[LinuxFromScratch]

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik lees net even de manual van LFS. Want ik wil LFS op mijn laptop planten zodat ik een custom systeem kan bouwen. Maar nu heb ik dus een partitie gemaakt, maar hoe krijg ik nu er iets zonder bootdisk of iets ? Volgens de handleiding:

The cfdisk program (or another fdisk like program you prefer) is to be
started with the appropriate hard disk as the option (like /dev/hda if
a new partition is to be created on the primary master IDE disk).

8)7

Waar moet cfdisk staan, als ik net me hele schijf als linux partitie ingericht heb ??

Lekker nuttige manual dus 8)
Kan iemand me vertellen hoe ik dit aanpak ?

bvd

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met alle respect:
met de instelling die je hierboven aan de dag legt, krijg je LFS NOOIT aan de gang.

LFS=lezen, zoeken, uitproberen, nadenken en veel leren.
Dat doe je niet even.

No flame intended, ik probeer je een teleurstelling te besparen.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Hoewel het niet met zoveel woorden wordt vermeld in het boek, kun je uit de tekst opmaken dat je een LFS installatie begint vanuit een bestaand linux systeem, wat is voorzien van een compiler.

Je maakt eerst een LFS partitie die je vervolgens mount (daar wijst die $LFS naar) waarna je sources gaat downloaden (shell, libs, compiler). Daarna worden die sources (static) gecompileerd, totdat er voldoende op die partitie staat om standalone (zonder je 'host' systeem) een compiler te draaien. Pas daarna ga je mbv chroot binnen het LFS systeem alles compileren.

Als je wel met een leeg systeem wil beginnen is Gentoo misschien iets voor je?? Die kun je vanaf CD beginnen te installeren, is ook wat minder bewerkelijk dan LFS, maar heeft wel alle software op je eigen systeem gecompileerd (mits je vanaf stage1 begint)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Zucht, het staat WEL met zoveel woorden in het boek:
How things are going to be done

We are going to build the LFS system by using an already installed Linux distribution such as Debian, SuSe, Slackware, Mandrake, RedHat, etc.
http://www.linuxfromscratch.org/view/3.3/chapter01/how.html

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Juist... oriënteer je eerst voordat je aan een dergelijk karwij begint, is mijn advies
:)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.