Toon posts:

Hoe maak ik een foto cd met Nero??

Pagina: 1
Acties:
  • 677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi y'all,

Ik ben net terug van vakantie 8) en wil van m'n vakantie foto's een cdtje maken.
Bij mijn net gekochte (had nog wat geld over.. :9 ) brander zit Nero en ik hoopte dat ik hiermee een foto cd kon maken, maar ik zie niet hoe.
Moet ik hiervoor eerst een plugin downen..??

TU

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 14:32

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Gewoon DATA schijf...

Be fast .... Be furious....

Verwijderd

Ik gebruik altijd PhotoCDBrowser, da's een autoplay programma'tje dat een slideshow weergeeft
beetje pielen met een .ini filetje voor de instellingen, maar werkt prima

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Verwijderd

of zoals ubermaestro zegt natuurlijk
http://www.vcdhelp.com/nerophoto.htm

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Een foto cd wat bedoel je daar mee? Want ik wil ook een foto vcd maken. Nou zag ik net die tutorial van norther boven mij. Dat vin ik opzich goed gaan. MAar is er er ook een ander programma/mogelijkheid om van elke foto zaeg maar een chapter te maken. Dat je gewoon op next kan drukken?

.

Verwijderd

Je kan met nero (Express 5.5.9.0?) een vcd maken.

Als je dan alle foto bestanden (JPG of iets dergelijks) sleept naar Nero, maakt nero zelf een menu met Thumbnails van de foto en omschrijving. Ook kan je het type menu instellen: 6/12/15 thumbnails, geen thumbnails, background enz.

Tevens kan je met de next knop de cd doorlopen heb reeds meerdere cd's gemaakt en dit werkt perfect op een normale DVD speler.

Succes

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

dus als je op next drukt krijg je de volgende foto te zien? Dat zou wel super vet zijn!

.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 01:35

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

iedereen heeft het over VCD, ik kwam tegen dat je het als SVCD moest instellen. Dan kun je gewoon foto's naar je CD slepen. Hij maakt er dan een slideshow van. Je kunt instellen dat je met NEXT naar de volgende foto gaat, maar je kunt ook zeggen dat elke foto bijvoorbeeld 5 seconden lang op het beeld moet blijven staan en dan naar de volgende moet.
Maar ik neem aan dat je dat ook kunt als je hem als VCD brandt

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Svcd schijnt klote kwaliteit te zijn oid vaags zei de verkoper van de dvd-speler.

Ik probeer het wel even.

.

Verwijderd

svcd zou dezelfde kwaliteit kunnen/moeten zijn als dvd (alleen gaat er minder op: ca 650 MB vs 4,7 GB of zoiets) Maar goed lees: http://www.vcdhelp.com en je weet 'alles'
btw: ik heb nog geen svcd kunnen maken; mijn (goedkoop) dvd-spelertje (AIWA) leest hem niet (of zo). Hebben anderen wel goede ervaring met AIWA?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

okeej, ik ben nu een video-cd aan het branden (totaal 265 mb oid aan foto's) maar deze compressed hij tot 60 mb! Hoe kan dat? Volgens mij krijg je dan klink-klare-bagger.

.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het kan met Nero (gewoon als svcd branden). Alleen het menu dat hij maakt werkt bij mij voor geen meter (doet het alleen op de computer).

edit:
O, ja. voor wie zich nog steeds afvraagd "Hoe?". Dit is dan misschien wel handig http://www.pcu.nl/nerofoto.htm ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 08-08-2002 12:22 . Reden: Maar hoe dan? ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Maar ook met s-vcd compressed hij het naar heel klein. Ik wil gewoon volledig kwaliteit. Hoe doe ik dat dan?

.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik neem aan dat als je er een SVCD van maakt, dat Nero de plaatjes schaalt naar TV-resolutie. Dat scheelt dus enorm in opslaggrootte. Je kan dus het beste ook nog een echte Photo-CD maken (hoe dat moet, weet ik niet) want daar kan je geloof ik gewoon afbeeldingen op opslaan zonder kwaliteits- of grootteverlies.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AkroBatik schreef op 08 augustus 2002 @ 13:07:
Maar ook met s-vcd compressed hij het naar heel klein. Ik wil gewoon volledig kwaliteit. Hoe doe ik dat dan?
Hij zet die plaatjes gewoon om naar een filmpje dat een aantal seconden duurt waarna het volgende filmpje weer wordt afgespeeld. Ik weet niet precies wat de resolutie is van svcd, maar dat is dan natuurlijk ook de resolutie die je overhoudt anders kan je dvd-speler er niks mee.

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff ulead Picture DVD show gedowned en dat is wat ik hebben wilde..

Nice slide show, en heel eenvoudig!!

Ik mag geloof ik niet bedanken voor de reacties.. ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 23:59:
Ik heb ff ulead Picture DVD show gedowned en dat is wat ik hebben wilde..

Nice slide show, en heel eenvoudig!!

Ik mag geloof ik niet bedanken voor de reacties.. ;)
Gebruik ik zelf ook tegenwoordig. Werk echt goed, maar het heeft niets met Nero te maken daarom begon ik er niet over }:O

/▌

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:55
* Treenaks houdt't bij 3000x2000 .pcd plaatjes op een PhotoCD (XA CD met wazige properties)

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Wat ik wel jammer vindt, is dat Nero (als je gebruik maakt van de menufunctie) niet meer dan 99 foto's aan kan. Dan brand ie de rest wel mee, maar ze verschijnen niet meer in het thumbnailmenu en kun je ze dus ook niet meer afspelen op je dvd-speler :(....
Of iemand moet daar natuurlijk weer een truukje voor weten?

* jellyshock lijkt het leuk als dit een topic kan worden over foto-cd software....

aAarGhh

Verwijderd

Marzman wrote: "Ik heb ff ulead Picture DVD show gedowned en dat is wat ik hebben wilde..
Marzman, waar heb je dit prog(je) vandaan ?

Verwijderd

Treenaks schreef op 09 augustus 2002 @ 00:13:
* Treenaks houdt't bij 3000x2000 .pcd plaatjes op een PhotoCD (XA CD met wazige properties)
Kun jij hier wat meer uitleg overgeven :?

Welke vage properties je gebruikt en hoe je de files omzet naar .pcd (zoiets als de 'batchconversion' van PSP ?).

Gebruik je dan Nero of een andere (author) tool om ook dat menu erbij te fikken.

Die VCD mogelijkheid van Nero is grappig maar ik wil net zoals bij die oude cd-i spelers de mogelijkheid hebben om te zoomen in een foto.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 09:56:
Marzman wrote: "Ik heb ff ulead Picture DVD show gedowned en dat is wat ik hebben wilde..
Ik heb hem via Imesh... Maar dat mag niet hoor... :X O-) ;)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:55
Die PhotoCDs schijn je nog bij speciaalzaken te kunnen laten maken van je negatieven.. sommige DVD spelers snappen ze, CD-i spelers snappen ze en Kodak heeft ook een paar apparaten uitgebracht om ze te lezen.

En natuurlijk PCs

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 09:56:
Ulead dvd picture show is idd via diverse manieren te verkrijgen. Het werkt op zich wel goed, je kunt zelf een menu maken waar je diverse slideshows onderhangt. Je kunt de menu's en de slideshows allemaal voorzien van een eigen muziekje. Het is alleen jammer dat de muziek op de DVD speler wel eens "hikt" en dat sommige foto's fouten vertonen (random). Je kunt zelfs nog kiezen of je een VCD of een DVD wil maken. Wellicht dat mensen met een DVD brander kunnen testen of dan wel alles goed gaat (foto en muziek kwaliteit...)

Ik ga eens proberen met NERO, moet wel minimaal dezelfde opties bieden als de ulead software.

Is er niemand die nog andere software kent die ook alle "Ulead opties" heeft?

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

Gorefest

serial killer.

Het kan ook met Win On Cd. Hiermee kun je ook een compleet interactieve SVCD Photo cd maken. Ik ben er alleen nog niet precies uit hoe het werkt. De help functie bied niet echt uitkomst.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Treenaks schreef op 17 augustus 2002 @ 22:29:
Die PhotoCDs schijn je nog bij speciaalzaken te kunnen laten maken van je negatieven.. sommige DVD spelers snappen ze, CD-i spelers snappen ze en Kodak heeft ook een paar apparaten uitgebracht om ze te lezen.

En natuurlijk PCs
Beetje offtopic,

Heb ik laatst laten doen met een filmrolletje. Viel me zwaar tegen; zelf de fotos onder de scanner doorhalen ziet er stukken beter uit.

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

Gorefest

serial killer.

Hier staat een test van verschillende programma's om een foto cd te maken!!!
http://www.chip.de/produk...odukte_tests_8784633.html

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
jellyshock schreef op 09 August 2002 @ 09:19:
Wat ik wel jammer vindt, is dat Nero (als je gebruik maakt van de menufunctie) niet meer dan 99 foto's aan kan. Dan brand ie de rest wel mee, maar ze verschijnen niet meer in het thumbnailmenu en kun je ze dus ook niet meer afspelen op je dvd-speler :(....
Of iemand moet daar natuurlijk weer een truukje voor weten?

* jellyshock lijkt het leuk als dit een topic kan worden over foto-cd software....
Sorry voor het schoppen van dit topic maar ik heb gisteren voor het eerst zo'n CD gemaakt en vraag me eigenlijk ook af of er ergens een optie zit (of een tooltje beschikbaar is) waarmee je die waarde van 99 kunt verhogen. 99 foto's op 1 CD is wel een beetje aan de lage kant en andere niet in het menuutje zetten is ook niet echt mooi. Heb ze nu zonder menu op de CD gezet en het werkt wel maar het is niet makkelijk te browsen :|

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Ja ik zou ook wel eens willen weten of dat uberhaupt mogelijk is om meer dan 99 foto's op zo'n nero cd te maken (met menu).
Ik ben nou al twee dagen alle topics er op na aan het pluizen via de search, google en sites als dvdrhelp.com/vcdhelp.com etc, maar ik krijg maar geen goed antwoord gevonden.

Alle oplossingen die ik voorbij zie komen gebruiken een (in mijn ogen) een nepoplossing door er een mpeg stream van te maken.
Ik zou toch ook graag willen weten of het mogelijk is om gewoon met die handige menuutjes een (s)vcd te maken waarop de highres jpg foto's te zien zijn.

Ik hoef niet perse een mp3 als achtergrond muziek te gebruiken, maar het zou toch wel gaaf zijn.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Welk programma voor photo cd voor DVD speler
[rml][ jpg 2 avi] programma gezocht[/rml]
Vakantie foto's afspelen op een dvd speler.
[rml][ foto vcd] Krijg slechts 99 fotoos te zien.[/rml]

Misschien eerst nog maar even zoeken?

Voor luie mensen... Ruim 2400 resultaten. Zal vast wel iets tussen zitten.....

en anders kicken we even een drie maanden oud topic omhoog.... wacht eens, dit is al de tweede kick..... origineel is van vorig jaar augustus... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Schonhose op 15-09-2003 12:28 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Royz
  • Laatst online: 09-08 23:26

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind dat foto's op tv's zo gaan trekken en een erg onrustig beeld geeft :/. Of is dat ongewoon en heb ik iets fout gedaan :?.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Royz schreef op 15 September 2003 @ 12:27:
Ik vind dat foto's op tv's zo gaan trekken en een erg onrustig beeld geeft :/. Of is dat ongewoon en heb ik iets fout gedaan :?.
Dan doe jij iets anders dan mij, want ik heb er geen last van. Zie bovenstaande links voor meer info....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Bever
  • Laatst online: 05-08 15:21
Witlof schreef op 10 July 2003 @ 13:13:
[...]

Sorry voor het schoppen van dit topic maar ik heb gisteren voor het eerst zo'n CD gemaakt en vraag me eigenlijk ook af of er ergens een optie zit (of een tooltje beschikbaar is) waarmee je die waarde van 99 kunt verhogen. 99 foto's op 1 CD is wel een beetje aan de lage kant en andere niet in het menuutje zetten is ook niet echt mooi. Heb ze nu zonder menu op de CD gezet en het werkt wel maar het is niet makkelijk te browsen :|
Je kunt er wel meer op zetten alleen niet met een overgang ertussen. Wil je toch een overgang (uiteraard) Verdeel de foto's dan over meer delen. Zo kun je wel alle foto's op 1 cd hebben en kun je kiezen welke serie je wilt bekijken in het menu. Zo hou je het ook overzichtelijker. Paar honderd foto's in 1 show is wel erg veel. Mooier is dus om ze op te delen in onderwerpen bijvoorbeeld. Of in geval van vakantie week 1, week 2 e.d.

• Bever
  • Laatst online: 05-08 15:21
Athos schreef op 15 September 2003 @ 12:28:
[...]

Dan doe jij iets anders dan mij, want ik heb er geen last van. Zie bovenstaande links voor meer info....
Bij hebben sommige foto's het wel en sommigen niet, heel raar. zou ook aan de kwaliteit van de speler kunnen liggen natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door Bever op 15-09-2003 12:33 ]

Pagina: 1