[Eccp] Belangrijke policy change van Chris

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Naar aanleiding van het voorval van gisteren ontving ik een reactie van Chris.

Korte samenvatting van hetgeen gebeurd is:

Member Volder van ons team had NC gejoinded. Nu wilde hij zijn punten meenemen, welke eigenlijk onderdeel/eigendom zijn van het subteam QU|CCC.
Toch heeft hij Chirs gevraagd of hij zijn (onze) dp's wilde retiren naar team NC.
Omdat dit naar mijn idee niet correct is, en dit aan Chris voostelde, ontving ik een mail van hem. Deze luidt als volgt:
Hi Ricoh,

I did hear back from somebody about this Volder thing. Unfortunately for me,
I don't think he will voluntarily move his points back. Here is a copy of the
(relvent part of) the email I just sent: Let me apologize in advance, because
QU|CCC is not going to like the first part of the email. But I am changing my
policy as a result, so it doesn't happen again. In short, I will not change
anybody's handles anymore, except for typographical errors. I definitely do
not want to be put in this position again.

Yes - I did get such an email. I was planning to try to convince Volder to
voluntarily move the points back. But I will not move them back myself. I
agree that he owns those points. After all, should the challenge be solved
with one of them, he will get the prize money - not the subteam. My policy up
to now has been to allow people to freely move between teams and change their
nicknames as they please, taking all their past points with them. It would be
hypocritical of me to now change that policy out of the blue and apply it
retroactively.
I really wish that I had never been put in this position. I am going to have
to change my policy on "retiring points" and such, so that this doesn't happen
again. But I won't undo the changes that I've already made. Unfortunately,
this is probably going to anger or frustrate QU|CCC quite a bit. They are a
large subteam, and part of the #1 team for the project. If they decide to pull
out of ECCp-109 because of this, it is really going to hurt the project. I
have no doubt of that. But I've made my decision and I'm sticking to it.

However, the new policy will be quite simple - no changing of handles. Once
points are submitted with a particular handle, I will not change them except
in the case of a typographical error. This policy will take effect after I
finish checking my email right now and honoring requests that have already
been made. This will make life much easier on me, and hopefully minimize the
number of people that are going to be very upset.

Cheers,
Chris
Ik wil er nu geen grote ophef over maken, maar uit deze mail blijkt wel dat Chris zijn policy drastisch wil gaan wijzigen omtrend het verhuizen van de punten van subteam a naar b.

Misschien handig als men dit in het vervolg even in de overweging mee wil nemen.

Jammer genoeg voor QU|CCC wil Chris de confrontatie niet aangaan om dit weer ongedaan te maken, uit begrip voor zijn zware last laat ik het hier dus maar bij zitten.

Ik vind het echter wel dusdanig relevant om dit hier even te melden.

* Ricoh out !

Verwijderd

Mjah ik vond het ook al vaag dat het mogelijk was om je dp's van het ene subteam naar het andere mee te nemen... Volder was de eerste en laatste zeker :P

Verwijderd

whoa, zoals ik je al zei: het maakt mij niet uit, alleen hij moet denken dat we het hier bij laten zitten:

Voortaan zullen we elke dag zoveel flushen dat 'ie elke dag zn servertje mag gaan repareren })
gnagnagna >:)

hmmz, ik vraag me af waarom ik dat zeg met mn 500.000.000 hertz :P

:D

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Hmmm wat boeit het nou? Als de points maar naar DPC gaan :)

• Ricoh
Ach, waarom flushen we dan niet allemaal op 1 account ?

Tuurlijk boeit het... het bezorgte ons een dikke week schade.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ik vind ook dat dp's die al voor een ander subteam zijn gegraasd daar gewoon moeten blijven. Mensen die voor zichzelf grazen en dan besluiten een subteam te joinen mogen IMO wel hun dp's meenemen.

Wel treurig om te zien dat Chris z'n goedwilligheid hier misbruikt is... Hele tijd dat heen en weer geschop van account, kan die beslissing van hem goed begrijpen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Maar om iets ff nog wat duidelijker te krijgen: Het 'teamhoppen' (zoals we eerder gezien hebben bij TechIMO, ExDC, Team Weazy etc. etc.) blijft mogelijk of is daar ook een eind aan gekomen?
Ik maak namelijk uit deze mail op dat hij geen handles meer gaat omzetten van subteam A naar subteam B, maar in principe betekent dat dat moven van subteam A van team A naar subteam A van team B ook niet meer mogelijk is...
Of lees ik nu verkeerd? :)

D3 char(s)

Verwijderd

However, the new policy will be quite simple - no changing of handles.

Once points are submitted with a particular handle,

I will not change them except in the case of a typographical error.
niet meer mogelijk volgens mij.

• jeroon
  • Laatst online: 19-05 12:15
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 22:16:
niet meer mogelijk volgens mij.

Dus ook geen retirements meer van users die een subteam joinen? (dat schiet nou niet echt op imo..)

http://www.donorofniet.nl/

Verwijderd

jeroon schreef op 07 augustus 2002 @ 22:21:
[...]

Dus ook geen retirements meer van users die een subteam joinen? (dat schiet nou niet echt op imo..)
zoals ik het lees nee

dat is afgelopen

er staat zo gauw er een dp word ingeleverd met een bepaalde handle word dat niet meer gewijzigd.

alleen bij grammaticale fouten

my 2 cents

Verwijderd

Na aanleiding van dit bericht weet ik zeker dat ik met DC stop.
Ik zal nu uitleggen waarom.

1). Ik was er niet meer dan van overtuigd dat het verhuizen van punten de normaalste zaak van de wereld is/was. Er is mij door niemand aangegeven dat dit niet gebruikelijk is.

2). Beide teams zijn bezig met hun eigen hachje te redden ten koste van mijn persoon. Had er 1 persoon naar mij toegekomen en gewoon alles rustig uitgelegd had ik heus geen heisa gemaakt. Pas na het laten verhuizen (wat ik vorig weekend al gevraagd had) is mij duidelijk gemaakt dat dit niet gebruikelijk is.
Ik ben hierna niet meer benaderd om het niet te doen, alleen maar met de melding dat Ricoh er een stokje voor wilde steken, maar hoe wat of waarom werd mij gister pas duidelijk

3). Er lopen hier een paar hele hypocriete mensen bij het ECCp project rond, ik noem geen namen. Maar ik denk dat het wijs is dat deze mensen eens hand in eigen boezem steken en zichzelf dingen gaan verwijten inplaats van Volder aan te wijzen. (als er mensen zijn die zich aangesproken voelen volder@xs4all.nl dan wil ik graag uitleggen of ik jou wel of niet bedoel en waarom).

4). Ik heb met deze actie heel ECCp geschaadt en Qu het meest, dit is nooit maar dan ook nooit mijn bedoeling geweest, maar nu het eenmaal zover is zal ik hand in eigen boezem moeten steken en de gevolgen moeten dragen.

De mensen die ik met deze actie (verhuizen) tot last ben geweest SORRY jullie zullen geen last meer van me hebben. De mensen die na het lezen van dit bericht en mijn bericht van gister nog steeds denken wat is die volder een @#$% en nog graag het een en ander uit willen wisselen of gewoon duidelijkheid willen. Je kan me altijd mailen, bellen, faxen of langsfietsen. Ik ben bereid iedereen te woord te staan.

Dan had ik nog 1 klein dingetje, in het verhaal van Chris staat dat ik onder druk ben gezet om het niet over te zetten. Dit is dus NIET gebeurt, u leest het goed NIET gebeurt. (zie ook pnt 1 en 2 ).

Ik zal met dit bericht ook wel weer mensen in het harnas jagen, jammer voor die mensen. Daar heb ik eigenlijk maar 1 reactie voor koop een boksbal verf er een ventje met stekels op en noem hem Volder, zal dat ff opluchten.

Verwijderd

ik hoop dat je stiekem onder n andere account voor DPC bezig blijft ;(

als het jouw keus is (en daar lijkt het op), respecteer ik die, hoe graag ik je ook over zou willen halen...

Tot ziens Volder, bedankt voor alles wat je hebt gedaan voor QU|CCC (niet sarcastisch bedoeld, het kwade daglicht over Qu wordt meer veroorzaakt door onze baggeroutput ;) )

ik hoop dat je een niet al te grote hekel aan me hebt gekregen :|

Verwijderd

Neo, bedankt :) hoe kan ik aan jou een hekel hebben.
Je bent de enige die openbaar mijn standpunt heeft proberen te verdedigen.

Heb ik wat gezegd :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:12:
Neo, bedankt :) hoe kan ik aan jou een hekel hebben.
Je bent de enige die openbaar mijn standpunt heeft proberen te verdedigen.
en als je op een dag punten tegenkomt die je niet geflushed heb, denk aan mij :P
woej, nou ist alleen nie stiekem meer :/

:D

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Ricoh schreef op 07 augustus 2002 @ 20:14:
Jammer genoeg voor QU|CCC wil Chris de confrontatie niet aangaan om dit weer ongedaan te maken, uit begrip voor zijn zware last laat ik het hier dus maar bij zitten.

\Uit de reactie van Chris lijkt het wel of QU|CCC behoorlijk heeft lopen dreigen met te vertrekken.

Zoals ik in de post van gister heb vermeld, verwisselen van subteams geeft strubbelingen, maar het zijn en blijven zijn rechtmatige punten, waar QU|CCC totaal geen recht van spreken over heeft, tenzij ze daar een speciale clausule voor hebben opgenomen in hun join-contract.

In ieder geval vind ik het niet leuk dat hiermee ineens het joinen van sub-teams e.d. aan banden word gelegd vanwege het onder druk leggen van Chris.

Dat is ook ongeveer wat bedoeld werd in mijn allereerste post over dit geval, en de gevolgen zijn dan dit keer geen zooitje in de stats, maar meer een policy change wat mensen niet leuk gaan vinden.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:05

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Mijn visie hierop (hoewel het niet geheel ongekleurd is misschien!).
Onze teamleider Ricoh heeft volgens mij iets te snel gereageerd met deze actie. Misschien ook wel lichtelijk overdreven om het tegen te willen houden. Het zou echter wel een uitstekende aangelegenheid zijn geweest om de discussie op te laten waaien, wat nu dus ook iets te heftig is gebeurd. Het had echter wel eerst binnen DPC gevoerd moeten worden en daarna er pas mee naar Chris moeten verzondden worden. Zo gaat dat ook in het normale bedrijfsleven, iets waarin we dit DPC-project wel in kunnen scharen. Problemen binnen subteams worden met de teamleider besproken, en problemen tussen subteams worden door de gehele DPC besproken. Uiteraard staat Chris bovenaan en zouden we dus als team (DPC) moeten adviseren, en niet als individu zomaar allehande mailtjes gaan zitten sturen, zeker niet als je zelf midden in het probleem zit. Hierdoor krijg je vaak alleen maar meer ellende.
In dit geval is Volder daar het slachtoffer van geworden. Deze stap van hem had ik absoluut niet verwacht. Ik zag dit accefietje eerst ook alleen maar als gezonde discussie, maar schijnbaar vat Volder het toch anders op, wat ik me nu ook best wel kan voorstellen.

Volder: Ik weet niet of ik opmerkingen heb gemaakt die bij jou verkeerd zijn gevallen, maar voor zover ik kan nagaan niet. Ik heb wel aangegeven dat ik het niet leuk vond dat wij zomaar 10K kwijtraakten, maar meer bedoelde ik er ook echt niet mee. Ik heb persoonlijk ook totaal geen kwade gevoelens jegens jou. Het is jouw besluit om een ander team te joinen en het blijven uiteindelijk naar mijn idee jouw punten, dat kan ik niet veranderen en zal dat dus ook niet zomaar proberen.
Ik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die nu kwaad op je zijn, of dat er andere negatieve gevoelens tegenover jou bestaan. Het is goed dat je er nu even uit bent, maar denk er nog eens over na en kijk over een week (of twee) nog eens een keer weer.

Begrijp goed dat wij je het beste wensen met wat je nu ook gaat doen, of je nu gaat DC'en of niet. Ik heb je persoonlijk niet mogen ontmoetten, maar toch hoop ik dat het verder goed met je zal gaan en dat we je toch nog eens onder andere omstandigheden mogen tegenkomen.

Ondergetekend namens de nu aanwezigen op #quakingcoown Marble, Rianne, Rexcore, PowerCow, Ricoh en Neotweaker,
Freakertje.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:18:
Mjah ik vond het ook al vaag dat het mogelijk was om je dp's van het ene subteam naar het andere mee te nemen... Volder was de eerste en laatste zeker :P

Nee hoor, dat kon al eerder, en het is bij andere teams ook al eerder gebeurd. Het is publiekelijk bekend geworden toen the 3mug-o-beers uit elkaar gingen, en weer op drie accounts gingen werken.
Daar is toen alleen op het DPC forum niet over gepraat omdat we het eigenlijk er al niet mee eens waren als team dat je zomaar van team kon wisselen en je punten mee kon nemen. van subteam wisselen met meename van punten kan dan natuurlijk helemaal niet.
Volder is in dit geval dus idd de laatste. Nu weet ik niet of dit gebeurd is, maar in zo'n geval als dit is vooraf overleg met de sub-teamleiders toch wel wenselijk.
T.T. schreef op 07 augustus 2002 @ 20:30:
Hmmm wat boeit het nou? Als de points maar naar DPC gaan :)
De subteamstrijd, en alles daar rond heen is bij ECCp iets geweest wat de totale output van DPC omhoog heeft gejaagd. De subteamstrijd aantasten geeft negatieve gevolgen. QU|CCC is boos en doet nu minder enthousiast zijn/haar werk, en er vertrekt zelfs iemand. Kortom, het heeft zeker wel invloed.

Hmmz, met react kun je maar twee keer automatisch quoten. Maare, Volder, laat dit effe rustig betijen. Volgende week is alles hier weer rustig ;)
Je actie was misschien wat te impulsief ('k weet niet of het vantevoren overlegd is), maar het is gebeurd. Van iedereen, of ie nu alleen draait, of besluit een subteam te joinen, zijn/haar puntjes zijn welkom. Enne zoals je hierboven kunt lezen, subteamchanges zijn niet de normaalste zaak van de wereld, maar als nieuwe user wist je dat blijkbaar nog niet.

Denk er in ieder geval nog eens een nachtje over :)

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 19:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Ricoh schreef op 07 augustus 2002 @ 20:14:
Naar aanleiding van het voorval van gisteren ontving ik een reactie van Chris.

Korte samenvatting van hetgeen gebeurd is:

Member Volder van ons team had NC gejoinded. Nu wilde hij zijn punten meenemen, welke eigenlijk onderdeel/eigendom zijn van het subteam QU|CCC.
[knip]
* Ricoh out !
Uit het bovenstaande begrijp ik dus dat QU|CCC de electriciteitsrekening van Volder betaald? Of misschien een bijdrage levert aan het aanschaffen van nieuwe machines?

Dat is niet het geval :?

Dan lijkt mij toch dat de punten bij de user horen en niet bij een subteam....

mijn 2 eurocentjes

Volder ik hoop dat je nog wel bij DPC blijft grazen, zoniet veel succes en mogelijk tot ziens

Verwijderd

Ik weet niet hoor Volder... Volgens mij schaad je DPC het meest door te stoppen. Die dp's blijven toch binnen DPC? niks aan de hand lijkt me. Ons hoofddoel is Ars van ons af te houden.

Mischien lijkt het zo dat NC en QU|CCC een beetje agressief overkomen ofzo, maar naar mijn mening is dat alleen bedoeld om elkaar een beetje op te fokken zodat we harder gaan grazen en meer gaan assimileren.

edit:
*Removed*

Verder, denk er nog eens over na, waarom zou je stoppen? Over 2 dagen is iedereen alles weer vergeten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 23:47 . Reden: blijven met een f 8)7 ]

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
Freakertje schreef op 07 augustus 2002 @ 23:25:
Mijn visie hierop (hoewel het niet geheel ongekleurd is misschien!).
Onze teamleider Ricoh heeft volgens mij iets te snel gereageerd met deze actie. Misschien ook wel lichtelijk overdreven om het tegen te willen houden. Het zou echter wel een uitstekende aangelegenheid zijn geweest om de discussie op te laten waaien, wat nu dus ook iets te heftig is gebeurd. Het had echter wel eerst binnen DPC gevoerd moeten worden en daarna er pas mee naar Chris moeten verzondden worden. Zo gaat dat ook in het normale bedrijfsleven, iets waarin we dit DPC-project wel in kunnen scharen. Problemen binnen subteams worden met de teamleider besproken, en problemen tussen subteams worden door de gehele DPC besproken. Uiteraard staat Chris bovenaan en zouden we dus als team (DPC) moeten adviseren, en niet als individu zomaar allehande mailtjes gaan zitten sturen, zeker niet als je zelf midden in het probleem zit. Hierdoor krijg je vaak alleen maar meer ellende.
In dit geval is Volder daar het slachtoffer van geworden. Deze stap van hem had ik absoluut niet verwacht. Ik zag dit accefietje eerst ook alleen maar als gezonde discussie, maar schijnbaar vat Volder het toch anders op, wat ik me nu ook best wel kan voorstellen.

Volder: Ik weet niet of ik opmerkingen heb gemaakt die bij jou verkeerd zijn gevallen, maar voor zover ik kan nagaan niet. Ik heb wel aangegeven dat ik het niet leuk vond dat wij zomaar 10K kwijtraakten, maar meer bedoelde ik er ook echt niet mee. Ik heb persoonlijk ook totaal geen kwade gevoelens jegens jou. Het is jouw besluit om een ander team te joinen en het blijven uiteindelijk naar mijn idee jouw punten, dat kan ik niet veranderen en zal dat dus ook niet zomaar proberen.
Ik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die nu kwaad op je zijn, of dat er andere negatieve gevoelens tegenover jou bestaan. Het is goed dat je er nu even uit bent, maar denk er nog eens over na en kijk over een week (of twee) nog eens een keer weer.

Begrijp goed dat wij je het beste wensen met wat je nu ook gaat doen, of je nu gaat DC'en of niet. Ik heb je persoonlijk niet mogen ontmoetten, maar toch hoop ik dat het verder goed met je zal gaan en dat we je toch nog eens onder andere omstandigheden mogen tegenkomen.

Ondergetekend namens de nu aanwezigen op #quakingcoown Marble, Rianne, Rexcore, PowerCow en Neotweaker,
Freakertje.
mee eens!
redelijk nadenkend is alles wel logisch wat er is gebeurt, en ik denk dat we dr met zn allen niet een al te groot punt van moeten maken..

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42
NightHawk schreef op 07 augustus 2002 @ 23:41:
[...]

Uit het bovenstaande begrijp ik dus dat QU|CCC de electriciteitsrekening van Volder betaald? Of misschien een bijdrage levert aan het aanschaffen van nieuwe machines?

Dat is niet het geval :?

Dan lijkt mij toch dat de punten bij de user horen en niet bij een subteam....

mijn 2 eurocentjes

Volder ik hoop dat je nog wel bij DPC blijft grazen, zoniet veel succes en mogelijk tot ziens
zoals ik op irc al heb gezegd:
Uit het ene oogpunt vind ik dat de punten bij de user horen en de andere weer bij het team omdat je daar je punten aan "geeft"
...
en het is altijd moeilijk om alle "oogpunten" ;) tevreden te maken
Dat is namelijk het hele probleem wat je ook doet je doet het altijd fout :( want er is altijd wel iemand die het anders wel etc...

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Hum,

ik wist helemaal niet dat er zo'n issue was??

iemand misschien een linkje naar dit alles?

/me is een beetje verbijsterd :|

• Ricoh
KoW schreef op 07 augustus 2002 @ 23:24:
[...]
\Uit de reactie van Chris lijkt het wel of QU|CCC behoorlijk heeft lopen dreigen met te vertrekken.

Zoals ik in de post van gister heb vermeld, verwisselen van subteams geeft strubbelingen, maar het zijn en blijven zijn rechtmatige punten, waar QU|CCC totaal geen recht van spreken over heeft, tenzij ze daar een speciale clausule voor hebben opgenomen in hun join-contract.

In ieder geval vind ik het niet leuk dat hiermee ineens het joinen van sub-teams e.d. aan banden word gelegd vanwege het onder druk leggen van Chris.

Dat is ook ongeveer wat bedoeld werd in mijn allereerste post over dit geval, en de gevolgen zijn dan dit keer geen zooitje in de stats, maar meer een policy change wat mensen niet leuk gaan vinden.
Ten eerste, ik heb niet lopen dreigen om ermee te stoppen...
Zeer zeker niet, ik wilde alleen duidelijkheid scheppen.
ik heb ALLEEN chris gevraagd, hoe hij dit nu zomaar kon doen, zonder dat er overleg geplaatst was, en HOE iemand ooit zo'n request kan doen, zonder dat dit vanaf het "aan het account verbonden e-mail adres" wordt verzonden. (ivm fraude-mailtjes)
Ten slotte mijn verzoek om dit eventueel ongedaan te maken, vanwege de hierboven staande redenen.

Let wel: het gaat mij hier puur om het principe....

Verwijderd

Ik ben heel blij met de positieve reacties hier :) Vooral van de oude Qu teammaten.
Maar voorlopig sta ik nog steeds achter mijn standpunt en gaat ik alles eens rustig laten bezinken.
Natuurlijk blijf ik ECCp volgen en ik hoop ook echt dat ze die 20m als eerste gaan pakken.
Plus dat laatste puntje :)

• NightHawk4

NightHawk4

Als de mogelijkheid er is binnen het DC project is hoort het dus geen probleem te zijn, kijk naar RC5 met het retiren van units. Bij Genome is het praktisch onmogelijk, gebeurd het dus ook niet. Daar hebben Arjan en Henry veel punten staan die nu gewoon in de stats staan maar niks mee gebeurd. Het is dus onderhevig aan wat de mogelijkheden zijn binnen het desbetreffende project, en dat is nu dus afgerond en beklonken bij Eccp. Hiervoor kon het gewoon dus klaar is klara de koe ;)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Ricoh schreef op 07 augustus 2002 @ 23:51:
ik heb ALLEEN chris gevraagd, hoe hij dit nu zomaar kon doen, zonder dat er overleg geplaatst was, en HOE iemand ooit zo'n request kan doen, zonder dat dit vanaf het "aan het account verbonden e-mail adres" wordt verzonden. (ivm fraude-mailtjes)

Dit is nog altijd zo geweest hoor.

Chris is er altijd vanuit gegaan dat er eerst onderling wel overlegd werd voor dit soort mailtjes gestuurd worden. Het ruziën over Chris z'n rug is iets waar ie totaal geen behoefte aan heeft, en vandaar ook dat ie dan zegt, het is afgelopen.

En, het "aan het account verbonden e-mail adres" is waarschijnlijk volder zijn adres. Dat adres is vrij in te stellen.
Bovendien, als jij op een duidelijke manier laat blijken die persoon te zijn waarvoor je je voor uitgeeft, bijvoorbeeld door het posten van je userinf, en wat andere details, dan doet Chris dat wel doorvoeren hoor. Daarvan is nog niet eerder misbruik gemaakt.

• Ricoh
Bij RC5/OGR is het anders ONMOGELIJK, om jou punten binnen een subteam, over te plaatsen naar een ander subteam...

Vergelijk het met het volgende:
Je kan een emmer water naar de zee brengen, maar niet precies dezelfde emmer water weer terughalen....

Of, je geeft een bepaalde gift aan een goed doel... Deze kun je na een bepaalde tijd niet meer terugvorderen (tenzij er een fout is gemaakt)
Hetzelfde geldt voor een eenmalige machtiging.

Beter voorbeeld van Dukebox....
Als jij een verdieping op je huis laat bouwen, kan je deze ook niet meenemen naar je nieuwe huis. (duidelijk voorbeeld toch ?)
Ik ben van mening, dat als je een subteam verlaat, deze punten van het subteam zijn (ze staan immers ook onder 1 naam in de stats) en niet meer van jou persoonlijk.

mooi voorbeeld van Kow was gisteren:

Je bent als lid bij een bepaalde club gegaan.
Die club heeft een clubhuis.
Nu ga jij stenen verzamelen, net als alle andere clubleden, en van die stenen bouw je samen je clubhuis uit tot een mooier en groter geheel.
Nu ga jij weg bij die club, maar je stenen blijven achter. Die zitten verwerkt in het gebouw. Misschien heb je nog wel wat stenen over. Stenen die je al gevonden hebt, maar die je nog niet verwerkt hebt in het clubgebouw. Uiteraard is het jouw keuze te doen met die overgebleven stenen wat jij wilt.

Juridisch gezien is het ook toegestaan om die stenen die jij hebt verzameld en waarvan je het clubhuis mee hebt helpen bouwen terug te nemen. Je kunt ze dan terug uitkappen en in het clubhuis vallen dan gaten. Door die gaten komt tocht en regen naarbinnen, wat bij de overige bewoners niet in dank wordt afgenomen

• Ricoh
KoW schreef op 07 augustus 2002 @ 23:58:
[...]
Dit is nog altijd zo geweest hoor.

Chris is er altijd vanuit gegaan dat er eerst onderling wel overlegd werd voor dit soort mailtjes gestuurd worden. Het ruziën over Chris z'n rug is iets waar ie totaal geen behoefte aan heeft, en vandaar ook dat ie dan zegt, het is afgelopen.

En, het "aan het account verbonden e-mail adres" is waarschijnlijk volder zijn adres. Dat adres is vrij in te stellen.
Bovendien, als jij op een duidelijke manier laat blijken die persoon te zijn waarvoor je je voor uitgeeft, bijvoorbeeld door het posten van je userinf, en wat andere details, dan doet Chris dat wel doorvoeren hoor. Daarvan is nog niet eerder misbruik gemaakt.
Account staat dus voor iedere user op hetzelfde QU|CCC e-mail adres (bewust)
Bovendien is Volder, (in dit geval) in gebreke gebleven door niet te overleggen.
Hij heeft wel netjes aangegeven dat hij NC graag wilde joinen, maar daar is het bij gebleven. Mijn reactie hierop is dus niet onredig

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Ricoh schreef op 08 augustus 2002 @ 00:00:
Bij RC5/OGR is het anders ONMOGELIJK, om jou punten binnen een subteam, over te plaatsen naar een ander subteam...

Klopt, en eigenlijk is dat ook een beetje de DPC policy, al staat die nergens op papier.

Bij ECCp is het gewoon mogelijk, al wist niet iedereen daar van. Omdat het buiten de policy viel is daar ook nooit uitgebreid op gewezen.
Mooi voorbeeld waarin het misschien nuttig kan zijn is dat 3beers verhaal, waar de 3 leden ruzie kregen en uit elkaar gingen, en dus wel hun eigen spullen mee wilden nemen. In dat geval stopt het hele subteam. In het clubhuis voorbeeld word dus ook het hele clubhuis afgebroken en neemt ieder zijn eigen steentjes mee. Niemand word daar mee benadeeld, dus ik zie daar ook geen probleem in.
Wat hier gebeurd is, is dat een user vertrok, en zijn steentjes uitkapte toen de anderen niet thuis waren. Dat had beter moeten worden doorgesproken, maar dat is van beide kanten uit niet gebeurd (voor zover ik weet).
Maar het is gebeurd. Daar is niets meer aan af te doen. Van beide kanten uit is het dus goed hier geen ruzie meer over te maken. Wat misschien wel goed is, is om hierover een normale discussie te maken wat we als team hiervan vinden. (niet de gebeurtenis, maar gewoon het idee te kunnen doen met accounts wat je wil.)

• Freakertje

Freakertje

* Freakertje moet zeggen dat dit naar zijn weten ook wel waar is, maar helemaal zeker weten doet hij het ook niet. Volder: heb je dat eigk ooit bij iemand van ons gevraagd/gezegd/aangekaart? (Ik hoop dus ook alleen van hem antwoord te krijgen en niet van iemand anders ;))

Totale Modjesgekte

Verwijderd

Ricoh schreef op 08 augustus 2002 @ 00:03:
[...]

Bovendien is Volder, (in dit geval) in gebreke gebleven door niet te overleggen.
Hij heeft wel netjes aangegeven dat hij NC graag wilde joinen, maar daar is het bij gebleven. Mijn reactie hierop is dus niet onredig
het nadeel is alleen dat het bij ECCp dus wel mogelijk is/was om de dp's die jij hebt ingeleverd voor een bepaald sub-team over te zetten naar een ander sub-team, als dat niet zo was had Chris het ook niet gedaan.

Omdat er twee partijen zijn die het niet met elkaar eens zijn krijgt Chris verschillende mailtjes die hij nooit eerder heeft gehad, en die mailtjes brengen hem in een lastig pakket.

Hij vind dat hij niet meer in die situatie terecht wil komen en past hierop de policy aan, zijn goed recht, dat dit grote gevolgen heeft voor de rest is heel jammer.

blijft de situatie over dat Volder misschien wat beter had moeten overleggen, maar verder niks verkeerd heeft gedaan, en QU is natuurlijk gepikeerd dat ze ineens 10K dp's kwijt zijn, wat ook begrijpelijk is.

Ik hoop niet dat dit aanleiding is tot onenigheid binnen DPC, en dat betrokken partijen nogeens tot een gesprek kunnen komen en alles uitpraten.

als laatste nog maar eens deze :

MAY THE COW BE WITH YOU !

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 00:18 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Of het normaal is dat je je punten meeneemt????
Ik heb gezegd dat ik naar NC ging en was er van overtuigd dat het doodnormaal is dat dan je account meeverhuist. Ik ben er verder niet op gewezen dat dit niet zo hoort.

Sorry, maar ik ziet het zoals ergens eerder al aangegeven is, mijn 4 pc's draaien van mijn centen 24 uur per dag, voor DPC en daar bleven ze met mijn overstap voor draaien.

Verder wil ik nog op Ricoh reageren:
Mijn punten stonden op naam, als ik een zak water in zee gooi met een sticker erop haal je hem er ook zo weer tussen uit.

punt 2 het goeie doel is DPC heb ik daar het geld weggehaald nee ik heb de storting alleen maar van een andere naam voorzien maar het geld komt nog steeds bij het goeie doel uit en daar ging het mij om.

En dan wil ik nu dat er over het probleem Volder AUB opgehouden wordt, het probleem (moi) is verholpen dus nu kunnen alle teams weer normaal verder concurreren.
Dus niet blijven schoppen naar users die al overleden zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:21:
Ik heb gezegd dat ik naar NC ging en was er van overtuigd dat het doodnormaal is dat dan je account meeverhuist. Ik ben er verder niet op gewezen dat dit niet zo hoort.

Sorry, maar ik ziet het zoals ergens eerder al aangegeven is, mijn 4 pc's draaien van mijn centen 24 uur per dag, voor DPC en daar bleven ze met mijn overstap voor draaien.

Mijn punten stonden op naam, als ik een zak water in zee gooi met een sticker erop haal je hem er ook zo weer tussen uit.

punt 2 het goeie doel is DPC heb ik daar het geld weggehaald nee ik heb de storting alleen maar van een andere naam voorzien maar het geld komt nog steeds bij het goeie doel uit en daar ging het mij om.
Ik weet niet hoelang je al voor DPC bezig bent, maar voor mensen die al wat langer meedoen schijnt er een ongeschreven regel te zijn dat punten die je inleverd voor een sub-team binnen DPC daar ook blijven bij een eventuele overstap naar een ander sub-team.

Dit komt voornamelijk omdat het bij andere projekten niet mogelijk is om je punten mee te verhuizen naar een ander sub-team.

Het is zoals ik zeg een ongeschreven regel, en je hebt hem dus niet kunnen lezen.

Het feit dat je wilt overstappen naar NC en ook je dp's mee wilt nemen is je goed recht.

Alleen vinden de leden van QU (omdat die al heel lang meelopen) dat de dp's die je hebt ingeleverd voor QU daar ook horen te blijven.

Vandaar misschien de wat heftige/snelle reactie en het mailtje naar Chris van Ricoh.

My 2 cents........

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 00:31 . Reden: F*ck typo's ]

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:21:

En dan wil ik nu dat er over het probleem Volder AUB opgehouden wordt, het probleem (moi) is verholpen dus nu kunnen alle teams weer normaal verder concurreren.
Dus niet blijven schoppen naar users die al overleden zijn.
Volder wat je wil gaan doen is jouw zaak, het is je goed recht om te stoppen of door te gaan bij een ander team/subteam. Maar waar het hier mij om gaat is dat DPC geschaad word door subteam en als er iets is waar ik dus niet tegen kan is het dat het wel. Ok er vertrekken wel vaker users maar de redenen die nu aangevoerd zijn vind ik dus niet terecht en hiermee doel ik dus op Ricoh (kom ik zo op terug in m'n volgende post). Kijk alles maar rustig aan Volder, het gaat om een principe kwestie waar jij het begin van bent geweest maar waar de uiteindelijke discussie nu niet meer echt om draait.

edit:
wat syntaxis verbeteringen gemaakt

• NightHawk4

NightHawk4

Ricoh idd leuk voorbeeld van dat clubhuis, maar laten we niet vergeten dat DPC het clubhuis is en dat subteams daar een kamertje hebben. Volgens mij telt als eerste DPC en daarna pas subteams. Ok tis natuurlijk niet leuk als je users kwijtraakt, vooral niet als je zelf niet wist dat het kon op die manier. Vanaf nu kan het dus ook niet meer, maar om nu op deze manier je punten proberen te houden waarbij DPC geschaad word in deze :?

Sorry hoor maar dat gaat bij mij wel erg ver, als je dus je eigen subteam boven DPC gaat zetten ben je IMHO errug fout bezig .....maar das dan even mijn simpele mening....

edit:
en als het je zo aan het hart gaat wil ik m'n XP2000 best wel een week ter beschikking stellen voor je puntjes hoor

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Ricoh schreef op 08 augustus 2002 @ 00:00:
*knip*
[...]
Dan wil ik jullie nu mededelen dat het wel mogelijk is/was om bij RC5 na een retirement naar een andere account de oude account weer terug te laten zetten. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Persoon joinde ons subteam, wij kregen zijn hele score incl. z'n history bij die van ons...en een week later was ie weer vertrokken met zijn aantal wat ie meebracht incl. zijn flushhistory.

Hij had een e-mail gestuurd naar de d.net mannen en het een en ander uitgelegd dat het niet helemaal de bedoeling was/perongelijk was gegaan.
Dit is een 11/2 jaar geleden gebeurd en ik weet nog precies wie het was met welke account.

Verwijderd

NightHawk schreef op 08 augustus 2002 @ 00:40:
Ricoh idd leuk voorbeeld van dat clubhuis, maar laten we niet vergeten dat DPC het clubhuis is en dat subteams daar een kamertje hebben. Volgens mij telt als eerste DPC en daarna pas subteams. Ok tis natuurlijk niet leuk als je users kwijtraakt, vooral niet als je zelf niet wist dat het kon op die manier. Vanaf nu kan het dus ook niet meer, maar om nu op deze manier je punten proberen te houden waarbij DPC geschaad word in deze :?

Sorry hoor maar dat gaat bij mij wel erg ver, als je dus je eiegen subteam boven DPC gaat zetten ben je IMHO errug fout bezig .....maar das dan even mijn simpele mening....
dat is en was volgens mij meer een reactie voordat Ricoh alle feiten rustig had bekeken.

Als hij goed nadenkt, en zeker in het achterhoofd houd dat er nergens geschreven staat dat je je punten niet mag meeverhuizen, en het dus bij ECCp wel kon, komt hij zelf wel tot de conclusie dat hij Volder niks kan verwijten.

Nou ja wat beter overleg misschien.

dit is dan weer mijn simpele mening

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2002 00:47 . Reden: hum word laat weer typo's ]

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 08 augustus 2002 @ 00:43:
[...]
Dan wil ik jullie nu mededelen dat het wel mogelijk is/was om bij RC5 na een retirement naar een andere account de oude account weer terug te laten zetten. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Persoon joinde ons subteam, wij kregen zijn hele score incl. z'n history bij die van ons...en een week later was ie weer vertrokken met zijn aantal wat ie meebracht incl. zijn flushhistory.

Hij had een e-mail gestuurd naar de d.net mannen en het een en ander uitgelegd dat het niet helemaal de bedoeling was/perongelijk was gegaan.
Dit is een 11/2 jaar geleden gebeurd en ik weet nog precies wie het was met welke account.
uitzonderingen bevestigen de regel.

dit gaat over een week, en dat mailtje zal waarschijnlijk al na een dag bij D-net in de bus hebben gelegen.

we hebben het hier over mensen die bv een jaar voor een sub-team flushen en dan willen gaan switchen, dat gaat echt niet hoor :/

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:44:
[...]

dat is en was volgens mij meer een reactie voordat Ricoh alle feiten rustig had bekeken.

Als hij goed nadenkt, en zeker in het achterhoofd houd dat er nergens geschreven staat dat je je punten niet mag meeverhuizen, het het dus bij ECCp wel kon, komt hij zelf wel tot de conclusie dat hij Volder niks kan verwijten.

Nou ja wat beter overleg misschien.

dit is dan weer mijn simpele mening
Ricoh heeft dit om 00:00 gepost en daarna om 00:03 volgende quote;
Ik zie tot op heden nog nergens dat Ricoh dit inziet :?

edit:
maar inderdaad de communicatie in deze is wel degelijk in gebreke gebleven

Verwijderd

NightHawk schreef op 08 augustus 2002 @ 00:47:
[...]

Ricoh heeft dit om 00:00 gepost en daarna om 00:03 volgende quote;

[...]

Ik zie tot op heden nog nergens dat Ricoh dit inziet :?

edit:
maar inderdaad de communicatie in deze is wel degelijk in gebreke gebleven
we zijn alweer wat verder in de tijd en Ricoh heeft nog niet gereageerd, ik ben geduldig ;)

• Freakertje

Freakertje

Voor alle duidelijkheid:
Wij hebben dus nooit gedreigt te stoppen
Wij hebben voor zover wij weten geen ruzie met iemand, sterker nog, de NC'ers zitten nog steeds vrolijk in ons kanaal (SPIONNEN!!! :P)
Wij gaan nu slapen morgen weer een dag :P
En jah, Ricoh slaapt nu dus ook al (onder dwang van zijn vriendin :+))

Totale Modjesgekte

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Een hot-topic wat ik niet heb gelezen, omdat ik er (behalve als trotste DPC-er zijnde) geen ruk mee te maken hebben. Ik wil maar 1 ding kwijt!
Laat DPC geen kopie worden van Anandtech, ExtremeDC, TNT, Weazy... etc. en houdt de eer aan jezelf

* Mobster denkt dat ie morgen toch zijn bek niet kan houden, maar ja ;(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Mobster schreef op 08 augustus 2002 @ 00:51:
Een hot-topic wat ik niet heb gelezen, omdat ik er (behalve als trotste DPC-er zijnde) geen ruk mee te maken hebben. Ik wil maar 1 ding kwijt!
Laat DPC geen kopie worden van Anandtech, ExtremeDC, TNT, Weazy... etc. en houdt de eer aan jezelf

* Mobster denkt dat ie morgen toch zijn bek niet kan houden, maar ja ;(
laat mij het deze keer dan doen, ik vind dat ik aardig rustig en onpartijdig heb gepost deze keer !!

Verwijderd

Dit komt allemaal wel goed mensen.... :)
Kopjes koel, potje Grolsch open maken en een nachtje er goed over slapen......
Mijn persoonlijke mening is dat het totaal-resultaat van DPC _/-\o_ flink telt.
Sub-team strijd ok, maar met redelijkheid...... al kunnen de verschijnselen voor sommigen onder ons wel erg zuur overkomen

• NightHawk4

NightHawk4

Ok net ff wat over en weer gepraat met Mo-Bees op #DPC ...

Tis allemaal niet zo fijn wat er gebeurd is.
Helaas het zij zo, toch voor degene die zich afvragen wat nu de meest ideale situatie was geweest......hier het gesprek tussen Volder en Ricoh wat helaas niet plaats heeft mogen vinden.... :(

Volder;"Ricoh tis nie zo leuk meer hier ik ga naar een ander subteam met mn puntjes"
Ricoh;"WTF das nie liev, die punten horen bij ons volgens een ongeschreven regel"
Volder;"Sorry Ricoh ik wist niet dat dat het geval was maar ze zijn al over gezet"
Ricoh;"Dem dat doet auw, naja je bent altijd welkom als je terug wilt komen..veel plezier bij een ander DPC subteam"
Volder;"Dankjewel Ricoh, misschien dat ik in de toekomst nog wel wat kan betekenen voor jullie subteam"

Maarjah das natuurlijk allemaal "wishfull thinking".........

de karakters uit het bovenstaande gesprek zijn compleet verzonnen en er zal dan ook geen rectificatie plaatsvinden op basis van het misbruiken van nick/patent rechten met betrekking tot handelsnamen en of andere aangelegeheden die mij euros gaan kosten

Verwijderd

nee ik zit niet te wachten op je post ;)

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 01:56:
nee ik zit niet te wachten op je post ;)
Hey Dsmarty d'r zit er eentje te slow chatten hier ! ;)

}) }) }) }) })

Verwijderd

NightHawk schreef op 08 augustus 2002 @ 02:08:
[...]

}) }) }) }) })
klikspaan :(

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

NightHawk schreef op 08 augustus 2002 @ 01:56:
...wat helaas niet plaats heeft mogen vinden....

Als je het verhaal goed leest zie je staan dat er vanuit Volder naar QU is gemeld dat ie zou gaan vertrekken, maar heeft ie er niet duidelijk bij vermeld dat ie zijn punten mee zou nemen. Dat heeft QU er in ieder geval niet uit begrepen, en Volder wist niet beter of zo van subteam wisselen is de normaalste zaak van de wereld.

Enne, over het clubhuis.
Het clubhuis is het subteam (tegenwoordig kun je dat bij een aantal subteams best zeggen)
En die clubhuizen staan netjes bij elkaar in een mooi en groot dorp. Dat dorp heet DPC.
Een dorp verder, het Ars dorp, daar zijn ze druk aan het bouwen, om hun dorp mooier en groter te krijgen.

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
ja, en nou zijn het wel genoeg vage verhalen over clubhuizen, dorpjes en verdiepingen van huizen.

waar het hier om gaat is een beetje mis-communicatie en wat boze mensjes, die als ze wat praten gewoon weer vriendjes kunnen zijn, en er geen probleem meer is....

maarja, je kan er ook meer van maken dan het werkelijk is he....

• DSmarty
  • Niet online
NightHawk schreef op 08 augustus 2002 @ 02:08:
[...]

}) }) }) }) })

Geachte heer Nighthawk, serieuze aangelegenheden als Slowchatten dient U te melden in SM :P

Vind het wel een beetje jammer dat men hierboven een beetje langs elkaar heen lijkt te lullen.

Verwijderd

DSmarty schreef op 08 augustus 2002 @ 11:15:
[...]

Geachte heer Nighthawk, serieuze aangelegenheden als Slowchatten dient U te melden in SM :P

Vind het wel een beetje jammer dat men hierboven een beetje langs elkaar heen lijkt te lullen.
waar hierboven ik zie niks ;)

• Ricoh
Mijn reactie volgt nog wel.
Ik ga vandaag nu eerst mijn verloving vieren :)

Tot later !

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ricoh schreef op 08 augustus 2002 @ 12:57:
Mijn reactie volgt nog wel.
Ik ga vandaag nu eerst mijn verloving vieren :)

Tot later !
Have fun :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Killa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05-2021
Wow ik ben toch wel geschokt door dit hele gebeuren hoor. Wie heeft dit alles zo opgeblazen?

Die puntjes waren van Volder. Hij heeft ze gekauwd dus ze zijn van hem. Dat hij ze mee wil nemen vind ik persoonlijk minder chique, aangezien hij ze al heeft gegeven aan een subteam, maar het zijn wel zijn punten, en als Chris het toestaat, dan is het erg jammer als iemand Chris zo onder druk zet om dit terug te draaien.

Volder, laat het maar even bezinken, en hopelijk keer je dan terug naar ons in ECCp, onder een nieuw nick maybe.

Verder zou ik als policy voorstaan:
Punten meenemen als je van een subteam naar een ander gaat: niet toegestaan
Punten meenemen als je (of een subteam) van een team naar een ander gaat: niet toegestaan
Punten meenemen als een teamloos iemand een team joint: toegestaan
Punten meenemen als een subteamloos iemand een subteam joint: toegestaan
Punten meenemen als 2 subteams of 2 teams mergen: toegestaan

System Specs

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het vervelende/handige is dat elk project andere 'spelregels' hanteert.
En er zullen altijd mensen zijn die die 'spelregels' willen testen cq overschrijden (zie MarcyDarcy's voorbeeld bij dnet). Je kan dan wel als DPC zijnde een policy opstellen of een ongeschreven wet voorschrijven :?, maar er zullen altijd mensen zijn die gebruik maken van de middelen.
En wellicht terecht, want die spelregels zijn er niet voor niets. Je hoeft het er niet mee eens te zijn (in dit geval vindt ik de spelregels van Chris niet goed), maar je hebt er maar mee te leven........ helaas. ;(

• Ricoh
Killa schreef op 08 augustus 2002 @ 16:51:
en als Chris het toestaat, dan is het erg jammer als iemand Chris zo onder druk zet om dit terug te draaien.
Sorry? Volgens mij heb jij de intentie niet helemaal begrepen.
Maar wat mij betreft lijkt het me nu duidelijk...

Per project verschillen de policies, denk dus daarom van te voren goed na voordat je veranderingen toe wilt gaan passen.

Discussie is wat mij betreft gesloten.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ricoh schreef op 09 augustus 2002 @ 13:34:
[...]

Sorry? Volgens mij heb jij de intentie niet helemaal begrepen.
Maar wat mij betreft lijkt het me nu duidelijk...

Per project verschillen de policies, denk dus daarom van te voren goed na voordat je veranderingen toe wilt gaan passen.

Discussie is wat mij betreft gesloten.

Misschien is dit wel per project zo maar ik zou graag binnen DPC hier duidelijke afspraken over hebben zodat we dit soort incidenten in de toekomst kunnen vermijden. Voor Volder: jammer dat je weggaat we willen graag hebben dat je blijft, echter je moet niet meteen handdoek in de ring gooien daarvoor is DC veels te leuk :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

MarkB. Dit is onmogelijk. Je kan niemand iets verplichten tot het wel of niet doen van iets. Als het betreffende project het toelaat dan zal er gebruik van gemaakt worden. Je zou een soort van huisregels kunnen opstellen, maar wie gaat er op toezien dat die nageleefd worden?

Er moet gewoon tussen (sub(team))members meer gecommuniceerd worden...

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Mobster schreef op 09 augustus 2002 @ 16:34:

en dat schiet erbij ons dus nog wel eens bij in.
helaas is dit zo gelopen en ik hoop dan ook niet dat er nog zoiets voorkomt

/me out

• NightHawk4

NightHawk4

Mobster schreef op 09 augustus 2002 @ 16:34:
MarkB. Dit is onmogelijk. Je kan niemand iets verplichten tot het wel of niet doen van iets. Als het betreffende project het toelaat dan zal er gebruik van gemaakt worden. Je zou een soort van huisregels kunnen opstellen, maar wie gaat er op toezien dat die nageleefd worden?

Als er DPC huisregels opgesteld worden is er toch een duidelijke vorm van communicatie met betrekking tot alle members. :P
Huisregels dienen nagestreefd te worden en niet nageleefd ...... O-)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

OK. Wat jij wil :)

Maar je weet zelf dat als ze alleen nagestreefd hoeven te worden, je ze net zo goed niet op kan stellen en de energie die daar in gestoken zou gaan worden, ergens anders beter in kan steken.
Tuurlijk, je kan gedragsregels/huisregels opstellen, maar wat heb je eraan als de mensen die er zich niet aan houden (en de regels/mogelijkheden van het project aanhouden) niet gecontroleerd/bestraft worden?

Snappie :? :)

• NightHawk4

NightHawk4

Ik snap het ook wel, maar dat zou wel misverstanden als deze kunnen voorkomen :)
Die "ongeschreven" regels schieten we ook niet veel mee op, kjik alleen maar naar het feit dat er al diverse members het oneens zijn bij wie de puntjes nu horen...

Snappie :? ;)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Het is gewoon een erg moeilijke discussie.
Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt wat het doet als je naar een subteam verhuist (van alleen draaien).
Ook dat bracht wat te weeg.
Ook toen het (nog niet zolang geleden) minder naar mijn zin had bij mun subteam stonden de andere teams klaar om me in te lijfen.
Natuurlijk heel logisch, maar om nu om 10k ruzie te maken :?
Die 10k is gewoon van Volder en hij moet er gewoon het gene mee doen wat hij ermee wil doen.
Het is zijn eigen produktie geweest en ik vind toch dat je als persoon toch wel het recht hebt om je eigen punten mee te nemen.

Wel jammer dat Chris het zo opvat, maar logisch wel.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Pagina: 1