Toon posts:

netwerk sneller als HD copy bezig is?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een ietwat maf probleem.
Ligt hier een netwerk. Mijn main PC met twee NICs is de router.
Als ik nou vanaf mijn laptop inlog op de FTP server van main PC en download krijg ik het de volle snelheid..ongeveer 1000Kbyte p/s.
Maar als ik op mijn laptop een FTP server draai en inlog vanaf mijn main PC en download krijg ik maar iets van 35 Kbyte p/s.
Maar zodra ik dan op mijn main PC een file copieer(local dus) van de ene naar de andere HD of van de ene partitie naar de andere, en de download is nog bezig op de achtergrond, gaat de download plotseling ook naar de volle hap...dus ongeveer 1000Kbyte p/s.
Als de local filecopy/disk activiteit dan weer stopt kakt de snelheid weer terug naar rond de 35 KByte.
Iemand enig idee wat dit is?...IRQ probleem? :?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trage laptop hd + meetfout?

Verwijderd

Ik denk dat het een meetfout is :P heb het zelf ook meegemaakt op een LAN.
Gaf die 27 mb/ps en het was maar 9 mb/ps.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Laptop HD heeft er weinig mee te maken.
Als je het verhaal goed leest, tenzij ik het wel heel lullig opgesteld hebt :P , versneld de netwerk gegevens overdracht van de laptop naar de main PC (van 35 Kbyte naar 1000 Kbyte) als ik op de main PC een file copieer van HD naar HD of partitie naar partitie.
Dus het enige dat de laptop HD op dat moment doet is een file lezen en via het netwerk doorsturen naar mijn main PC...
Laptop is trouwens ook een IBM race eend van een half jaar oud..dus daar ligt het niet aan.
Meetfout is het ook niet...verschil in tijd tussen 35Kbyte en 1000Kbyte is erg duidelijk als je een 200MB file overpompt >:)
Skaah schreef op 07 augustus 2002 @ 19:07:
Trage laptop hd + meetfout?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Euhm, die twee staan los van elkaar maar je zou zeggen dat de fout in je main-pc ligt, omdat als je daar iets aan de situatie verandert, het netwerk sneller werkt... drivers NIC geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...heb ik dit uberhaupt wel in het goede forum geplaatst?
Misschien zou dit in network troubleshooting moeten...kan de moderator het misschien voor mij verplaatsen?
Mijn dank.

Verwijderd

klinkt dat wazig zeg... ? Vertel eens wat meer over OS dat je gebruikt enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad wazig...het viel me op toen ik een hoop zooi aan het terugzetten was vanaf laptop naar PC, pas een HD failure en nu allles dus weer aan het installen.
Afijn....heb vanmorgen linux er ook weer opgezet en het daarmee geprobeerd....en dan dus absoluut geen problemen met variable snelheid...gewoon volle 1000Kbyte p/s
Het probleem zit dus in windows of in de windows software...winroute misschien...geen idee.
Afijn...linux zit er weer op dus in 98 kom ik alleen nog maar voor games.. :)
Pagina: 1