PC is trager ineens....

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
Volgens mij is dit de correcte forum voor mijn probleem.....ik snap het niet echt meer..eerst ff de specs

amd 1ghz
384 ram
asus geforce2 pro
windows xp pro dutch
msi k7t turbo mobo
80 gig maxtor hd

voordat ik nog geen nieuwe hd had, en dus met mijn 20 gig zat was alles redelijk prima..games draaiden wel okee enzo...commandos2 was echt goed en niet veel haperingen...maar nu in commandos2 hapert het exact zelfde level als een gek en draait gewoon echt minder als eerst....ik heb nu de nieuwste via drivers, nvidia drivers ook voor de sound card, winxp updates zijn allemaal al geinstalleerd...wat kan ik nog veranderen waardoor het sneller gaat draaien allemaal? het is gek dat dit ineens begon toenik mijn oude 20 gig hd eruit haalde en de Maxtor er nu in heb.....ik de 80 gig {eigenlijk 75 gig volgens windows} verdeeld in partities,..allemaal zijn NTFS...ik weet het niet meer...baal ervan dat het nu trager draait terwijl het juist misschien iets had moeten verbeteren om de nieuwe en snelle HD die erin zit nu....

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
</delete/edit>laat maar.... niet op letten</delete/edit>

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
NTFS is dacht ik ook niet echt geschikt voor games. Probeer anders eens andere detonator drivers.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, controleer eens of die nieuwe Hardescijf wel op u-DMA/ATA 100 draait. DIt kan je vinden bij de eigenscahppen van je IDE controller.

• devilsnight
Hmm jah., bij advanced settings van primaire en secundaire staat ie op dma of DMA if available....verder kan ik niets over Ata100 vinden....

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

de meest elementaire vraag zie ik niet
hoeveel rpm was schijf 1(20gb) en hoeveel rpm is schijf2: 80gb...

ma ma ma ma ma macron one

• devilsnight
M'n IBM deskstar {20gig} is 7200RPM en kan ik in windows de rpm ook zien? anders moet ik eerst pc uitdoen en hd er ff uithalen, maar ja..downloads zijn volop bezig nu....als het niet anders kan ja..dan pech...dan doe ik dat wel ff tenzij het in windows gezien kan worden.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 13:57

red bull

Keeps me awake !

Als je het type nummer weet moet je het wel op kunnen zoeken.
Heb je je OS zomaar overgezet of heb je alles opnieuw geïnstalleerd ?
Al gedefragmenteerd ? Ad-aware gedraaid ?

Verwijderd

TheJackal schreef op 07 augustus 2002 @ 19:59:
NTFS is dacht ik ook niet echt geschikt voor games. Probeer anders eens andere detonator drivers.
Waar heb jij die onzin vandaan?? Ik weet nog uit het dos tijdperk dat sommige spellen niet met ntfs om konden gaan maar dat slaat alles, Elk spel die ik op mijn systeem heb draait Perfect!

Elke PC wordt na zoveel tijd trager, Install Windows XP opnieuw, dat is het beste, of anders check in XP Task Manager welke applicaties onnodig gebruik van je cpu maken, Er zijn wel 1000 factoren die een spel kunnen belemmeren.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
devilsnight schreef op 07 augustus 2002 @ 20:12:
Hmm jah., bij advanced settings van primaire en secundaire staat ie op dma of DMA if available....verder kan ik niets over Ata100 vinden....
Dat staat iig goed, maar wat staat er bij 'Current Transfer Mode' :?

• devilsnight
Ja ik heb meteen alles overnieuw gedaan..belangrijke dingen ff via netwerk doorgesluist en verder winxp helemaal overnieuw...ik kon niet anders :) nu je het zegt..nee nog niet gedefragged...hoe lang zal dat duren een 80 gig hd? jeez...vast wel een hele nacht of valt dat wel mee? en verder...nee ook geen ad aware nog...

Aikeleer, bij Primaire IDE:

device0

current transfer mode =Ultra dma mode 2

device1

transfer mode : dma if available..
current transfer mode :not applicable

Secundaire IDE channel

device0
transfer mode : dma if available
current transfer mode : not aplicable

device1

transfer mode: dma if available