Toon posts:

[boxen] Vervormd geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een versterker+2boxen+een mengpaneel, maar door de boxen komt een vervormd geluid.

Ik had eerst mijn boxen van mijn hifi setje (panasonic SA-AK27) eraan gehangen, toen had ik het (versterker pas voor het eerst uit de doos). Alles al geprobeerd (vanaf pc/cd speler direct eraan hangen, mengpaneel eruit, draden opnieuw erin, echt alles). mijn ouwe akai tapedeck eraan deed het wel (zoweel met mengpaneel ertussen als zonder).

Toen had ik 2 nieuwe boxen (merk X) gekocht deden ze het gelijk goed.
Dus pc output, md speler, tapedeck mic enz.)
Nu heb ik mijn versterker ff helemaal los gegooid (van boxen tot mengpaneel) om te kijken of hij in mijn fligthcase past. ja dus.

Maar ontopic: Ik sluit alles aan en het geluid is ontiegelijk vervormd.

Tot en MET de input van het mengpaneel dat in de versterker gaat is alles goed (want met koptelefoon hoor ik de track normaal).
Ik heb al meerdere keren geprobeerd opnieuw de boxen aan te sluiten, de kopere draadjes ff goed strak te draaien, linkerdraadje recht, rechterdraadje links, echt alles wat ik hier boven met mijn hifi setje box ook heb gedaan. (er zijn voor links en recht 4 ingangen en op de box maar 2 draden, maar het HEEFT het gedaan, daar kan het niet aan liggen.)

Hoe los ik dit op?
Het gaat hier om een gloednieuwe Technics v300 MarkII, maar alles is goed dus daar kan het niet aan ligen.

Please help me!

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat verder gek*t en geprobeerd maar hielp voor geen r**t

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

En met andere boxen werkt het wel goed ?

Controleer eens of de impedantie geschikt is, en probeer dezelfde boxen op een andere versterker :?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Inderdaad, je moet er achter zien te komen welk component in de schakeling de problemen oplevert, en dan kan bijna niet anders door proberen, proberen proberen.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu wel ff die boxen op me hifi aansluiten...
Box klinkt perfect zo

Verwijderd

Topicstarter
Terug aan versterker: verneukt gluid :(

Verwijderd

Topicstarter
balance naar rechts en het werkt :)

Verwijderd

is de uitgang van je mengtafel niet vervormt??? (dat is niet hetzelfde als je koptelefoon op de Phones uitgang zetten en dan luisteren btw...)

hoe is het met de voorversterking in je tafel.... mischien de 20 dB pad indrukken??
Pagina: 1