[asus a7v 266-e] VI/O 3.3 is 3.18 volt, hoe omhoog?

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nav asus v7700 deluxe geeft random pixels

okee, de 3.3 I/O voltage van mijn moederbord is dus klaarblijkelijk te laag. Meestal tussen de 3.16 en 3.20 (aldus bios en iPanel). Mijn videokaart vertoont namelijk kuren bij deze te lage voltage. Ik heb eens wat met wat jumpertjes zitten spelen van een 2.65 volt setting (geen idee waar die voor was :?) en daardoor kreeg ik m op 3.21, en toen waren de meeste problemen ook verdwenen

Het gekke is dat ie wel altijd gewoon goed heeft gewerkt, maar sinds campzone is het zo brak. Nou weet ik niet of de voltage voorheen ook zo laag was of dat het sinds campzone zo is (of misschien door het warme weer?)

Maar goed, die voltage moet dus omhoog, en nou heb ik echt geen idee hoe ik dat moet aanpakken... Ik heb overigens de nieuwste bios geflashed, maar geen veranderingen.

Iemand ideeen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Meet anders ook effe je 5 volt, als deze nu ook precies 5v of net iets lager is kan je je voeding wel effe opschroeven zodat je 3.3v die 0.1 volt omhoog gaat

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
de 5 is 4.89 en de 12 is 12.64

is dat gewoon aan te passen dan? (als in: voeding openschroeven en idd gewoon een schroefje aandraaien?)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Yep, er zit een klein instel potmeter op de print van de voeding..
12 volt hoeft niet zo nauwkeurig te zijn al kan ik je wel aanraden om deze spanningen ook eerst werkelijk even na te meten met een multimeter. (die asus panel kan ook een afwijking hebben)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
hmm er zit geen potmetertje in...
maar nadat ik m weer in elkaar heb gezet is ie trouwens wel 3.29