[Kabel]Cable Wanadoo Basic en Win2K

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn Pa heeft ook maar eens besloten een permanente verbinding aan te schaffen, wat doet ie neemt hij Cable Wanadoo Basic en hij draait Windows2000. Dit schijnt dus problemen te geven ivm het PPPoE protocol en uiteraard kloppen de waarschuwingen. Wat gebeurd er hij logt in dat gaat prima maar na een een paar minuten stopt het dataverkeer gewoon en een minuut later verbreekt de server de verbinding. De enige oplossing is om de het modem uit te zetten en na een minuut weer aan te zetten, even wachten tot het RF lampje continu brandt en je kan weer verbinden. Maar je kan al raden wat er gebeurd, na een paar minuten heb je hetzelfde probleem weer. Is er toevallig iemand die hier een oplossing voor heeft of weet waar het aan ligt ?

It takes one to know one...

• Dubbeldrank
  • Niet online
Niemand ?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

inXs

known as inXs

Ik denk dat je beter ff de helpdesk kan bellen, oké ik weet het ik heb ook basic gehad en je moet lang wachten daaro bij die helpdesk.. Maar ik heb verder wel altijd goed advies gekregen.

superB

• Dubbeldrank
  • Niet online
bl!kje schreef op 08 augustus 2002 @ 19:23:
Ik denk dat je beter ff de helpdesk kan bellen, oké ik weet het ik heb ook basic gehad en je moet lang wachten daaro bij die helpdesk.. Maar ik heb verder wel altijd goed advies gekregen.
De tip om de stekkers te trekken kwam van de helpdesk ! :D

Volgens mij lag het probleem niet aan 2000 aangezien het de 2e en 3e dag een stuk beter gaat en hij er niet meer uitklapt. Het zal wel aan Casema hebben gelegen.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
En als het probleem zich toch voortzet, dan maak je toch ff een freesco bakkie van een wegwerp 486....

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Gebruik je de casema software of RASPPPoE? Casema software werkt in ieder geval niet goed onder 2000... Ik heb zelf RASPPPoE gebruikt en dat werkt op zich goed :)

• Dubbeldrank
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 13:39:
Gebruik je de casema software of RASPPPoE? Casema software werkt in ieder geval niet goed onder 2000... Ik heb zelf RASPPPoE gebruikt en dat werkt op zich goed :)
Daar had ik ook iets over gelezen, nu is de NTS software van de Casema CD geinstalleerd om het te laten draaien. Als hij terug is van vakantie ga ik maar eens met die RASPPPoE spelen. Thanx voor de tip iig. Wat ben ik toch blij dat ik ADSL heb :)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Gewoon je modem als 28K8 stadaard instaleren.. naar 4 bellen en voila..

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

ilovetechno schreef op 09 augustus 2002 @ 19:12:
Gewoon je modem als 28K8 stadaard instaleren.. naar 4 bellen en voila..
ik denk dat hij com21 heeft, geen demos!
RasPPPoE is een goede oplossing ja.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dubbeldrank
  • Niet online
Tourniquet schreef op 10 augustus 2002 @ 00:10:
[...]

ik denk dat hij com21 heeft, geen demos!
RasPPPoE is een goede oplossing ja.
Klopt het is een com21 ! Ik had hem ADSL geadviseerd omdat ik daar zelf zeer tevreden mee ben maar hij heeft toch voor deze oplossing gekozen aangezien hij toch alleen maar mailt en surft dus veel bandbreedte is overbodig en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Het is ¤29,95 per maand en dat is nog altijd goedkoper dan telefoontikken.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26

theezeefje

Poehee

Hier iemand van Casema :P

Onder win2k kun je beter geen NTS gebruiken, want dan krijg je gegarrandeerd een probleem met je DNSomzetting.
Alternatief voor NTS is RasPPPoE, is speciaal voor Win2k geschreven. Heeft als voordeel dat je gewoon een inbelverbinding voor je Com21 kan aanmaken.

FF als tip:
Installeer NOOIT alles van de CDROM, maar alleen de NTS indien nodig, want de rest is butt :P

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

'kheb Wanadoo Broadband Basic onder Win XP.
Je moet idd niet de software gebruiken die je erbij hebt gekregen, heeft Casema mij zelf afgeraden.
Gewoon handmatig installeren dan kom je er wel :)
btw ik gebruik PPPoE, 'kweetnie wat 't verschil is met RasPPPoE maar zal wel niet tot nauwelijks verschil maken ;)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26

theezeefje

Poehee

RasPPPoE is te vergelijken met de breedband (PPPoE) verbinding in WinFP
gewoon via 'dial-up'

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

In theorie is RasPPPoE hetzelfde als die van inbelmanier onder XP dacht ik. Maar bij werkt hierbij mijn internet op de netwerk computer niet goed (bepaalde sites wilde niet laden), dus uiteindelijk ben ik maar weer naar RasPPPoE teruggestapt :).

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik had zelf het probleem ook in het begin, maar ik ben nu alweer twee dagen intensief online, nog nergens vanaf gekicked.

Gewoon die NTS software geinstalleerd, hij logt met een paar aanpassingen in de software automatisch in bij het opstarten. Werkt perfect hoor!

Ik denk dat er gewoon in het begin wat probjes waren. Dat gaat vanzelf over lijkt het wel...

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Hoe tegenstrijdig ook met het vorige bericht, mijn "Basic" verbinding ondervindt nu al drie dagen hetzelfde probleem.
Heb het probleem met NTS, waar het redelijk heftig is, maar nu ook met RasPPPoE.
Dat is dus niet de oplossing.

Ik was zondag bezig met het maken van een Freesco bakje, maar dat kreeg ik niet aan de praat. Daarvoor heb ik de ISA netwerkkaart uit mijn computer gehaald en in die Freesco bak gezet. Later heb ik het dus weer teruggezet in mijn computer zoals het was, maar nu werkt het dus niet meer. Sinds dit grapje wil inet dus niet meer

Heb windows 2k opnieuw geinstalleerd, SP3 erop gezet, updates geinstalled. Maar nu doet hij weer zo raar! Ik blijf er maar vanaf gemieterd worden.
En aangezien dat nu al drie dagen duurt, en het probleem niet af lijkt te nemen zit er iets goed fout...

hopenlijk heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleem.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

niemand?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm ... ik neem aan dat je een NIC 10/100mbit gebruikt om verbinding te maken met je kabelmodem ? Of zie ik dat verkeerd?

Moet ie dan niet op 10MBIT Half Duplex staan (kan nergens teruglezen dat dat gebeurt is), althans dat is in regio Rotterdam met Chello com21 modems wel het geval (geweest).

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13

Knal127

Een raar geval...

Ik weet niet waar het gerucht vandaan komt dat Wanadoo Cable Basic niet met Win2K samenkan. Ik heb op mn pc windows 98 en win2K staan en in allebei kan ik probleemloos internetten. Ik gebruik echter niet de bijgeleverde Wanadoo-CD om het internet te installeren maar een bestandje wat ik ooit gedownload heb via de wanadoo-site.
Als je interesse hebt kan ik je het exe-bestand doormailen? t is 5.23 MB

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Ik heb een 10Mbit ISA netwerkkaart van Realtec eraan hangen, ik weet echter niet of die op half duplex ingesteld staat. Ik heb met de configuratie util dat gedeelte op automatisch gezet :)

En wat het inbelprogramma betreft: ik dank je heel vriendelijk voor het aanbod, maar RasPPPoE is het beste programma om te gebruiken voor PPPoE verbindingen. Het is maar iets van 300KB groot en is speciaal voor W2k geschreven. Daarom snap ik ook al niet waar het aan kan liggen.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

schop

Ik heb inmiddels geprobeerd met een andere kaart te internetten, met een 8139 10/100 Mbit. Dat werkt wel :S
maar een 10Mbit voor mijn netwerk is toch niet echt optimaal... want de 10Mbit werkt namelijk wel met het thuisnetwerk...
Pagina: 1