Toon posts:

Andere site in een frame met een andere achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een andere site in een van mijn frames laden. Alleen wil ik dat de achtergrond anders is. Ik wil dus dat de pagina op hun server blijft. Ik heb gelezen dat dat met bookmarklets kom. Weet iemand hoe dit moet? :Z

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is serverside de pagina ophalen en zelf aan te passen. Clientside kan het namelijk niet, aangezien je dan beveiligingsmeldingen krijgt (logisch).

Had je er al over nagedacht om toestemming te vragen voor het gebruik van andermans materiaal op andermans server en het dan ook nog aan te willen passen?

Verwijderd

Heb daar wel eens mee geexperimenteerd. Wel om een andere reden als jij. Wanneer je een pagina laadt in een i-frame, kun je daar tegenwoordig (in IE) ook divs. overheen zetten. Wanneer de pagina niet te ingewikkeld is kun je dan met een gif die deels transparant is, gedeelten laten zien van de ene pagina. Het niet transparante gedeelte bevat je eigen achtergrond, of een ander stuk layout. Werkt overigens maar zeer beperkt. Want wanneer de externe pagina ook divs bevat met 'z-indexen' zullen die je eigen pagina beinvloeden. (zichtbaar zijn, waar jij dat misschien niet wilt). En wekrt ook niet als pagina's niet gevangen kunnen worden in je eigen I-frame. Probeer zoiets maar eens met de layout van foxkids. En Bosmonster heeft natuurlijk wel gelijk, als het gaat om aanpassingen van andermans layout.