[wc] Welke auto rad's zijn nou van koper?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 01:36

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik ben vandaag effe naar de sloop geweest en daar leken alle verwarmings radiateuren die ik tegen kwam van aluminium te zijn :(
Maar met lege handen thuisgekomen (natuurlijk moet dat ding van koper zijn, anders vreet mijn koelblok hem op), vertelde mijn buurman mij dat die dingen juist allemaal van koper zijn! :?
Maar met een zinken laagje erover tegen oxydatie.

Dus.. zijn ze echt allemaal van koper dan? (jaja, volgende keer ga ik krabben met mijn mesje...)

oh.. wellicht meteen een kleine database/poll maken welke rad's van koper en welke van alu zijn.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Suzuki Alto, Swift = Koper

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Heel veel merken zijn tegenwoordig van Alu. :/
Maar met een beetje goed zoeken vind je er wel 1.. ;)

Renauld, Opel, Ford en Subaru hebben bv. ook koperen modellen.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mooieradiator1.JPG
De radiator van een Subaru impreza of zoals ik heb van een libero zijn van koper... :9

Veel suc6

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Tijgert schreef op 07 augustus 2002 @ 18:16:
Ik ben vandaag effe naar de sloop geweest en daar leken alle verwarmings radiateuren die ik tegen kwam van aluminium te zijn :(
Maar met lege handen thuisgekomen (natuurlijk moet dat ding van koper zijn, anders vreet mijn koelblok hem op), vertelde mijn buurman mij dat die dingen juist allemaal van koper zijn! :?
Maar met een zinken laagje erover tegen oxydatie.

Dus.. zijn ze echt allemaal van koper dan? (jaja, volgende keer ga ik krabben met mijn mesje...)

oh.. wellicht meteen een kleine database/poll maken welke rad's van koper en welke van alu zijn.
Je kan het altijd voor de zekerheid aan zo'n sloop pief vragen, die weten wel of ze van koper zijn of niet. Het gaat trouwens ook niet om de koelribben erop, alleen om de buizen erin. Die buizen moeten van koper zijn, maar ik weet niet of dat aan de buitenkant goed te zien is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Inderdaad, als de buizen maar van koper zijn, dus effe proberen het aluminium kleurige spul eraf te krabben, als er koper onderuit komt weet ik genoeg.
Helaas is het blijkbaar moeilijk om 'bei uns auf der Schloperij' een Nederlands sprekende persoon te vinden, overal turkse vlaggen... laat mijn turks nou net even sub-par zijn... |:(

Maar volgende week ga ik weer met frisse moed, werkkleren en een tas vol gereedschap er heen... ik ga me een mooie rad vinden, ik weet het zeker denk ik :)

Maar heb nu al een mooi lijstje met koper rad's... beter! :P

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Tijgert schreef op 07 augustus 2002 @ 18:45:
Inderdaad, als de buizen maar van koper zijn, dus effe proberen het aluminium kleurige spul eraf te krabben, als er koper onderuit komt weet ik genoeg.
Helaas is het blijkbaar moeilijk om 'bei uns auf der Schloperij' een Nederlands sprekende persoon te vinden, overal turkse vlaggen... laat mijn turks nou net even sub-par zijn... |:(

Maar volgende week ga ik weer met frisse moed, werkkleren en een tas vol gereedschap er heen... ik ga me een mooie rad vinden, ik weet het zeker denk ik :)

Maar heb nu al een mooi lijstje met koper rad's... beter! :P
Weet je het nou zeker, of denk je dat alleen maar... :P

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

hij denkt dat ie et zeker genoeg weet om et te hopen dat ie et weet :-]

Electronics development

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik denk dat ik het zeker weet, maar zeker weten doe ik het denk ik niet.. of wel? :? :?

Fuck it.. gewoon doen! 8)7

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nou, maar 1 rad gevonden en die leek me messing, kon de buiskes niet zien, was helemaal verwoven ofzo..
kostte 15 duro... was helaas wel nogal beschadigd dus heb hem laten liggen.
kijken wat er maandag te vinden is (nu zaterdag, sommige slopers dicht).

Als er nog mensen weten waar een Alu rad in zit, zeg het dan, dan laat ik die auto's links liggen.
(stel je voor... een uur slopen en wat heb je.. een Alu rad... balen! nog erger als het 2x op rij is)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik heb een belachelijk grote koperen van een renault twingo :)

specs

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Tijgert schreef op 10 augustus 2002 @ 15:25:
Nou, maar 1 rad gevonden en die leek me messing, kon de buiskes niet zien, was helemaal verwoven ofzo..
kostte 15 duro... was helaas wel nogal beschadigd dus heb hem laten liggen.
kijken wat er maandag te vinden is (nu zaterdag, sommige slopers dicht).

Als er nog mensen weten waar een Alu rad in zit, zeg het dan, dan laat ik die auto's links liggen.
(stel je voor... een uur slopen en wat heb je.. een Alu rad... balen! nog erger als het 2x op rij is)
Er zijn ook genoeg auto-demontagebedrijven die de radiators gewoon op een plank hebben liggen. Scheelt nogal in tijd en werk.
Koperen zijn in ieder geval niet al te gemakkelijk te vinden en als je er al vindt, dan zijn ze meestal of veel te groot of veel te dik.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Na wat zoeken in verschillende topics/forums, ben ik radiators van de volgende auto's tegen gekomen:

Honda crx
Nissan primera
Opel astra
Opel corsa
Suzuki alto
Seat ibiza
Opel kadett (erg groot)
Suzuki swift
Honda civic (95)
Nissan micra
Toyota starlet/corrolla

Dit waren allemaal koperen modellen. En nog wat andere wijsheden:

GEEN ford (vaak aluminium en volgens ford-monteur slechte kwaliteit)
Opel waarschijnlijk altijd koper
Golf slechte aansluitingen

Verwijderd

En om het lijstje hierboven nog wat aan te vullen... :Y)

Subaru (Impreza, Libero, etc)

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:42
yup ik heb zelf 1 van een nissan micra mooi groot en van koper :) er passen prezies 4 8cm fans op >:)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Mad_Demon

de dokter

Opel Manta :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Kijk, aan deze info heb ik nou wat... kan ik eerst gericht zoeken naar auto's en dan gaan slopen.
Erg bedankt.

Ik had vandaag zelf al bedacht dat ik de aansluitpijpjes die in het motor compartiment uitsteken ook effe kan afrabben, als die koper/messing zijn dan heb ik bingo.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Renault Espace 1985-1988 oid... Heb ik zelluf, koelt goed en is nog redelijk aan de grote kant... (24x16x4,5 cm)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik vol goeie moed om een dagje te gaan slopen op de sloperij... kom ik bij de radiateuren speciaalgarage (radiators, airco's etc.) want mijn airco condenser was binnen, vraag ik of ze 'toevallig' een oud niet verder gebruikt radiateurtje hebben liggen van koper... 1.. 2.. ik kan zelfs kiezen!
Dus, niet sleutelen maar wel een heel mooi gratis radiateurtje!
passen 4 8cm fans op en is zo'n 50mm dik... erg gaaf, maar dat zien julie wel in de reportage over een maand ofzo :)

Verwijderd

Tijgert schreef op 13 augustus 2002 @ 20:00:
Ik vol goeie moed om een dagje te gaan slopen op de sloperij... kom ik bij de radiateuren speciaalgarage (radiators, airco's etc.) want mijn airco condenser was binnen, vraag ik of ze 'toevallig' een oud niet verder gebruikt radiateurtje hebben liggen van koper... 1.. 2.. ik kan zelfs kiezen!
Dus, niet sleutelen maar wel een heel mooi gratis radiateurtje!
passen 4 8cm fans op en is zo'n 50mm dik... erg gaaf, maar dat zien julie wel in de reportage over een maand ofzo :)
NICE... :*)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Opel Vectra = ook koper en best wel groot :)

Turn it off and on again.

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Honda Civic, best nette radiateur, alleen jammer dat het zp veel tijd koste om er een uit t5e slopen :D.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb er een uit een opel Kadet uit 1987 bij een auto demontage bedrijf gehaalt (perfect voor 4x92mm fans) is wel duurder dan van de sloop maar ze hebben ze daar op de plank liggen je kan mooi uitzoeken welke je wil hebben :) (ik betaalde btw €25,- voor de rad)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Pagina: 1