Toon posts:

Soltek SL75-DRV2 of processor kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soltek SL75-DRV2 met een athlon XP 1700+ heeft altijd goed gewerkt :) , nooit problemen gehad maar 'k had vanmorgen dus het volgende probleem :

Computer ging ff rebooten, ik loop weg, kom weer terug, computer staat uit.
"hmm raar" :? denk ik en doe em weer aan, na 10 a 20 seconden, voordat ie post, boem schakelt ie zichzelf weer uit. :(
Daarna nog een paar x geprobeerd, zelfde gezeik, maar nu ging hij na ong. 3 a 5 seconden al uit.
Ik haal alles eruit (dus alleen moederbord en processor zitten nog in m'n bak, nog steeds zelfde probleem. Ik voel eens aan de voeding, die is superheet, ik denk "voeding kapot", dus ik heb vanmiddag een nieuwe voeding gehaald, sluit alles netjes aan etc. doe em weer aan en...... nog STEEDS :( :( :( hetzelfde probleem.

Ik baal :'( hier dus behoorlijk van, ik denk zelf dat m'n moederbord of m'n processor naar de tering is. Morgen ga ik proberen om een andere processor op m'n moederbord te testen.

Heeft iemand nog een idee of suggesties wat ik nog meer kan testen :?

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Moet dus wel het moederbord of de processor zijn als je al je andere kaarten zoals videokaart en geluidskaart het nog doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die andere kaarten nog niet kunnen testen in een andere computer, alleen alles uit me bak gehaald, ook HDD etc. hoop niet dat die ook kapot zijn. :|
Maar ik denk dus ook dat het processor of MB is, ik vroeg me alleen af of andere mensen dit eerder hebben gehad of dat het misschien een bekend probleem is ofzo....

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
probeer het eens door je bios te clearen.
dit kan door een paar seconden een jumpertje op je mobo om te zetten (ff in manual kijken welke precies)
daarna weer jumper terug zetten.
zorg wel dat de pc niet aan staat als de jumper op clear staat.

Verwijderd

Topicstarter
eeej dat is een goede optie, zelf nog niet aan gedacht |:( , ff kijken of dat werk, bedankt voor de tip, zal zo ff reageren of het werkt of niet

/update
nou, bios gereset en hij loopt weer, bedankt voor de tip _/-\o_ , kan ik vanavond tenminste slapen :z
/update

Verwijderd

in ieder geval een reserve-voeding als winstpakker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik wou sowieso al een betere voedig kopen, ik heb nu de Enermax 350 W Whisper, erg goed ding :*)
Pagina: 1