[pinnacle dc10+] welke pc-hardware daarbij?

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
m'n vriendin heeft deze videobewerkingskaart in een oudere pc hangen. nu moet er een ander systeem komen waar deze kaart ik moet komen.
de kaart is erg selectief;
op inet heb ik een aantal eisen gevonden:
mobo met intel chipset (dus intel proc) en de videokaart mag geen nvidia hebben. Liefst Ati of Matrox.

zijn er zo nog meer zaken waar ik om moet denken bij deze kaart? en is raid-0 interessant of kan een 7200rpm schijf het ook aan?
want ik zit er zelf aan te denken om een snelle intel met de 850e chip te kopen op een msi mamaplank; in combi met raid-0

maar of dat dit nu de juiste weg is weet ik niet zeker.
zijn er mensen met gebruikerservaringen met zo'n soort configuratie?
tnx.

Verwijderd

Wat een onzin dat er alleen Intel chipset gebruikt mag worden,
Ik heb zelf tijdelijk de kaart in een Abit KR7A-Raid(VIA KT266A chipset) gehad met een Geforce3(ja, Nvidia), werkt perfect, nooit problemen gehad.
Waarom zou je trouwens RAID-0 willen, een moderne 5400RPM HD is al ruimschoots genoeg voor zo'n kaart.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

the noise schreef op 07 augustus 2002 @ 20:04:
m'n vriendin heeft deze videobewerkingskaart in een oudere pc hangen. nu moet er een ander systeem komen waar deze kaart ik moet komen.
de kaart is erg selectief;
op inet heb ik een aantal eisen gevonden:
mobo met intel chipset (dus intel proc) en de videokaart mag geen nvidia hebben. Liefst Ati of Matrox.

zijn er zo nog meer zaken waar ik om moet denken bij deze kaart? en is raid-0 interessant of kan een 7200rpm schijf het ook aan?
want ik zit er zelf aan te denken om een snelle intel met de 850e chip te kopen op een msi mamaplank; in combi met raid-0

maar of dat dit nu de juiste weg is weet ik niet zeker.
zijn er mensen met gebruikerservaringen met zo'n soort configuratie?
tnx.
Ik zal het volgende zeggen.

Ik gebruik de dc10+ op een via moederbord met een amd processor en een nvidea videokaart _/-\o_ })

Ik had het met een ATI geprobeerd en juist die Ati gaf conflicten met de dc10 :P

Wat je wel moet doen is de goede latency patch installeren dan is er niks aan de hand. Opnemen op raid0 schijf moet je NIET doen, neem gewoon een enkele disk, dat belast de pci bus minder en geeft dus betere resultaten. Dit heb ik zelf mogen ervaren.

Probleem wat ik had met mijn terratec geluidskaart (creative ging goed overigens) Vid capture icm ata133 geeft tikjes ??

Zie hier: Fairy in "Vid capture icm ata133 geeft tikjes ??"
Voor de oplossing

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:30
Het blijft een lastige kaart, de DC10+. Geen goed antwoord te geven over het feit waar hij wel/niet goed in draait. Kijk maar naar de forums van pinnacle.
Bij mij draait íe nu wel goed. Maar soms spontaan weer eens niet. Gewoon de spullen kopen die je wilt hebben en net zo lang proberen.

Verwijderd

Ik heb een Shuttle Moederbord met een VIA chipset en een GForce 4 en RAID 0 en je hoort mij niet klagen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

ArnieNFW schreef op 07 augustus 2002 @ 21:29:
Het blijft een lastige kaart, de DC10+. Geen goed antwoord te geven over het feit waar hij wel/niet goed in draait. Kijk maar naar de forums van pinnacle.
Bij mij draait íe nu wel goed. Maar soms spontaan weer eens niet. Gewoon de spullen kopen die je wilt hebben en net zo lang proberen.
Valt wel mee, ik heb diverse systemen gehad en mijn DC10+ steeds meegenomen, maar tot op heden weinig problemen gehad, en als ik ze had waren ze vrij snel op te lossen.

PS. ik gebruik de DC10+ al sinds mijn PII400MMX, ik heb em al een paar jaar en maak en nog steeds VEEL gebruik van.

• the noise
Fairy schreef op 07 augustus 2002 @ 21:22:
[...]

Ik zal het volgende zeggen.

Ik gebruik de dc10+ op een via moederbord met een amd processor en een nvidea videokaart _/-\o_ })

Ik had het met een ATI geprobeerd en juist die Ati gaf conflicten met de dc10 :P

Wat je wel moet doen is de goede latency patch installeren dan is er niks aan de hand. Opnemen op raid0 schijf moet je NIET doen, neem gewoon een enkele disk, dat belast de pci bus minder en geeft dus betere resultaten. Dit heb ik zelf mogen ervaren.

Probleem wat ik had met mijn terratec geluidskaart (creative ging goed overigens) Vid capture icm ata133 geeft tikjes ??

Zie hier: Fairy in "Vid capture icm ata133 geeft tikjes ??"
Voor de oplossing
nou.. ik heb em nu dus in m'n eiges bak zitten met een AMD VIA chipset en een nvidia videokaart en ik krijg het ding dus met geen mogelijkheid aan de gang!
in WinMe heb ik em wel geinstalled maar crached het programma. in WinXp krijg ik het programma niet eens geinstalled..

Verwijderd

Dat het met een nvidia kaart niet zou werken heb ik nog nooit eerder gehoord - misschien een windows feature? Bij mij werkt dat in elk geval wel. Vroeger onder windows (98) werkte het ook...

Nu, over VIA heb ik een bepaalde mening die de censuurnormen niet zou doorstaan, dus laat maar. Maar in bepaalde specifieke gevallen wil VIA+DC10+ wel eens niet goed werken. Ikkan in elk geval stellen (uit ervaring op de DC10+/linux mailinglist) dat de DC10+ een verhoogde kans heeft om niet lekker te willen werken als je een VIA-gebaseerd mobo hebt. Je kan een VIA-based mobo proberen, als het werkt heb je mazzel en als 't niet werkt heb je pech - ik zou liever iets meer geld uitgeven en dan dus voor de intel combinatie gaan, gewoon omdat dat minder vaak niet werkt.

Overigens, voor de freaks hier, als je een erge MJPEG-kaart wil zien, de Buz is nog 100x erger. Die wiegert zo ongeveer onder de helft van de mobo's op de markt te werken. :P. Da's nou coole hardware. ;).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

the noise schreef op 07 augustus 2002 @ 22:50:
[...]

nou.. ik heb em nu dus in m'n eiges bak zitten met een AMD VIA chipset en een nvidia videokaart en ik krijg het ding dus met geen mogelijkheid aan de gang!
in WinMe heb ik em wel geinstalled maar crached het programma. in WinXp krijg ik het programma niet eens geinstalled..
Onder XP moet je ook zorgen dat je een goeie versie van studio7 EERST installeerd. Daarna de update van de pinnacle site installeren en ALS LAATSTE!!! de drivers.

• the noise
Fairy schreef op 08 augustus 2002 @ 10:08:
[...]

Onder XP moet je ook zorgen dat je een goeie versie van studio7 EERST installeerd. Daarna de update van de pinnacle site installeren en ALS LAATSTE!!! de drivers.
weet ik :)
maar dat mag ook niet helpen..
heb het al drie keer geprobeerd.

het vreemde is trouwens da'k onder WinMe het wel aan het draaien heb maar als ik dan een bestaande file open pinnalce vastloopt. heeft dan een foute bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten.
Pagina: 1