Gigabyte GA-7VRXP keyboard dood??

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo, ik heb vandaag een mooi pakketje binnengekregen, bestaande uit een kast, geheugen, een Athlon XP 2000+ en een mooi Gigabyte GA-7VRXP mobo (rev 2.0!!). :D

Alles is mooi in elkaar gezet, en start ook op, maar het toetsenbord lijkt niet te werken. Zo kan ik het bios niet in als ik op del druk, en de toetsen caps en num doen het ook niet. ;(

Als ik niets doe, en mijn oude hdd erin stop, dan wil hij naar windows, en dan vraag hij offik wil starten in veilige modus, of normaal (winxp). Hier werkt het toetsenbord ook niet, ik kan geen pijltje omhoog/omlaag doen. :(

Verder kan ik zeggen dat de NUM en CAPS lampjes heel even een paar keer flikkeren als de pc aangaat, maar verder is mijn toetsenbord dus dood. :( :(

Iemand die weet wat het kan zijn, wat de oorzaak kan zijn, en wat een mogelijke oplossing is? Zou gaaf zijn. :) _/-\o_

Verwijderd

Al een ander toetsenbord geprobeerd??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 22:00:
Al een ander toetsenbord geprobeerd??
Inderdaad, dat is wel het minste wat je kunt proberen. Ik zou dat gedaan hebben, voordat ik uberhaupt zou posten hier, maar goed.

• Skate2000
Ik heb 3 verschillende toetsenborden geprobeerd, en deze ook op een andere pc, ze doen het, daar ligt het dus niet aan. Het ligt aan de PC (mobo dus).

Kunnen het nog meer dingen zijn? Ik heb in een andere thread iets gelezen over een keyboard fuse die door kan ofzo. Waar zit die, of wat is dit?

En wat kan het anders zijn?

edit: een ps2 kan toch eigenlijk niet stuk zijn op een nieuw mobo?

Verwijderd

heb je ook al eens een USB keyboard geprobeerd?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

PS2 kan best wel kapot zijn, maar idd probeer eens een USB toetsenbord.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

heb je um niet verwisseld met de muis mischien ? :)

en als je muis het wel doet kan je PS2 niet dood zijn door sluiting :+

• Skate2000
OK, ik heb 'm iig niet in de verkeerde poort gestopt, die voor de muis dus ;) Maar is het zo, dat als een PS2 muis het wel doet, dat de poort gewoon goed is?
Sja, wel leuk, maar dat kan ik niet testen, omdat ik heel windows niet te zien krijg :(

Verder dat van dat USB keyboard is wel een goede ja, dat ga ik maar eens proberen, maar is het niet zo dat je met een USB keyboard niet in het bios kan? Omdat USB pas in Windows werkt?

Mocht het wel werken, dan kan ik natuurlijk ook gewoon een USB keyboard aanschaffen, en dan doet mijn PC het weer. :) Kick ass..

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
USB is ook aktief tijdens opstarten / dos enz

Specs

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Of je mobo terugsturen en een goeie eisen. Over de Gigabyte's doen ze toch niet moeilijk.

Laat wel even weten of een USB-tb heeft gewerkt!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Skate2000
OK, ik heb net een USB-keyboard geleend. Die ga ik proberen als ik thuis ben, en uiteraard zal ik mijn bevindingen doorgeven. Maar is het niet zo, dat wanneer ik mijn proc. van het mobo haal (stel dat ik 'm toch terug moet sturen), dat dat geleidingslaagje dan nie tmeer werkt (tussen de proc en de koeler)?

Moet ik dan pasta gebruiken ofzo? Naja, laat ik maar nie tvooruit lopen op de situatie, eerst testen :)

• Skate2000
En dat hebbik gedaan, hij werkt wel met een USB-bord. :\ wat moet ik hier nou mee? Ik dacht eerst dat ik dan gewoon met een USB bord klaar zou zijn, maar als ik bijvoorbeeld voor Windows moet kiezen tussen normaal, safe mode enzo, dan doet een USB-keyboard het bijvoorbeeld (nog) niet.

Of als je van CD boot, dan zegtie "Press any key to boot from CD...." Maarja, dan werkt het toetsenbord nog niet, dus booten van CD lukt niet..

Kan dit alleen met een PS2 keyboard? Zo ja, dan moet ik ff gaan bellen/ruilen. :'( Bah

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mijn mobo is er een bios optie enable USB keyboard.
Heb je daar al naar gekeken?
Pagina: 1