Toon posts:

ARGH, Proc kapot!?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help!!!!!!!!!

Ik denk dat m'n proc kapot is gegaan sinds ik net een Thermal Take Volcano 7+/universal op mijn AMD Athlon XP 1800+ heb geplaatst.

Toen ik hem aanzette, rook ik meteen een verbrandde lucht en zette hem meteen af..... :(
Ik haalde de TT er weer af en de proc eruit en ja hoor een klein vloeistof en een bobbeltje in links onder de core.

Had eerst de Titan grease erafgehaald en met die Siliconenkit (die erbij zat) de core ingesmeerd.

De koperen koelvinnen waar de TT opzat, zat goed op de proc.

Nu start hij niet meer op........................... ;(

Hij is niet eens overgeclocked. Nooit OC'ed geweest..............

Is mijn proc nu naar de haaien ? Kan ik dan deze wel terugsturen naar de fabrikant voor garantie? Heb deze proc sinds februari dit jaar.......

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik denk dat het kapot is, klinkt lullig, maar PICS!! Niet om te lachen, maar om te kijken hoe het eruit ziet en of het echt kapot uitziet. Verkeerd geplaats...Geen idee hoe het zit met gerantie. Rot voor je !

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik er pics van kan maken. Hold on

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:28:
Ik zal eens kijken of ik er pics van kan maken. Hold on
* We Are Borg is holding on Seven of Nine :+

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:25:
Is mijn proc nu naar de haaien ? Kan ik dan deze wel terugsturen naar de fabrikant voor garantie? Heb deze proc sinds februari dit jaar.......
Ik denk dat je garantie op je buik kan schrijven , duidelijk gevaal van user abuse...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
MightyRaven schreef op 07 augustus 2002 @ 21:29:
[...]

Ik denk dat je garantie op je buik kan schrijven , duidelijk gevaal van user abuse...
Hoe kom je erbij? User abuse??
Dat kan niet. Hij zou in principe zo simpel moeten werken met wat ik gedaan had.........

Alleen in geval van overclocken zou pas sprake zijn van User Abuse..................
En ik had hem NIET overclocked.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:35:
[...]

Hoe kom je erbij? User abuse??
Dat kan niet. Hij zou in principe zo simpel moeten werken met wat ik gedaan had.........

Alleen in geval van overclocken zou pas sprake zijn van User Abuse..................
En ik had hem NIET overclocked.
Koeler bevestigen en dat te grof doen/ verkeerd bevestigen is user abuse. Ik zeg niet dat je niet voorzichtig heb gedaan, maar daar kunnen zij het op gooien

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 07 augustus 2002 @ 21:36:
[...]

Koeler bevestigen en dat te grof doen/ verkeerd bevestigen is user abuse. Ik zeg niet dat je niet voorzichtig heb gedaan, maar daar kunnen zij het op gooien
De koeler zat er goed op en heb het met zoveel voorzichtigheid gedaan dat ik zelfs uiterst geconcentreerd te werk ging............

Heb er een half uur over gedaan om de koeler er goed op te zetten.

Maar Exile zal niet moeilijk doen, denk ik. Heb daar goede banden mee.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Meestal zal dit op user abuse worden gegooit

ik heb zelf ook eens zoiets gehad met mijn a-xp 1500+, en dat heeft 2,5maand geduurd voordat ik uiteindelijk gelijk kreeg (winkel had de cpu doorgestuurd naar leverancier)
ik heb deze toen ingeruild voor een intel, ik vind gewoonweg belachelijk dat amd geen heatspreaders op hun cpu zet wan dit soort dingen zie je toch regelmatig voorbij komen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie, kan de pics niet uploaden. heb geen webserver op dit moment , zat op die andere pc........... argh.

Kan iemand die pics effe posten voor me?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:55:
Verdorie, kan de pics niet uploaden. heb geen webserver op dit moment , zat op die andere pc........... argh.

Kan iemand die pics effe posten voor me?
www.theforumisdown.com en dan upload

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/proc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/proc_onderkant.jpg

Heb de siliconenkit erafgehaald voor meer duidelijkheid.
Op het eerste plaatje zie je onder de core 2 bobbels nu.

Het lijkt erop dat de core gesmolten is?

Op het 2e plaatje zie je dat het aan de onderkant wat aangebrand is.

Ter info: had ook een Qtec 450 watt voeding geplaatst omdat de Aopen voeding brak was.

Ik kreeg deze Qtec voeding ipv de Aopen voeding (zat nog in garantie).

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
dood i think
terug gaan naar de leverancier en zeggen ja gister deed ie het nog en toen ik vanmorgen wilde opstarten om mail te cheken toen deed ie het opeens niet meer :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

absoluut overleden

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaaaaaargh :(

G*dver............ ik ben echt pissig...... Hoe kon dit nou gebeuren??????
Ik zal Exile eens vragen wat ze gaan doen. Proc omwisselen of mijn pc testen met een ander proc om te kijken waar het aan heeft gelegen......?
Hier ben ik echt niet blij mee.

Hopelijk komt het wel goed.............

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
(jarig!)
dat ziet er heel slecht uit,

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien komen door die nieuwe Qtec 450watt voeding die misschien teveel stroom erdoorheen gejaagd heeft??

Want dat lijkt me de enige reden van het doorbranden, hoewel de koeling goed geplaatst was en de stroomkabels goed aangesloten waren.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
als je t goed aanpakt zal het wel een garantie gevalletje worden denk ik

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat die voeding er teveel stroom doorgejaagd heeft, want ik had de pc nog geen 1 sec aan en meteen een brandlucht........... Hij koelde meteen al goed, dus denk toch teveel stroom erdoorheen.
Ach ik zie wel wat ze zeggen morgen.

En het is ook toevallig dat ik dit pakket (Volcano 7+, papst fan en Qtec voeding) vandaag binnenkreeg.. Dus weten ze nog wat ze verstuurd hebben :D

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Een duidelijk sterfgeval :'(
Sorry maar dat is de shit die soms gebeurt
Gelukkig zijn 1800+ XP cpu's maar 100 euro maar ja het is wel 100 euro voor jan lul eigenlijk.
Voordat je er een nieuwe cpu indoet, check de koeler ff grondig op oneffenheden!!!!

I love watercooling

Verwijderd

dat licht niet direct aan je voeding hoor... er zitten allerlij voltage regulators op je mobo als er daar een van kaduuk is.. dan heb je de oorzaak te pakken..

en over dat kapot gaan.. je zegt net dat je er een half uur mee bezig bent geweest? dan heb je toch niet flink lopen draaien aan die koeler totdat ie mooi rechtzat enzo? want dat vinden ze over het algemeen ook niet zo fijn...

maargoed ga gwoon naar die zaak van je toe.. beetje die vlek op je cpu wegvegen.. en met je onschuldigste gezicht zeggen dat ie het vanmorgen niet meer deed.. meestal krijg je dan wel een nieuwe..

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
Deze is wel heel erg verbrand. Altijd opletten bij het opzetten van de cooler weet ik nu zelf ook, doordat die van mij losschoot en mn amd xp 1700 na 2sec was doorgebrand |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:03:
dat licht niet direct aan je voeding hoor... er zitten allerlij voltage regulators op je mobo als er daar een van kaduuk is.. dan heb je de oorzaak te pakken..

en over dat kapot gaan.. je zegt net dat je er een half uur mee bezig bent geweest? dan heb je toch niet flink lopen draaien aan die koeler totdat ie mooi rechtzat enzo? want dat vinden ze over het algemeen ook niet zo fijn...

maargoed ga gwoon naar die zaak van je toe.. beetje die vlek op je cpu wegvegen.. en met je onschuldigste gezicht zeggen dat ie het vanmorgen niet meer deed.. meestal krijg je dan wel een nieuwe..
Nee, ik bedoel daarmee dat ik de tijd ervoor heb genomen om de koeler goed te plaatsen. D.w.z. recht op de core met genoeg koelprut, voorzichtig een voor een de pinnen vastzetten (klemmen).
Heb er NOOIT aan gedraaid met de koeler.

Heb inmiddels contact gehad met Exile.
Ze stellen voor dat mobo, proc en koeler + voeding opgestuurd wordt naar hun, zodat ze kunnen testen.
MAAR ik hoorde wel dat de ThermalTake Volcano 7+ een moeilijke koeler is!!!!!!!!!!!

Exile zelf zegt:
De thermaltake volcano 7 + is een van de moeilijkste koelers om te plaatsen , ik ga ze ook niet meer verkopen , van de 8 klanten die hem zelf wilden monteren zijn er 6 niet in geslaagd en hebben alle 6 hun proc beschadigd ......
Zelfs wij moeten nog erg ons best doen om hem te monteren zonder dat de proc
overlijd.

Dus heb ik een reactie teruggestuurd:

Dus het ligt aan de ThermalTake?!?!
Als ik dat geweten had, had ik die koeler niet gekocht!

Dan wil ik die koeler niet meer, dan liever een andere van betere merk! Omdat deze TT mijn proc naar de haaien heeft geholpen, is TT verantwoordelijk, dus mijn proc moet vergoed worden door TT zelf.

En integendeel, ik had geen moeite om hem te plaatsen. Alleen had ik dat met uiterst voorzichtigheid gedaan met genoeg koelprut.

Ik vermoed dat het koperen koellichaam van de TT de oorzaak is of teveel speling tussen de proc en het koeler zelf..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

|:(
Ik denk het laatste...........

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Je ze dat je met siliconenkit wat er bij geleverd zat had gewerkt, missschien heb je bruggetjes geraakt... En dat zou hij iid niet zo fijn kunnen vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
Tidus schreef op 08 augustus 2002 @ 10:33:
Je ze dat je met siliconenkit wat er bij geleverd zat had gewerkt, missschien heb je bruggetjes geraakt... En dat zou hij iid niet zo fijn kunnen vinden :(
Nee, ik smeer geen siliconenkit op de hele proc!!!!! |:(
Alleen op dat kleine vierkantje (de core)

Zo dom ben ik ook weer niet.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Dat ziet er lekker uitgefikt uit ja 8)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

balen man, kan je nog een pic van de onderkant van je tt maken ?
wat me trouwens wel opvalt, is dat de steunrubbertjes niet gesmolten zijn.. dat zie je meestal wel bij een doorgebrande

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 08 augustus 2002 @ 10:39:
balen man, kan je nog een pic van de onderkant van je tt maken ?
wat me trouwens wel opvalt, is dat de steunrubbertjes niet gesmolten zijn.. dat zie je meestal wel bij een doorgebrande
Waarom wil je dat? Om te zien hoe de siliconenprut eruit ziet??

Van die steunrubbertjes die gesmolten zouden zijn, dat hoeft niet perse toch?

Daarbij had ik de stekker gelijk eruitgetrokken (met de hand op de stekker, nadat ik de koeler gemonteerd had en de voeding).
Dit alles duurde maar 2 seconden. (1 sec voor aanzetten, brandlucht kwam meteen en voila 1 sec stekker eruit.)
Maar ik zal vanavond een pic maken van de TT............. Kweenie of je er wat aan hebt.

Verwijderd

Ten eerste: het kan nooooooit aan je voeding liggen omdat die niet direct je processor voed maar zoals eerder gezegt, door een voltregulator.

Ten 2e: Die witte koelpasta geleid geen stroom dus dat maakt niet uit of het over je hele proc zit of niet...

En ik denk ook want je zelf al zei: "Dat teveel speling tussen de proc en het koeler zelf zit"
Dit lijkt me wel logisch en kan altijd gebeuren..

Verwijderd

Topicstarter
En toch vind ik dat raar. Ik had gemerkt door de koelprut dat die geleidelijk wel gepakt had, maar hoeveel speling die mag hebben om niet te verbranden, weet ik niet.

Ik denk dat er ook ergens een voltregulator kapot is gegaan........

Verwijderd

dat zou natuurlijk ook kunnen jah, dat het aan je moederbord ligt...

• eRRoR.InSiDe
  • Laatst online: 22:21
Ik heb zelf ook een Volcano 7+ en ik vindt het echt een eitje om deze koeler te installeren. En ik heb hem er al enkele malen op en af gehad en echt geen problemen gehad. Dus ik denk dat het een groot deel ook aan de persoon ligt die hem erop zet. Verder heb ik ernstige twijfels bij de uitspraak van de winkel. 6 van de 8 al terug gehad. Als dat zo was geweest hadden ze dat echt wel gezegd toen je hem kocht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het ook een eitje om hem erop te installeren.

Jah, als Exile dat zegt, moet ik zeker met een korreltje zout nemen.............
Maar ze kunnen er ook 8 tegelijk verkocht hebben in 1 dag, eh??
En 6 rapporteren aan Exile: mijn proc is dood! (waaronder die van mij)...............

En dan kunnen ze moeilijk effe snel zeggen: Nee, niet kopen die Volcano 7+!!

• eRRoR.InSiDe
lijkt me sterk dt ze precies alle koelers die ze vandaag verkocht hebben terug komen. Ik wil hiermee ook niet zeggen dat het een slechte winkel is of dat jij het niet kan. Ik probeer er enkel mee te zeggen dat het natuurlijk mogelijk is dat zoiets gebeurd is. Ik denk enkel dat er geen echte schuldige aangewezen kan worden omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Mijn ervaring is dat de klip van de Volcano 7+ bijna te los is. In vergelijking met mijn andere koelers zelfs erg los. En dat ie een beetje kan bewegen is niet goed maar ook echt niet schadelij kals het is een keer gebeurd want bij mij leeft ie ook nog steeds.

Mijn mening is dat het een relaxte koeler is en er strak uitziet. Ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti,

Hier de pics-update waar je om gevraagd hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/koelprut_tt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/koelprut_tt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/koelprut_tt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/koelprut_tt3.jpg

Wat wil je hiermee bereiken?

Hopelijk is dit voldoende, want ik stuur vanaf morgen de proc, mobo en koeler naar de leverancier op. Ze bekijken wat de schade is en wat ze kunnen doen voor me.

Another update!:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/krassen.jpg

Heb de koelprut erafgehaald en wat zie ik tot mijn verbazing?! Er zitten krassen in mijn volcano waar de koelprut heeft gezeten?!

Wat houdt dat in volgens jullie?! Kan de proc hierdoor stuk gegaan zijn?
Ik had nog wel heel erg voorzichtig gedaan.

Ook nauwelijks kracht gebruikt om de klem vast te zetten...... :(

Verwijderd

Zo dom ben ik ook weer niet.[/quote]

Lullig zoiets en zeker vermoeiend als je zo je best doet en je in alle bochten moet wringen om uit te leggen dat jou geen blaam treft..... :X

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
Het volcano kliksysteem werkt volgens mij wel aardig, heb 7 maanden zonder problemen volcano 2 erop gehad. Hoewel, je moet wel opletten bij vastzetten, het kan namelijk lijken dat die goed zit, maar zit die dan niet (zoals die bij mij eraf vloog)

Als er iets misgaat nu krijg ik iig garantie, doordat ze hem bij norrod erop hebben gezet, en niet ikzelf O-)

Verwijderd

je mag toch niet zoveel pasta erop smeren ??? anders word ie toch juist warmer dan kouder, of niet ? ik doe er altijd een dun laagje op

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je een andere koeler gebruik dan de amd boxed cooler dan heb je volgens amd geen garantie, ookal fikt de cpu door als je em voor het eerst aan hebt gezet.

Ik heb hier ervaring mee op me werk, cpu fikte meteen door, was een doa maar amd gaf 0,0 garantie.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Zoveel koelprut ?!?!?!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
teveel koelprut, en als je een half uur hebt zitten te prutsen is het niet goed gegaan blijkbaar en dus logisch dat die RIP is.
een cpu cooler moet je geowon als moederbord uit de case is en er een dun laagje koelprut opzit rustig en in 1 keer opklikken, niet half uur morrelen ,core breekt veels te snel of krassen etc wat jij dus hebt.

Tweakers Discord

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Thermaltake is gewoon kut. Heb zelf al gedonder gehad met zo'n superorb die niet lekker op je mobo past (zeg ik tegen vriend: "jij haalt de onderdelen, bouw ik het wel. Let er wel op dat je geen Thermaltake cooler neemt, maar gewoon een standaard ding als spire of coolermaster". Komt ie terug: "omdat ik zei dat ik wou overclocken, hebben ze me een High Quality cooler meegegeven". Ikke kijken: Jawel: een Super ORB :r )
Tweede en laatste Thermaltake cooler was de Vulcano II. Ding maakt meer lawaai dan een vulcaanuitbarsting, en coolen homaar.
* _JGC_ gebruikt nu altijd Spire coolers met evt een 8cm fan.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

hm, heb zelf een dragonorb 3 gehad, maakte wel veel herrie maar koelde toch wel goed. Heb vanwege de herrie roch maar een Alpha 8045 koelblok met papst 8412NGM fan.
Hmmm, lekker stil, en eigenlijk net zo koel als die dragonorb.

Maar lijkt me stug dat het aan de koeler ligt, dat had je toch wel eerder gezien voor het opzetten dat oneffenheden op zaten?
Misschien heeft ie zelf een paar xp1600+jes op 1800+ gezet ;)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten inderdaad oneffenheden op het koelblok..... van die ronde geschaafde als je op het laatste pic kijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat er zoveel koelprut op de core zat, want als je goed kijkt, zie je dat de prut buiten de core is gegaan. (Er kwam ook GEEN prut naast de core op de cpu......)
In het midden (vierkantje) zie je duidelijk dat daar de core op gezeten heeft.

• eRRoR.InSiDe
Bij mij staat de tekst van de bovenkant van de CPU er ook in. En hoe je ook poets het gaat er niet makkelijk af. Maar waarom zou je ook?! Verder is een Volcano 7+ nogal wat anders als een Super Orb of Volcano II. De superorb zuigt echt zwaar kont en de Volcano 2 hield en houdt mijn TB 1 GHz netjes rond de 45 graden. Verder ziet het blok er net zo uit als bij mij en hij lijkt niet egaal te zijn maar is dat echt wel. En trouwens als er een stukje zou ztten waar ie niet glad zou zijn dan weet je gelijk waarvoor je koelprut dient.
Ook ga ik nog maar een keer zeggen dat op PC gebeid iedereen zijn eigen voorkeuren heeft en iedereen een eigen merk of spullen waar ie mee om kan gaan. Mijn mening is daarom ook dat Thermaltake goede en slechte coolers maakt/ heeft gemaakt maar er zijn zeker wel vette coolers van Thermaltake. Wel een goede cooler geen goede cooler lijkt wel een soort van Intel Amd gezever te worden.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Volgens mij veel teveel prut op de core gedaan. En ik denk dat dat bruine op de haetsink rook is. Ik hoop voor je dat je garantie krijgt.

suc6 ermee :/

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:03:

argh ligt is gewoon met een G

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ga maar eens snel de algemene voorwaarden van Thermaltake lezen, want volgens mij staat er wel een clausule die ze beschermt tegen dit soort schadeclaims.

Heeft die cooler overigens een AMD certified keurmerk? Check dit op www.amd.com

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 09 augustus 2002 @ 16:34:
Ga maar eens snel de algemene voorwaarden van Thermaltake lezen, want volgens mij staat er wel een clausule die ze beschermt tegen dit soort schadeclaims.

Heeft die cooler overigens een AMD certified keurmerk? Check dit op www.amd.com
Volgens mij moet ik juist kijken bij www.thermaltake.com ............. en niet bij www.amd.com ??

Verwijderd

Ik zou idd eerst die cpu eens schoonmaken (zal inmiddels wel opgelost zijn denk ik :) ), en aangezien dat ie goed zichtbaar is doorgefikt mag je heel blij gaan zijn als je een nieuwe gaat krijgen. Ze zullen toch proberen zo veel mogelijk op user-abuse (Stukje uit de core, koelprut over de halve cpu, omgebogen/afgebroken pinnetjes valt allemaal onder user-abuse, zelfs over de sponsjes die eraf zijn kunnen ze lichtelijk moeilijk over doen bij AMD) te gooien.
...wat me trouwens wel opvalt, is dat de steunrubbertjes niet gesmolten zijn.. dat zie je meestal wel bij een doorgebrande
Ik moet de eerste nog tegenkomen waarbij die sponsjes gesmolten zijn. De core wordt ontzettend heet, de rest van de proc nouwelijks. En vooral de XP's niet meer.
Ik geloof niet dat er zoveel koelprut op de core zat, want als je goed kijkt, zie je dat de prut buiten de core is gegaan.
Juist... dús veel te veel koelprut. Een dun laagje op de core is meer dan zat, koelprut hoeft niet meer en niet minder te doen dan de oneffenheden tussen de cpu en de koeler weg te werken dat er een optimaal raakvlak is.
Volgens mij moet ik juist kijken bij www.thermaltake.com ............. en niet bij www.amd.com ??
Euhm... wilde gok... misschien omdat AMD bepaalt welke koelers er geschikt zijn voor hun cpu's en niet thermaltake?

Ik hoop voor je dat die toko je een nieuwe cpu geeft als idd bekend is dat die koeler de nare eigenschap heeft proc's te mollen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2002 13:54 . Reden: Niet goed op de datum gelet ]

Verwijderd

Anders koop je gewoon een nieuwe van 95 euro :P

Verwijderd

Topicstarter
Update: Mijn leverancier Exile heeft een email gestuurd dat ze de proc naar AMD gestuurd heeft omdat ze de proc User Abuse verklaard hebben. Ze hopen op coulance van AMD.

Krijg inmiddels een nieuwe set thuisgestuurd met de koeler erop gemonteerd door hun. De nieuwe proc is op kosten van hun.
Dus das wel aardig. _/-\o_
Pagina: 1