Toon posts:

PC loopt met games vast, need help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik word dus gek 8)7 zoals het nu gaat .
ik heb dus mijn xp1800+ aant werken zonder dat hij vast loopt met opstarten enzo draait nu op 36 graden dus das wel ok ik heb er dan ook zon grote ventilator voor kamers mee te koelen aangehangen >:) >:)
ps de bios was out of date

maar nu gaat geen enkel spel na 2 a3 min spelen crash vast heel de pc zelfs counter-strike wat bijna niks van cpu usage aangeeft en draait op een temp van 38 graden dan wth heb ik me dan nu aan de hand???

please info of help

ps-2
ik heb dit niet als mijn processor op 1150mhz zet in de bios

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je voeding te brak is en niet genoeg power kan leveren als je proc op volle snelheid loopt. Probeer eens een andere voeding?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb een 300w voeding denk je dat het daar aan ligt de man van de winkel zei dat alles ok was met stroom gebruik
ik had er wel teveel coolers in hangen maar die draaiden toch niet dus was het ok , maart ik denk wel dat je gelijk hebt ik heb een gehoort of gelezen hier op TWEAKERS dat als je voeding warme lucht uitblaast dit duidt op te weinig voedings vermogen ... maar dan andere zaak mijn neef heeft nu al 2 maand percies hetzelfde staan als ik nu heb en die heeft no probs met zijn 300w voeding.
greetz

Verwijderd

misschien de videokaart die te heet word, spellen gebruiken die veel meer
als andere programma's (die geen uitgebreide 3d-processing nodig hebben) wel gewoon langere tijd goed draaien, moet je daar misschien eens aan voelen/naar kijken...

edit:
typo's

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 22:24 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
btw hier is pic van de stroom dingen :-)
[img]www.users.skynet.be/bk323718/settings.JPG

greets alvast

Verwijderd

Topicstarter
damn
Afbeeldingslocatie: http://www.users.skynet.be/bk323718/settings.JPG
sorry

en ik heb een ecs k7s5a moederbord

videokaart nee kan niet ik heb geforce2 mx 400 64drr kaart dus die is gekoeld

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk323718/settings.JPG
dit is het jesus ben er niet bij vandaag :| ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 22:24 . Reden: foutje bij het url van de pic ]

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35

Exterazzo

Qeasy

Afbeeldingslocatie: http://www.users.skynet.be/bk323718/settings.JPG

Audentia

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:49
Heb ook zo'n K7S5A, liep vroeger ook wel eens vast.
Die temp van 38 °C, ben je zeker dat die van je proc is ipv van je case?
Mijn casetemp is namelijk ongeveer 38 °C, dus heb ik zo'n vermoeden dat je een sensortje verkeerd ingesteld hebt.

Ik heb overlaatst nog een Enermax en een Zalman gestoken, wat de temp toch wel serieus heeft doen dalen, maar hetgeen echt heeft geholpen was bij mij dus de Enermax voeding, die toch wel betere voltages neerzette tov mijn standaard voeding. En op alle voltages geeft ie dubbel zoveel amp. Sindsdien geen vastloper meer gehad :)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Los van wat het probleem nu veroorzaakt: staar je niet blind op het wattage dat op de voeding staat. Laatst heb ik in een andere PC (steeds onverklaarbare vastlopers) een 300 W voeding vervangen door een Enermax. De PC was een bijna kale PII, dus die had bij lange na die 300 W niet nodig, maar de problemen waren wel verholpen. Sommige voedingen zijn gewoon regelrechte rotzooi.

Probeer de voeding eens uit te wisselen met een fatsoenlijk exemplaar, zou ik zeggen.

edit:

Heh heh, check het verhaal van Fragbeestje :)

[ Voor 0% gewijzigd door ESteg op 07-08-2002 22:32 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben zeker van de temp want in de bios staat hetzelfde dus. voor cpu en case :)
maar je ik heb er zon grote ventilator aan mijn case gemaakt die normaal zo gewoon de woonkamer moet koelen dus daar ligt het niet aan
maar hoe zit het met de voltages zijn die goed of slecht want ik ben daar nog niet goed in dat te herkennen:) zal wel komen zeker

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is een silent aopen heeft me toen best veel gekost dus...
maar ik ga me een 400w voeding halen morgen en dan kijken voor een goed merk ook
als het probleem inderdaad bij de voeding ligt natuurlijk

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 22:14:
hmm ik heb een 300w voeding denk je dat het daar aan ligt de man van de winkel zei dat alles ok was met stroom gebruik
ik had er wel teveel coolers in hangen maar die draaiden toch niet dus was het ok , maart ik denk wel dat je gelijk hebt ik heb een gehoort of gelezen hier op TWEAKERS dat als je voeding warme lucht uitblaast dit duidt op te weinig voedings vermogen ... maar dan andere zaak mijn neef heeft nu al 2 maand percies hetzelfde staan als ik nu heb en die heeft no probs met zijn 300w voeding.
greetz
heb 350W Enermax voeding, blaast na een avondje gamen ook warme lucht. Flauwekul dus dat het duidt op te weinig vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
ok heb net een test gedaan met PRIME95 dat de cpu op 100% gebruikt met cpu liep met 1 van 36->37 graden omhoog mijn sensor 2 stond in 23 sec op 100graden celcius krankzinnig
toch.. hmm wat is percies sensor 2 want ja als dit zo heet loopt cool ik hem

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb net gewoon ff cs gedaan en snel afgesloten na 15sec kijk wat ik las op mijn speedfan
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk323718/2.JPG
sorry tis nog al groot

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
/offtopic
Gebruik aub alt+print scrn blijft de layout tenminste een beetje heel

(Mijn iRacing Profiel)

Verwijderd

weer een XP1800 op een k7s5a die niet goed werkt :? ist een rage ?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Heb je nou eigenlijk de nieuwste bios? Heb je een merk geheugen? Wat voor videokaart heb je?

Temp 2 is je chipset. denk ik. Die heeft een koelblokje dat vast zit met dubbelzijdig plakband.

Ik weet niet hoe handig je ben met moederborden? Maar als je een beetje voorzichtig bent dan kun je dat blokje erafhalen en er wat koelspul onder smeren. Vastlijmen met 3 secondenlijm, alleen de hoekjes. Men zegt dat dat helpt.

Je kun ook net als ik er het koelblokje afhalen en er een koelblokje met fan opzetten.

En de laatste optie is om gewoon een fan op het blokje te schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jbekkers/yoman/temp.gif
Zo ziet het er bij mij uit.

edit:
Je heb toch een ECS k7s5a he?

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

omg kan je wel gaan bakken op je 2e sensor
wat ik had tijdje terug dat mijn stekkertje van me pcu fan niet goed zat en af en toe uitviel
mischien moet je daar even naar kijken

Mijn Specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
topictitle van wat overbodige (te veel '<' en '>' ) tekens ontdaan en ietsje duidelijker gemaakt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ja dankje maar ik had mijn probleem al kennende gemaakt met het eerste deel hiervan maar daar reageerde niemand meer op daarom

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je zo'n grote fan erop hebt kan het best teveel stroom eten hoor!
haal die er gewoon eens af.

Tweakers Discord

Verwijderd

BTW; heb je wel eens van .... punten,,,,,,, komma's en HHHHH hoofdletters gehoord? :O
Pagina: 1