Wat gebeurd er met oude/gesloten topics?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:50

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
zover ik weet: Niets. :)

Maar, is het niet een idee om bijvoorbeeld topics na een bepaalde tijd automatisch op slot te laten zetten? Net werd er ergens een topic van Juni 2000 omhoog gehaald, en zulk soort dingen gebeuren wel vaker.. (en hier kwam ee nvraag in, niet eens een antwoord!)

Maar meestal voegt die post niets meer toe, omdat de hele "topic" al zo oud is.

Ook wordt er vaak een topic gesloten (in P&W bijv) als er nog maar 1 a 2 replies zijn. Zo een topic bevat meestal geen hulp (behalve een referentie van D2K naar de FAQ of google >:)), dus die topics zouden toch gewoon getrashed kunnen worden na.. noem eens wat, 48 uur? Het valt me op dat er namelijk erg weinig posts echt verwijderd worden (of het gebeurd zo snel dat ik het niet zie :Y)) . Dit bespaard bandbreedte, minder zoek resultaten, en minder records in de DB is ook meer snelheid.

Is slechts een idee dat ik kreeg.. misschien is er ook wel zo een soort policy in de fora (mbt tot m'n 2e idee), maar ben ik me er niet van bewust.. Misschien zijn de voordelen nihil per gesloten post.. maar als je alleen al in P&W kijkt kan de helft wel weg van de gesloten topics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Topics met een slot naar de TC?
No way, daar gaan alle posts van de grote SP topics in SP. Als het echt zo 'n bedroevend slecht topic is kan het beter direct naar de TC gaan.
Maarja, ik vind zelf dat dat niet zo veel gebruikt moet worden, vaak staan er in topics met sloten toch nog nuttige informatie :)

En wat je nog meer zei: Topics na zoveel weken inactief een slot? Dat is vaker aan de orde gekomen, het resultaat was dat dat niet nodig is.
Ik vind het zelf ook overbodig, en sowieso kan het omhooghalen van oude topics SOMS nuttig zijn :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik persoonlijk vind je idee van korte topics die gesloten zijn vanwege een searchvraag te laten "verdwijnen" wel een goed idee.
Scheelt vooral met de search: nu krijg je 20 resultaten waarvan er 19 naar 1 bepaald topic wijzen, aan jou de taak die te vinden :P (en daar zijn een hoop mensen te lui voor)

Maar hoe had jij dat gedacht dan?
Lang niet alle topics van een paar replies zijn slechte topics.
Moeten wij als modjes dat gaan lopen aangeven per gesloten topic? Zou een erg subjectief iets worden, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

verdwijnen niet, topics verwijderen vind ik een slechte zaak, dan liever een mogelijkheid om aan een draadje een 'deze niet met de search weergeven' tag meegeven bij het sluiten. Laat ze maar lekker staan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 00:09
JvS schreef op 07 augustus 2002 @ 21:24:
verdwijnen niet, topics verwijderen vind ik een slechte zaak, dan liever een mogelijkheid om aan een draadje een 'deze niet met de search weergeven' tag meegeven bij het sluiten. Laat ze maar lekker staan :).

Dat doet exact hetzelfde...dus we zijn het eens?

ow, goodiegoodie :)

Plaats jij de feat request of ikke?
(ik vind het nl. een best goed idee. Denk je eens in: je zoekt op "soundblaster kraakt" en alle slotjes vallen ertussenuit. Het verwijzen naar de search wordt dan nog eens echt een zinvolle suggestie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Databeest: Niet alles met een slot, enkel die < 3 replies hebben oid. :)

Lampje: De subjectiviteit valt toch wel mee? De topic werd sowieso al gesloten omdat de vraag al niet aan de 'eisen' voldeed.. En als de moderator dan een vinkje zet "verberg/verwijder na twee weken" ofzo, dan moet er toch mee te leven zijn :)

Ja, JVS, dat is inderdaad ook nog een idee. Zo iets zou ook kunnen.

En verder over het automatisch op slot laten zetten van topics na een lange tijd (kwartaal,half-jaar?). Na een lange tijd hoef je toch geen reply meer te verwachtten, op een paar kleine uitzonderingen na van topics. Ook zou het aantal "Ik heb gezocht, gereplied, maar niet naar de datum gekeken" van die (eeuwen-) oude topics niet meer voorkomen. Het kicken van topics die langer dan een jaar oud zijn word toch niet echt gewaardeerd door de meeste tweakers volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Uit de search weglaten dmv een vinkje bij het zetten v/e slotje: heel goed idee :)

Maar als een topic van een half jaar geleden (of zelfs twee jaar geleden) precies aansluit bij je probleem is het tch niet zo erg om daar op verder te gaan? Ik moet toegeven dat het meestal gebeurt omdat er gewoon niet naar de datum wordt gekeken, maar in principe is IMHO met een on-topic vervolgvraag niets mis.

Een waarschuwing bij reageren op een oud topic zou in ieder geval voor de minder oplettende users wel handig zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar dan moet je in de search wel een knopje hebben dat je OOK op die gesloten topics kan zoeken, omdat ze TOCH wel een handig zijn om bijv. een stelling te bewijzen ;)

Maar weet je wat ik denk dat het beste is:
Topic met slotje <3 replies niet in de search (behalve als je in de search aangeeft van wel) en na 1 jaar delete uit de DB... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik vraag: "Wie pijpte Bill Clinton"..
geeft de search: "HHMWoa.... a sigar..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:25:
Goed hè??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:25:
wel grappig, maar WTF heeft het met dit topic temaken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ook al sluit een vraag goed aan bij een oud topuc, toch wordt er dan vaak een aantal replies gezet in de trant van "kijk eens naar de datum" en dergelijke. Volgens mij kunnen ze dus het beste na een half jaar automatisch op slot. (Of je zou hard moeten willen optreden tegen mensen die dat soort opmerkingen maken... en het gewoon verbieden middels de faq.)

Als het dat goed aansluit dan kan er dmv een link en een korte samenvatting een mooie openingspost gecreerd worden voor een nieuw topic.

Het idee van topics trashen/buiten de search houden lijkt me perfect. Dan kan er mijns inziens ook veel beter naar de search verwezen worden. Want je bent nu vaak best wel lang bezig voor je gevonden hebt wat je zoekt.... door alle crappy topics die er tussen zitten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Alfredt schreef op 08 augustus 2002 @ 09:48:
Het idee van topics trashen/buiten de search houden lijkt me perfect. Dan kan er mijns inziens ook veel beter naar de search verwezen worden. Want je bent nu vaak best wel lang bezig voor je gevonden hebt wat je zoekt.... door alle crappy topics die er tussen zitten.
Een optie van de search is: alle gesloten topics niet weergeven :) Feat request lijkt me dan ook zinloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Glimi schreef op 08 augustus 2002 @ 10:04:
Een optie van de search is: alle gesloten topics niet weergeven :) Feat request lijkt me dan ook zinloos :)
Een slotje staat niet bepaald per se gelijk aan een topic zonder nuttige berichten. Maar in combinatie met zoeken op een minimaal aantal berichten kom je inderdaad al aardig in de richting.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 06:43

Jaymz

Keep on moving !

Lampje schreef op 07 augustus 2002 @ 21:29:
Denk je eens in: je zoekt op "soundblaster kraakt" en alle slotjes vallen ertussenuit.
Kan je zelf ook, kijk maar es goed bij de advanced search onder 'status van topic' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

maar niet alle slotjes zijn slecht :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
precies :) Neem nou bijvoorbeeld een "Het grote xx topic".. die worden gesloten bij 999 replies, en daar kan best wel eens iets interessants instaan.. en nu skip je gewoon 999 posts, omdat de topic gesloten was (is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hmm, is er weer een. Dat bedoel ik dus :)

Een waarschuwing is ook niet gek. "Dit topic is 531 dagen oud.. wil je echt posten? nee of nee? ;) "

koele welkoms-berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
offtopic:
htf log jij in? Ik bedoel, onthou jij die naam zelf ofzo :?

Slecht idee, deze manier is het beste, goed voor naslag werk @ search, topics omhoogkicken kan ook goed zijn. Alleen word het soms misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Ik heb het nog nooit goed gebruikt gezien.. van topics langer dan een jaar oud sowieso niet.

offtopic:
Ik moet altijd eerst een oude topic van me opzoeken als ik niet meer ingelogd ben :)
(serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 17:45
Die printen we uit, steken we vervolgens in de brand en de hele crew springt er een vreugdedansje omheen :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dus stel, iemand heeft een vraag en die wordt direct door de eerste perfect beantwoord.
Hij zou niet in de search dan komen te staan..

Dus als ik/iemand anders zo'n topic tegen komen moeten we ff 2 techposts scoren om de zoekende medetweaker te helpen..
Yea, right :o

Ik ben overigens TEGEN zo'n optie waarmee je topics met slotjes/minder dan 3 replys niet ziet.
Waarom?
Nou, dan heb je nog meer n00bs die hun search-vraag stellen, die zullen dan wel zeggen dat ze hebben gesearched, terwijl ze eigenlijk maar de helft van de topics hebben doorzocht, en net in zo'n topic stond zijn antwoord....
En ik zie het nut er ook niet van in, aangezien je aan het icon wel kunt zien of het een slot heeft of niet.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Abbadon schreef op 08 augustus 2002 @ 19:23:
Die printen we uit, steken we vervolgens in de brand en de hele crew springt er een vreugdedansje omheen :+
Dus daaaar gaat al dat geld wat jullie uit de ads krijgen vandaan :o
DataBeest schreef op 08 augustus 2002 @ 19:31:
Nou, dan heb je nog meer n00bs die hun search-vraag stellen, die zullen dan wel zeggen dat ze hebben gesearched, terwijl ze eigenlijk maar de helft van de topics hebben doorzocht, en net in zo'n topic stond zijn antwoord....
En ik zie het nut er ook niet van in, aangezien je aan het icon wel kunt zien of het een slot heeft of niet.
Het staat nu standaard uit. Maar inderdaad zijn er 'goede' topics van twee posts en 'goede' topics met een slotje, net als dat er 'slechte' topics zijn met een dozijn reacties en zonder slotje.

Dus standaard niet op slotjes en kleine topics zoeken zou niet handig zijn en wordt het toch vinkjes zetten door de slotjeszetters >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Hmm, jullie (iig Databeest) begrijpen het verkeerd :) Lees het topic anders nog maar even opnieuw.

* Topics kunnen in theorie na een bepaalde tijd gewoon auto op slot. Ik zou niet weten waarom iemand na een/half jaar iets zou toe willen voegen aan een topic, op een aantal uitzonderingen na (is een tijd op stage geweest in buitenland voor half jaar zonder internet oid :)). Of als iemand een reply maakt op een topic die toch wel gedateerd is, een extra bevestiging van "dit topic is zoooo oud, weet je het wel zeker dat je je mede-tweakers dit wilt aandoen? :P"

* Topics die afgesloten worden door een mod, van "Check google, of de faq. dit is al zo vaak langsgekomen", die kan bijvoorbeeld een extra 'tag' krijgen. Ik weet niet hoe een mod scherm er nu uit ziet, maar stel je gewoon een simpele combo box voor "Sluit topic met search", of "Sluit topic zonder search", "Verwijder topic".

Nu kan de mod gewoon kiezen van "nou sluit het topic maar, en dit is totaal niet handig als iemand anders nog een keertje dezelfde vraag met de search krijgt*2".

*2: Uiteraard is het dan een optie bij zoeken (geavanceerd), "niet zoeken in 'nutteloos' gemarkeerde topics' (:)). Als je die aan hebt, krijg je dus die topics niet, en zet je hem uit, dan krijg je alle topics, dus ook die gemarkeerd zijn door de moderator.

Hmm, laat dat topic herlezen maar :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topics verwijderen is IMHO absoluut NOT DONE, als je alles laat staan kunnen er nooit misverstanden ontstaan over wie wat ooit heeft gezegd. Verwijderen kan alleen maar leiden tot flames en stemmingmakerij.
Vinkje plaatsen bij "niet met search weergeven" zie ik ook niet zitten. Je maakt daarmee de search minder accuraat. Je hebt namelijk een menselijke factor die gaat bepalen wat wel en geen interessante topics zijn. Ik heb liever te veel resultaten in de search dan te weinig. Het lijkt me voor de modjes trouwens ook weer een extra taak, bij elk slotje moet je de thread eerst nog gaan beoordelen op waarde. Ik vrees dat er al snel gedacht wordt: "niet interessant, vinkje aan."
En hoe zit het met het bekijken van het postgedrag van een bepaalde user? Als iemand veel irritante postings loopt te doen die gesloten worden (+vinkje) zou je die dus nooit meer terug vinden. Je krijgt dan een vertekend beeld van de gebruikers.

Het waarschuwen voordat je in een oud topic een reply geeft lijkt me erg handig, voor zover ik begrepen had zou dat ook komen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als iemand veel irritante postings loopt te doen die gesloten worden (+vinkje) zou je die dus nooit meer terug vinden. Je krijgt dan een vertekend beeld van de gebruikers.
Hiermee bedoel ik dus: je verminderd de "sociale controle" op het forum. Alleen de modjes zouden dan nog inzicht kunnen hebben in het postgedrag van een user (dmv notes e.d.). Ik denk dat het erg belangrijk is dat ook de mede GoT'ers dat inzicht kunnen krijgen en users aanspreken of een Modje Schoppen :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Ja, maar je zou dus kunnen kiezen of je wel in die aangevinkte resultaten wilt zoeken, of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dan is het wat anders ja, maar verwijderen is absoluut not done!

de betaler vervuilt

Pagina: 1