(8bits) gebeuren er wel gekke dingen ja

maar ik weet dus niet wat voor "waarde" jou characters hebben .... zoek daar eens ?

Iperf

Pagina: 1