[LCD] Kan dit ermee?

Pagina: 1
Acties:

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:23

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een multimediabak voor DVD/DivX/MP3/Ogg/etc...
Deze wil ik gaan aansturen via IR om zo van het toetsenbord en muis af te komen.

Nu wil ik het liefste ook af van beeld via de TV en ik vroeg me af of een grafisch LCD display kan worden gebruikt om een soort van "keuze menu + file explorer" weer te geven.

Om op die manier dan met de afstandbediening er doorheen te scrollen voor het selecteren van bestanden en het wisselen tussen winamp en dvd/divx speler.

Heb al een hele boel threads over LCD displays gelezen maar kom steeds alleen winamp en mobostat weergave programma's tegen.

Bestaat er dus iets van een "keuze menu + file explorer" programma voor LCD?

(hoopt stiekem wel want * Vliegvlug zuigt wat programmeren betreft

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 22:32

decramy

root@birdie:~#

alles kan...
Maar ik denk niet dat het al bestaat...

Wordt t dus TOCH programeren :P

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Hmmm minder, dan gaat het een stuk langer duren voordat ik het werkend heb. :|

Maar wat houdt dat programmeren in?
Is het gewoon mogelijk om de output van ieder willekeur programma, bijv. de windows explorer, met een eigen proggie naar de LCD te dirigeren of komt het er op neer dat ik dan zelf een eigen file explorer moet gaan schrijven?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tuurlijk is dat mogelijk, je moet dan met iets als Visual Basic gaan lullen met een file-manager API en dat naar je LCD sturen. Het grootste werk (de file-explorer zelf) is dus al gedaan, maar je moet nog wel effe de front-end maken...

Verwijderd

je zal ene eigen explorer moeten gaan schrijven, maar dat ik helemaal geen probleem.
file en directory listing opvragen is heel gemakkelijk.
het resultaat daarvan naar je lcd dirigeren. en dan een manier verzinnen om daarin te kunnen selecteren..
je kan zelfs vrij gemakkelijk filteren op bepaalde bestandstypen.

/edit
wat bovenstaande dus ook al zei dus :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 22:45 . Reden: moet sneller leren typen ]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Bedankt voor de replies, maar ik ben dus een onzettende n00b wat betreft programmeren.
(alleen wat bat filetjes gemaakt en een verplichte Pascal cursus op de TU, de C++ cursus heb ik nooit afgemaakt :) )
Vandaar de volgende vragen:

Dus zo'n API is bij elk programma te gebruiken?
Kan gewoon elk programma kiezen en dan met die API interfacen?

Als dat zo is zal ik me toch weer eens in programmeer boeken moeten storten (wilde toch al met java aan de slag).

Vraag ik me nu toch eigenlijk wel af hoe die anderen met een multimedia bak die besturen; gewoon via de TV zeker.
En wat alle die mensen met die grote grafische lcds doen; alleen vanwege de koelheidsfactor gegevens laten weergeven die ook al op de monitor te zien zijn zeker.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou wel iets van Visual Basic gebruiken, is denk ik makkelijker lullen met de API's van Microsoft.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
beetje ncurses voor lcd ofzo? :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Weet niet wat 'ncurses' is, iets voor unix zag ik, maar ik wil mijn multimedia bak toch op windows gaan draaien.

Eerst maar een display thuis hebben (heb me net ingeschreven voor de 240*128 t6963c IA :)) en dan een poging met java of VB wagen.

Mocht ik (ooit) een werkend programma af krijgen dan post ik dat hier wel, zijn vast wel meer mensen in geinteresseerd.

En anders hang ik de LCD maar aan mijn normale compu om zulke nuttige dingen als mobo stats en winamp info weer te geven (heb ik dat ding wel niet voor gekocht maar is stiekem toch best geining) :P

Verwijderd

Ik ben daar heel erg in geinteresseerd en ik denk meerderen met mij. In welke behuizing ga jij die LCD gieten, want ik neem aan dat jij em ook extern wilt gaan gebruiken. Ik zoek zelf naar een geschikte oude video met een platte voorkant... maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Leek mij ook al dat er meer mensen in geinteresseerd zouden zijn daarom verbaast het me eigenlijk dat zo'n programma nog niet bestaat, zeker gezien de populariteit van LCD's tegenwoordig.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je met 'extern' bedoelt, alleen een kastje om de LCD met een losse kabel naar de computer toe lijkt me, maar een oude video lijkt me daarvoor toch weer wat te groot.
Of wil je daar toch ook de hele compu in bouwen?

Zelf wil ik gebruik gaan maken van een oude Dell dimension m166a kast http://support.ap.dell.co...rols.htm#Desktop%20System.
Is mooi ~42cm breed en de hoogte vindt ik niet zo belangrijk want past toch wel in mijn AV meubel. Vindt het belangrijker dat de insteekkaarten er gewoon in kunnen.

Was eigenlijk van plan in het linker gedeelte van de kast (met het dell logo, ben ik daar ook gelijk vanaf :) ) de LCD te integreren, maar het LCD is toch wel erg groot.
Wordt dus wel een grotere mod dan ik dacht en als het niet lukt ga ik op zoek naar een andere kast waar het wel past of maak een custom front.

De bedoeling is de boel antraciet te spuiten (heb ik namelijk nog een bus autolak van liggen)

Verwijderd

het bestaat ik heb het ergens gezien maar dat was voor onder linux dus zal het ook vast wel voor onder windows te krijgen zijn

het stond btw ergens op DIT forum dus ff wat beter zoeken dan he :P

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Weet jij (of iemand anders) toevallig nog de naam van dat programma?
Dat zoekt wat makkelijker.
Got search wil zowiezo nog niet lekker en op internet kan ik ook weinig tot niets vinden en dat is dan ook nog voor andere controllers.

Lijkt er sterk op dat het toch een DIY klus wordt.
* Vliegvlug gaat zich maar eens in java verdiepen ;)
Pagina: 1