Toon posts:

Leadtek Geforce 3 Ti200 zonder cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Heb de Search gebruikt, maar die doet de laatste tijd een beetje vreemd en kon dus niks vinden)

Heb een Geforce 3 Ti200 van Leadtek, volgens mij een OEM
maar er zit geen fan op, alleen een heatsink.

De temp. van me PC(Een AMD XP 1800+op een MSI K7T266 Pro2) schomelt tussen de 40-50 graden. Dat valt nog wel mee volgens mij, maar wil er eigenlijk toch wel een betere cooling op zetten.

Nou had ik zelf gedacht om er gewoon een fan op te zetten, maar weet niet hoe ik die moet aansluiten! Ik heb nog wat oude fannetjes liggen die vroeger op een Pentium 100mhz zaten, zou die voldoen?

Graag advies of andere goede ideeen horen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heeft het koelen van de videokaart te maken met de temperatuur van je cpu? Maar iig. Je kan er idd gewoon die oude P100 fan opschroeven (op het koelblok dus) en de fan direct op de voeding aansluiten, dat zou gewoon moeten werken.

Verwijderd

vreemd... bij mijn geforce 3 ti 200 zit er wel een cooler op. Club3d geforce 3 ti200 maar wel retail met doos en al dus

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:05
Je kan van thermaltake bij de betere computershop vga coolers kopen. Ik heb zelf ook een Gf3 ti200 maar als ik die niet koel word deze ongeveer 70 graden, dus ik kan het je wel aanraden

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Ik heb dezelfde van LeadTek... maar ik zou die heatsink er maar niet af halen :O :D

Ik heb er wel een fan opgezet zodat de core stabiel op 220 draait.

Je kan bij veel computerwinkels fans kopen, een 6cm is groot zat, 8cm krijg je er toch niet op gemonteerd, maar je hoeft geen delta te nemen, of je moet 'm op 7 volt zetten dan is de herrie nog enigszins aan te horen :D
Gewoon proberen, als je de heatsink maar niet vervormt of weet ik wat :O

I love watercooling

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
gewoon fan erop schroeven, simpel met 2 of meer schroefjes vast zetten in de heatsink lamellen... :) zo gepiept..aansluiten op de molex of je mobo en gaan met die banaan! :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 07 augustus 2002 @ 20:24:
Wat heeft het koelen van de videokaart te maken met de temperatuur van je cpu? Maar iig. Je kan er idd gewoon die oude P100 fan opschroeven (op het koelblok dus) en de fan direct op de voeding aansluiten, dat zou gewoon moeten werken.
Heb het niet over de temp. van me CPU, maar over me PC, dus de systeem temp.

Maar oke, ik wil het nu eerst proberen met een oude Fan van een oude pentium 100 mhz CPU, een 6cm Fan. Maar hoe voorzie ik dat ding van stroom?

Volgens mij is het niet mogelijk hem op de videokaart zelf aan te sluiten, dus hoe dan wel? Kan hij gewoon op een van de stroom connetors (weet de officiele naam hier voor niet). En in welke gaatjes moet ik hem dan prikken?
Pagina: 1