Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok kep nu op c: windows 98SE en op d: win xp

ik wil alles leegmaken en dan xp opnieuw eropzetten

hoe raak ik nu dat verdomde bootmenu kwijt waar je kan
kiezen of je win98 of xp wil starten

het was iets met je opstartdiskette erin en dan met
cdrom ondersteuning en dan in de prompt
zoiets als: c:\ sys kan dat?
zodat hij c als hoofd schijf ziet en dan is je bootmenu weg
en dan alleen xp erop zodat ie er niet om vraagt

kan ik xp gewoon weggooien van mijn d: schijf ik ga d: namelijk
niet formateren omdat daar me backups opstaan

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
fdisk /mbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
+ fdisk fixboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ik ken veel fdisk parameters incl. de "undocumented ones"
maar "fdisk fixboot" heb ik nog nooit van gehoord.

Ben je niet abuis met de Win2K/XP fixboot optie van het Win2K/XP recovery console?

Zie b.v. ook:
http://www.fdisk.com/fdisk/
http://www.phystechsoft.com/en/ptshelp/089.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
warp schreef op 07 augustus 2002 @ 18:26:
[...]
Ben je niet abuis met de Win2K/XP fixboot optie van het Win2K/XP recovery console?
Je hebt helemaal gelijk... ik ging er bij voorbaat van uit dat dit een vraag was over het bootmenu van lilo/grub dat is niet het geval.

Excuses voor het ongemak :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet met fdisk doen
ik wil format c doen en dan op c nieuw win xp zetten
maar aangezien xp ook op d staat tussen mijn backups en programs
er was echt een manier met de bootflop van win98 om wat ik net zei
zoiets als a:\ sys c: kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
fdisk /mbr kan dit. Je hoeft niet je schijven opnieuw te partitioneren, alleen je master boot record leeg te halen. Op die plek staat namelijk dat bootmenu.

Zoek anders even met google op fdisk /mbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Windows XP maakt een bootmenu aan op de schijf waar het andere besturingsysteem al stond. Bij jou is dat dus C: dus daar staat het bootmenu genaamd "boot.ini" deze moet je verwijderen. Alleen in DOS kan je geen INI bestanden zien dus je moet het via Windows doen. Als je alles eraf wilt zal ik gewoon de C en D partitie formateren en Windows XP op de C: zetten... Als je dat niet wilt en je wilt toch het bootmenu weg hebben dan start hij vanaf de Primary partition [ bij jou is dit C: ] dus dan zal hij Windows 98 starten...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NeoGames.nl schreef op 07 augustus 2002 @ 18:54:
Windows XP maakt een bootmenu aan op de schijf waar het andere besturingsysteem al stond. Bij jou is dat dus C: dus daar staat het bootmenu genaamd "boot.ini" deze moet je verwijderen. Alleen in DOS kan je geen INI bestanden zien dus je moet het via Windows doen. Als je alles eraf wilt zal ik gewoon de C en D partitie formateren en Windows XP op de C: zetten... Als je dat niet wilt en je wilt toch het bootmenu weg hebben dan start hij vanaf de Primary partition [ bij jou is dit C: ] dus dan zal hij Windows 98 starten...
ik wil d niet formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga eerst windows 98 op starten gooi op d: de meeste windows Xp bestanden weg en ga dna de c: formateren en klaar geen boot menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt , opgelost
slotje aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Windows XP maakt een bootmenu aan op de schijf waar het andere besturingsysteem al stond. Bij jou is dat dus C: dus daar staat het bootmenu genaamd "boot.ini" deze moet je verwijderen.
Daarmee verwijder je de NT bootloader niet.
boot.ini is immers alleen maar een configuratie bestandje.
Alleen in DOS kan je geen INI bestanden zien [knip -- nog een hoop geblaat]
Sorry hoor, maar dit is regelrechte onzin. Dat kan dus mooi wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoals warp al zei, meng je niet in onderwerpen waar je geen verstand van hebt Michel, zo help je iemand van de wal in de sloot.
Pagina: 1