3210 Vibra werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Ik dacht laatst van: ik zal maar eens een oplader kopen voor m'n 3210, dan kan ik die weer gebruiken. (En da's niet te laat, nog 12 dagen en m'n SIM zou verlopen zijn!)

Ik bestelde meteen zo'n vibra motor pakketje (motor + torx + F/Mbus kabel) erbij, het enige wat is eigenlijk mis is een vibra functie dus dat is lekker handig, dan kan deze telefoon nog lang mee.

Nah ok. Kreeg vandaag het spul binnen. Ik telefoon uit elkaar slopen, motortje aan 't metalen dingetje klikken, telefoon weer in elkaar, en met 20 verschillende software pakketten geprobeerd die menu optie te activeren. Het is uiteindelijk gelukt, en ik heb er nu een menuoptie bij: Trilfuntie aan/uit.

Tril-optie staat aan... Maar trillen? ho maar.

Als ik m'n telefoon bel dan laat ie een gewoon belmelodietje horen. En als ik het normaal geluidje op stil zet, dan laat ie helemaal niks horen, en trilt ie ook niet..

Enig idee waar dit door kan komen? motortje zit volgens mij wel gewoon goed op z'n plek... Moet ik de instellingen op een bepaalde manier hebben staan voordat het werkt ofzo?

Verwijderd

ik heb op enkele sites gezien dat je moet checken of er een bepaalde chip opzit (controller van de vibra denk ik). hij zou normaal naast die twee contactpunten moeten zitten.

• DiSiLLUSiON
Ik heb 't ding ff opnieuw opengeschroeft, en een paar shotjes gemaakt met m'n webcam..

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.klingen/vibra1.jpg
Voor zover ik kan zien zit er niet een plek waarvan je zegt van: "jah daar hoort eigenlijk een chippie te zitten"? Ja of het moet het plekje rechts zijn? die gaatjes? dat daar de pootjes van de chip in horen ofzo??

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.klingen/vibra2.jpg
En m'n motortje is gewoon goed vastgeklikt.. Tsja 't kan ook maar op 1 manier he..

• DiSiLLUSiON
Niemand die een 3210 heeft en kan zeggen dat die chip ontbreekt bij mij? Of dat die chip er wel is maar dat het door een andere reden niet werkt?

Verwijderd

Je zegt dat je telefoon heb opzich nog wel doet. Dan heb je waarschijnlijd de chipkapot die het trilmotortje aan stuurd, dus dan heb je pech maar het kan ook nog zijn dat je gewoon genaait bent dan dat ze je gewoon een kapotte motor hebben gedaan dus dat kan je beter eerst even testen. dan doe je de 2 pinnetje op de battery doet hij het niet dan is het motortje kapot, en anders vrees ik het ergste dan heb je de chip kapot. maar dan ben je niet de enige die daar last van hebt want ik ken nog wel meer mensen die dat hebben. Dat komt omdat nokia het eigenlijk niet onders steund dus ze kijken ook niet of hij het doet of niet doet.

Maar nu je je telefoon heb los gedraait dan is de garantie ook weg. Ohja je had het er over dat de software wel goed op je tel stond. dus het ligt niet aan de software sort van de tril motor dus daar kan je beter niet meer verder mee prutsen want dan kan je je tel verneuken, heb ik ook gehad want je kan je contrast kwijt raken.

Test het en je zult er achter komen....

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Garantie op een zo oud toestel :? Lijkt me sterk.

Ook support nokia dit wel, in andere delen van de wereld heeft dit toestel standaard namelijk een trilfunctie.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• DiSiLLUSiON
moosthof:

Motortje direct aan de accu verbinden? hoe? gewoon met een 2 stukjes van een speaker draad ofzo? :?

En garantie heb ik toch al lang niet meer dus dat maakt niet uit.

Als de contrastinstelling van je 3210 niet meer klopt kan je die heel simpel wijzigen door verschillende programmaatjes waaronder WinTesla of NKConfig.

its_me: Je hebt gelijk, ik weet zeker dat de 3210 in Azië verkocht is standaard inclusief trilmotortje.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
DiSiLLUSiON schreef op 09 augustus 2002 @ 00:47:
moosthof:

Motortje direct aan de accu verbinden? hoe? gewoon met een 2 stukjes van een speaker draad ofzo? :?
Gewoon een Penlite batterij (AA) pakken en inderdaad met 2 stroomdraadjes de
contactpunten ermee verbinden. Moet werken, zo heb ik ze vakers getest :)

• DiSiLLUSiON
oki thnx, ff doen dan.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44

Zjemm

...

uhmmm
hangt je telefoon nog aan de oplader? dan werkt het trillen namelijk niet.
dat had ik ook met mn nieuwe gsm...ik dacht ook dacht ie kapot was ofzo maar hij mag gewoon niet aan de oplader hangen

opensecure.nl

• DiSiLLUSiON
hmm motortje doet 't gewoon? maar wel alleen bij de uiteinden van de lipjes.. in met midden werkt 't niet..

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
DiSiLLUSiON schreef op 09 augustus 2002 @ 01:05:
hmm motortje doet 't gewoon? maar wel alleen bij de uiteinden van de lipjes.. in met midden werkt 't niet..
Probeer anders de contactjes ietsje schoon te maken, maar normaal gesproken
moet hij het ook van de uiteinden hebben.

• DiSiLLUSiON
Zjemm: oh hey hij hing gister idd aan de oplader!

ff opnieuw testen dan, nu zonder oplader.

• DiSiLLUSiON
Jah! hij doet 't! althans, soms.. Ik belde van thuis naar mobiel, en hij trilde.. toen opnieuw 2x en nu trilt ie niet meer.. en toen nog een x en trilde 'ie weer.

Maar da's beter dan niks! thnx Zjemm! :)

Verwijderd

Zjemm schreef op 09 augustus 2002 @ 01:03:
uhmmm
hangt je telefoon nog aan de oplader? dan werkt het trillen namelijk niet.
dat had ik ook met mn nieuwe gsm...ik dacht ook dacht ie kapot was ofzo maar hij mag gewoon niet aan de oplader hangen
Idd, is bij mijn 6510 ook, ik dacht eerst ook dat trilmotortje het niet deed, maar kwam doordat hij aan oplader hing :)

(It's not a bug, it's a feature) ;)

• DiSiLLUSiON
Wisey schreef op 09 augustus 2002 @ 01:06:
[...]
Probeer anders de contactjes ietsje schoon te maken, maar normaal gesproken
moet hij het ook van de uiteinden hebben.
Thnx, zal ik ff doen.. misschien komt het daardoor dat ie 't maar soms doet, omdat ie niet altijd goed contact maakt.

• DiSiLLUSiON
Yup doet 't nu goed. thnx. (was blijkbaar een beetje vettig)
Pagina: 1