[Heco] Subwoofer / [Sony] Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
Vandaag een Sony Receiver en een Heco Dolby Surround set gekocht bij de al aanwezige JVC DVD Speler :)

De gegevens:
Sony Receiver:
STR-DE475.
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/images/250x250/shots/strde485.jpg
De STR-DE485
Meer info: http://www.sonystyle.com/...42x5051x8709&itemid=31619

Heco Megaspace 522A max. 5x 70 Watts (surround+center) max. 120 Watts (active subwoofer)
Volledige lijst met specificaties: Overzicht in jpg file

Het 'probleem' is:
De Receiver heeft 1 mono uitgang met Tulp stekker, en de subwoofer heeft een dubbele Tulp ingang. Mijn vraag: is hier een soort kabel voor die dus van 1 uitgang een 2 ingang voor de subwoofer maakt of moet ik de subwoofer op een andere manier aansluiten?

Moet ik tevens de speakers op de subwoofer aansluiten of aan de receiver? Want ze hebben allebei aansluiten voor de speakers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41257

Als het goed is kan je gewoon een tulpsnoer pakken en dan 1 draad verbinden met de subwoofer uitgang van je receiver en de witte ingang van je subwoofer. Er staat bij de witte aansluiting waarschijnlijk left (mono) of iets dergelijks. Speakers kan je gewoon aan je receiver laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Je hebt idd stekkers die 2 tulps --> 1 tulp verbinden. o.a. bij conrad voor een paar euro.

Ik had hetzelfde probleem met m'n subwoofer en subwoofer out en ook zo opgelost.

Er zijn 2 varianten, male en female varianten. Ik had een rca kabel (dus male, male) en hierop heb ik een female naar 2 male aangesloten. Een ader is dus niet aangesloten, maakt niets uit voor de kwaliteit of whatever.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s
Ik heb zo'n 2 --> 1 kabel gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
hoe bevallen jou die Duitse HECO boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 16:17

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Ik heb zelf ook een heco sub, en die gaan diep en hard....echt gaaf!!

Wel beide tulp ingangen op de sub aansluiten, anders belast je de versterker scheef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 18:19
En wat krijg je dan scheef geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s
Met de subwoofer heb ik een 'probleem' :(

Als ik achter de subwoofer het stroom op "auto" zet (dan gaat de subwoofer aan zodra die een signaal krijgt) dan 'bromt' die na nadat ik de receiver (die de boxen 'aanstuurd') uitzet. Maar als ik de subwoofer handmatig aan en uitzet heb ik geen gebrom als de subwoofer geen signaal ontvangt, maar dat is niet zo handig omdat de subwoofer niet echt makkelijk staat opgesteld daarvoor :P

Heb ik iets verkeerd aangesloten of is de subwoofer brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dit lijkt meer op een signaal storing. loopt je kabeltje langs televisiekabels etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_o_s
duncanvdlinden schreef op 10 augustus 2002 @ 11:30:
dit lijkt meer op een signaal storing. loopt je kabeltje langs televisiekabels etc.?
De kabel loopt weliswaar langs de tv maar de subwoofer bromt ook als alles uit is (receiver, tv, dvd speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dan nog mag dat kabeltje niet langs je tvkabel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is idd de TV kabel die stoort:
Je subwoofer denkt dan dat hij signaal ontvangt van je versterker, en gaat aan. Dit is echter NIET het geval: de TV kabel "zend" een signaal uit waardoor de sub denkt dat het van je versterker is. Je sub gaat dat signaal weergeven en geeft een brom. Haal je die kabels weg bij mekaar = weg brom :)

edit:
Het kan ook dat er nog een stand op je subwoofer zit (bijv. high/low/auto/off) dan gaat hij bij high pas aan als je een sterker signaal stuurt. dan kan je de brom eruit krijgen, en gaat hij pas aan als de sub een sterker signaal krijgt. :)
Pagina: 1